Bank med gratis erhvervskonto ? Dankort ?
Fra : A.

Dato : 16-09-04 14:09

Jeg afholder en mindre musikfestival 1 gang om året nogen gange hvert andet
år.

8 koncerter på 10 dage. Det meste af billetsalget forgår ved forsalg gennem
agenter, som f.eks. www.e-billetter.dk
(anbefales i øvrigt..)

Efterhånden er tiden moden til at jeg begynder at modtage betalingskort ved
indgangen, eftersom det har været efterspurgt flere gange.

Men sikke et udgifts-cirkus bare for at få lov til modtage dankort...

Man henvender sig i banken (Jeg i Amagerbanken, som ellers er berømte for
deres små gebyrer). De vil godt oprette en gratis erhvervskonto (betingelse
for at få en Dankort-indløsningsaftale, siger de).

Men skal jeg have en netbankaftale tilknyttet kontoen, koster det 1.000 i
simpel oprettelse, og minimum 50 kr.om måneden bare for at have aftalen, og
gebyr for betaling af girokort. 150 pr. måned hvis man vil have gebyrfri
girokortbetaling.

Undtagelsen er hvis man er en forening. Skulle man lave en hurtig lille rask
forening ?

Findes der banker det lader små iværksættere have en erhvervskonto med
netbank uden gebyrer, eller måske vil acceptere at indløsningsaftalen går på
lønkontoen ?

Eller findes der en 3. løsning ? Jeg vil bare tage imod Dankort !!!!

Det er hårdt nok i forvejen at skulle investere i fluesmækkere/terminaler og
betale dankortgebyr pr. betaling.
Hvis man har en stor omsætning er gebyrerne jo en dråbe i havet, men hvis
man har få transaktioner, er det ligefør det ikke betaler sig.

Mh,

Peter

---

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-09-04 14:46

"A." <pstromingenspamtilmigtak@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> gebyr for betaling af girokort. 150 pr. måned hvis man vil have gebyrfri

Erhvervskontoen ER jo gratis som du ønsker (kan du også få hos de store
banker). Det er alt det du vil have ekstra, der koster noget.
Med den rente vi har i øjeblikket, er det minimalt hvad banken tjener på dit
indlån, så det er ikke så underligt at de er nød til at kræve betaling for
alle de ekstra ting du ønsker at gøre brug af. Træerne vokser ikke ind i
himlen, banken driver også en forretning.

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 16-09-04 19:17

A. wrote:
<snip>
> [...]
> deres små gebyrer). De vil godt oprette en gratis erhvervskonto (betingelse
> for at få en Dankort-indløsningsaftale, siger de).

Erhvervskonto tror jeg nu ikke lige er nødvendigt (er det PBS eller
banken der siger det ?

Uanset hvad, så er det ikke banken du skal snakke med, hvis du vil kunne
modtage dankort

Se på http://www.forretning.pbs.dk, for mere info, de hjælper dig gerne

/Anders

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-09-04 20:12

On Thu, 16 Sep 2004 15:09:09 +0200, "A."
<pstromingenspamtilmigtak@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>år.
>
>8 koncerter på 10 dage. Det meste af billetsalget forgår ved forsalg gennem

E-billetter var så blandt de firmaer der "tog røven" på mange af de folk
bag midfyn da de ikke kunne få penge tilbage.
Flemming Jacobsen

Fra : A.

Dato : 17-09-04 13:00

Forkert ! Tværtimod var e-billetter de eneste der refunderede billetterne !
Billetmaskinen og Billetnet nægtede.

http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=12108/theme_focus=27

Peter

---

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-09-04 23:12

On Fri, 17 Sep 2004 14:00:00 +0200, "A."
<pstromingenspamtilmigtak@tiscali.dk> wrote:

>Forkert ! Tværtimod var e-billetter de eneste der refunderede billetterne !
>Billetmaskinen og Billetnet nægtede.
>
>http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=12108/theme_focus=27

Sorry, mente bare at de var en af de tre der røvrendte Midtfyns
"gangerne". men I Stand Corrected.
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-09-04 20:45

> Findes der banker det lader små iværksættere have en erhvervskonto med
> netbank uden gebyrer, eller måske vil acceptere at indløsningsaftalen går

> lønkontoen ?

