Ustødning drypper
Fra : Towli

Dato : 16-09-04 14:55

Hej

Min svoger der er (lastbil-) mekaniker hjalp mig med min AX'er, hvor
udstødningen var rustet igennem på røret mellem katten og bagpotten (på de
sidste 3-4 cm inden bagpotten hvilket vistnok er ret almindeligt på en
AX'er). Jeg købte så'n et "rep-kit", dvs. bare et stålrør til montering
mellem potten og katten. Men der hvor "klampen" tættest på katalysatoren er
spændt fast omkring den stump der er tilbage af den gamle udstødning drypper
det ud med vand.
Min svoger siger at det tætner sig selv med tiden v.hj.a. bl.a. skidt osv..
Den skal til syn 7/10 og der må den vel ikke dryppe ud. Hvad skal/kan jeg
gøre? ? ?
Er det rigtigt at det tætner / svejser sig selv?

/Towli

Fra : Ted

Dato : 16-09-04 16:24

> Er det rigtigt at det tætner / svejser sig selv?
>
> /Towli

Ja det skal det nok gøre med tiden.

Men gør hellere det at du lige adskiller det, og samler det med såkaldt
monteringspasta, og derefter spænder det sammen.
Så er det tæt fra nu af og til skidtet ruster væk.

Teddy

Fra : Towli

Dato : 16-09-04 18:18

Puha Monteringspasta osv, det lyder allerede indviklet for en bonderøv som
mig.
Hvor lang tid tror du det skal ha' for at klare sagen selv.

1000 tak for svaret iøvrigt!

/T

Fra : Teddy

Dato : 16-09-04 23:07

> [...]
> mig.
> Hvor lang tid tror du det skal ha' for at klare sagen selv.

Naaah.. nu må du altså lige have tiltro til dig selv et øjeblik !

Ned på tanken og køb en tube pasta ( ikke til at spise )
Ned under bilen, adskil skidtet så meget at pasta kan komme ind imellem
anlægsfladerne, på med pasta, og samle igen !

Hele operationen tager dig max 20 minutter, plus tankbesøget. incl
indtagelse af 2 sodavand.

Venlig hilsen

Teddy

Fra : Towli