Jeg bruger Nordea, og de tager ingen gebyrer for mine konti. Ej heller for
Netbank. Dog betales der SVJH 2 kr. pr. girobetaling, men det er fair nok.

--
Mvh. Jesper

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-09-04 08:20

> Jeg bruger Nordea, og de tager ingen gebyrer for mine konti. Ej heller for
> Netbank. Dog betales der SVJH 2 kr. pr. girobetaling, men det er fair nok.

Jeg er også kunde hos Nordea.
Jeg har heller ikke betalt noget for at få oprettet en erhvervskonto og
PC-bank. Jeg betaler vist 100 Kr. om året for at have PC-bank (kan sikkert
forhandles).
Jeg betaler også 2 kr. pr. Giro-kort og overførsel til fremmed bank og ser
ikke noget sjort/underligt/forkert i det. Disse transaktioner betaler banken
selv for og det er stadig langt billigere end at gå på posthuset med sine
Giro-kort.

Fra : H.S.

Dato : 17-09-04 08:43

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> PC-bank. Jeg betaler vist 100 Kr. om året for at have PC-bank (kan sikkert

Hvad er forskellen på en erhvervskonto og en 'almindelig' konto ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-09-04 09:08

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er forskellen på en erhvervskonto og en 'almindelig' konto ?

I princippet er der vel ikke nogen forskel.
Erhvervskonto er oprettet i mit firma´s navn og jeg har tilknyttet en af
afdelingens erhvervsrådgivere (pas på med at bruge en privatrådgiver til
virksomheden).

I Nordea´s tilfælde er der også den forskel at man som erhvervskunde aftaler
renter, gebyrer mv. individuelt. Det kan man ikke som privat-kunde (du
husker sikkert reklamen med "Unibanko" som siden har skiftet navn til
Nordea).

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-09-04 12:07

Allan Soerensen wrote:

> Disse transaktioner betaler banken selv for [...]

Til hvem?

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-09-04 15:43

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Til hvem?

BG-Bank når vi taler om betaling af giro-kort.
Jeg er ikke klar over hvilke aftaler, der ligger bankerne imellem, men har
tidligere fået oplyst at banken skal betale for overførsel til en konto i en
fremmet bank. Det stemmer fint med at det er gratis at overføre penge til en
anden konto i Nordea, men det koster 2 Kr. hvis der er tale om en konti i en
anden bank.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-09-04 21:11

Allan Soerensen wrote:

> Jeg er ikke klar over hvilke aftaler, der ligger bankerne imellem, men har
> tidligere fået oplyst at banken skal betale for overførsel til en konto i en
> fremmet bank.

Det ville jo bare betyde, at der blev flyttet gebyrer rundt mellem
bankerne, og at de tilsvarende fik en indtægt hver gang nogen betalte
til din konto.

Da f.eks. Skandiabanken ikke kræver gebyr for hverken
indbetalingskort eller kontooverførsler, tror jeg ikke bankerne afregner
pr. betaling mellem hinanden. (Skandiabanken har ganske sikkert mange
flere udgående overførsler end indgående, så det ville koste dem en del).

Desværre er Skandiabanken ikke en rigtig erhvervsbank. Man kan ikke
få egne indbetalingskort og jeg tror heller ikke de kan hjælpe med
Dankort-indløsning. Men man kan få en gebyrfri "Likviditetskonto" til
erhverv og foreninger (gratis netbank, overforslør o.s.v. og p.t. 1,65%
rente).

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-09-04 20:17

> Det ville jo bare betyde, at der blev flyttet gebyrer rundt mellem
> bankerne, og at de tilsvarende fik en indtægt hver gang nogen betalte
> til din konto.

Det samme er tilfældet ifbm. f.eks. SMS pga. interconnect aftalerne, så det
er der vel ikke noget unormalt i.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-09-04 12:35

Jesper Nielsen wrote:

> Det samme er tilfældet ifbm. f.eks. SMS pga. interconnect aftalerne, så det
> er der vel ikke noget unormalt i.

Nej, det er ikke unormalt, og det er en forretningsmæssig beslutning,
om man vil lægge en fortjeneste på ydelsen.

Det lød bare som om banken (bankerne generelt) havde en omkostning i
en størrelsesorden, som forsvarede gebyret.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-09-04 23:54

> Det lød bare som om banken (bankerne generelt) havde en omkostning i en
> størrelsesorden, som forsvarede gebyret.

Du glemmer at det også koster bankerne noget at udvikle og vedligeholde de
systemer, der foretager overførslerne mellem bankerne. Hvis du ikke betaler
når du laver en overførsel, må du (eller en anden kunde) betale indirekte et
andet sted.
Om omkostningerne så kan forsvare et gebyr på 2 Kr. pr. overførsel til en
fremmet bank eller Giro skal jeg ikke gøre mig klog på, men kan kun
konstatere det er væsentligt billigere end at gå på posthuset og betale sine
giro-kort.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-09-04 10:55

Allan Soerensen wrote:

> Du glemmer at det også koster bankerne noget at udvikle og vedligeholde de
> systemer, der foretager overførslerne mellem bankerne.

Nej, men jeg ved, at mange netbanker kan tilbyde gratis betalinger,
og samtidig give en væsentligt højere rente end de traditionelle banker.

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 22:01

> Findes der banker det lader små iværksættere have en erhvervskonto med
> netbank uden gebyrer, eller måske vil acceptere at indløsningsaftalen går

> lønkonto

Jeg har en almindelig indlånskonto i Nordea, hvor penge fra PBS går ind.
Derudover har jeg en spærret konto hvor deres garanti på 50.000 står og slår
rod...

Jeg kan ikke forstå at din bank blander sig så meget i den aftale... Du kan
sagtens lave den på en alm. lønkonto...
Mit råd: skift bank...

MVH PerA

Fra : Thomas VJ

Dato : 17-09-04 00:50

"Per9900" <perlangnæsebogstavallerup.info> skrev i en meddelelse
<klip>

> Jeg har en almindelig indlånskonto i Nordea, hvor penge fra PBS går ind.
> Derudover har jeg en spærret konto hvor deres garanti på 50.000 står og
slår
> rod...

Er det standard at PBS kræver en garanti på 50.000 kr?

mvh
Thomas

Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 17-09-04 05:16

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote in message

> "Per9900" <perlangnæsebogstavallerup.info> skrev i en meddelelse
> <klip>

> slår
> >
> Er det standard at PBS kræver en garanti på 50.000 kr?

Det er meget forskelligt hvad de ønsker af garenti , jeg har ikke stillet
nogen for for garenti , hverken på min fluesmækker eller på min Webshop
aftale , men så har min Bank tilgængæld sagt god for mig over for PBS.

--
Frank
Http://Guezz-shop.dk - http://Guezz.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 07:58

> Er det standard at PBS kræver en garanti på 50.000 kr?

Nu er det en aftale om indløsning på internettet jeg har, ved ikke om det er
anderledes med almindelige aftaler.
PBS skal have garanti, hvis de f.eks. skal tilbageføre en betaling, og
forretningen så ikke kan tilbagebetale beløbet. Størrelsen afhænger af de
varer man sælger, og da jeg sælger bl.a. bærbare blev garantibeløbet så 50K.

De fleste jeg kender til har sådan en garanti, med mindre de da har en
million i banken.

Fra : Tommy

Dato : 17-09-04 13:38

Jeg kan ligesom forstå, at Sparekassen Thy, er vejen frem :)

Følgende er min opstilling:
- Gratis erhvervskonto
- Gratis mulighed for modtagelse af FI-kort
(Har købt en kasse A4-ark med oplysningerne trykt i bunden, girolinjen
udskriver jeg så efter de linjer banken har udstukket ved hver faktura)
- 1 års gratis visakort, dankort er gratis

Har jeg misforstået noget, eller skal min bankrådgiver have et kram, næste
gang jeg kommer forbi? :)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 17-09-04 15:47

"Tommy" <news@wexo.unvalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> udskriver jeg så efter de linjer banken har udstukket ved hver faktura)
> - 1 års gratis visakort, dankort er gratis

Men næppe gratis betaling af giro-kort, som A. forventer

> Har jeg misforstået noget, eller skal min bankrådgiver have et kram, næste
> gang jeg kommer forbi? :)

Mon ikke man kan snakke sig til det samme i den fleste banker, men giv du
bare et kram alligevel

Fra : Tommy

Dato : 17-09-04 21:38

> Men næppe gratis betaling af giro-kort, som A. forventer

Det er nok den jeg har fået forkert fat i. Hvis jeg vil ned og betale penge
til en anden, via et girokort, koster det mig sikkert penge - jeg gør det
dog over netbanken, der er 112% gratis både i oprettelse, abonnement og per
handling.
Troede at han ville modtage penge...

Ps. Er girokort ikke den gamle betegnelse for FI-kort? Eller er det to
forskellige?

Fra : Knud Berggreen

Dato : 18-09-04 10:12

On Fri, 17 Sep 2004 22:38:09 +0200, "Tommy" <news@wexo.unvalid> wrote:

>Ps. Er girokort ikke den gamle betegnelse for FI-kort? Eller er det to
>forskellige?

To forskellige ting, men betaler mærker ikke forskellen.
Iøvrigt så var det gratis modtagelse af indbetalinger der blev nævnt
og ikke gratis betaling.

Girokort: Indbetaling til en girokonto i BG Bank

FI-kort: Indbetaling til et kreditornummer, hvor PBS placerer beløbet
på en bankkonto. FI-kreditornumre kan beholdes også ved ny bankkonto
eller ny bank.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Allan Soerensen

Dato : 19-09-04 23:53

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt så var det gratis modtagelse af indbetalinger der blev nævnt
> og ikke gratis betaling.

Jo, der var forventning om at betaling af girokort (og alt andet) var
gratis.

<SNIP>
[...]
</SNIP>

Modtagelse af indbetalinger var via Dankort og der skal altid betales et
årligt gebyr til PBS.

Fra : A.

Dato : 20-09-04 14:23

Ikke hvis det kun er danske dankort, har jeg fået at vide hos pbs.
Visa-dankort koster ganske rigtigt et årligt gebyr hos pbs.

Om det så betyder at man - uden årligt gebyr - kun kan modtage danske
dankort som der ikke står visa på. ved jeg så ikke.

I så fald må jeg nok komme krybende til PBS, idet så mange danskere har
VISA, at det vil være omsonst ikke at modtage det.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-09-04 18:16

A. wrote:

> Om det så betyder at man - uden årligt gebyr - kun kan modtage danske
> dankort som der ikke står visa på. ved jeg så ikke.

Nej, det kombinerede VISA/Dankort fungerer i Danmark som et "rent"
Dankort, så det er der - lidt endnu - ikke gebyr på.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-09-04 22:50

> Ikke hvis det kun er danske dankort, har jeg fået at vide hos pbs.
> Visa-dankort koster ganske rigtigt et årligt gebyr hos pbs.

Taler vi forbi hinanden?

Ville du ikke MODTAGE betalinger via Dankort? Du skrev ihvertfald "Men sikke
et udgifts-cirkus bare for at få lov til modtage dankort...".
Hvis du kikker på http://www.betaling.dk/forret/priser.htm vil du se at
indløsningsaftalen til "Dankort og Visa/Dankort" koster 1000 Kr. årligt i
gebyr til PBS.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-09-04 10:19

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> Hvis du kikker på http://www.betaling.dk/forret/priser.htm vil du se at
> indløsningsaftalen til "Dankort og Visa/Dankort" koster 1000 Kr. årligt i

Det er ved on-line indløsning. Peter ville fysisk modtage kortet som
i en alm. butik.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 22-09-04 18:53

> Det er ved on-line indløsning. Peter ville fysisk modtage kortet som i
> en alm. butik.

Aha, jeg var ikke klar over at der var forskel på indløsningsaftalen til
internet og en fysisk butik

Fra : The BMA man

Dato : 18-11-04 00:10

On Fri, 17 Sep 2004 14:38:12 +0200, "Tommy" <news@wexo.unvalid> wrote:

> [...]
>udskriver jeg så efter de linjer banken har udstukket ved hver faktura)
>- 1 års gratis visakort, dankort er gratis

Lyder da ret meget som samme deal jeg har fået ved Frös.
(Men det er jo så også en sparekasse)

Havde i øvrigt samme aftale også ved Sydbank, inden jeg skiftede til
Frös.

--

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-10-04 15:31

"A." wrote:

> [...]
> år.
>
> 8 koncerter på 10 dage. Det meste af billetsalget forgår ved forsalg gennem

Hvordan er dit forhold til T*S ?

Det, du nævner er vist peanuts, men bliv nu en forening :- i enighed

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.