Hvordan fjerner jeg mellemrummet mellem fr~
Fra : Allan Thomsen

Dato : 16-09-04 14:17

Når man opretter en html side med flere frames, kommer der en
hvid streg, hvor de to frames støder sammen. Hvordan kan man
eliminere denne streg?

Jeg har to frames med samme baggrundsfarve, og vil gerne have
overgangen gjort usynlig. Jeg har prøvet med frameborder sat til
0 og 1 og framecolor sat til samme farve som baggrundsfarven, men
der er stadig en streg imellem.

Mvh
Allan Thomsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 16-09-04 14:39

> Når man opretter en html side med flere frames, kommer der en
> hvid streg, hvor de to frames støder sammen. Hvordan kan man
> eliminere denne streg?

Prøv:
framespacing="0" border="0" frameborder="0"

--
Simon Moore Højer

Man lærer så længe man lever
Når man ikke længere lærer, lever man ikke mere.

Fra : Daniel Andersen

Dato : 16-09-04 15:27

> Prøv:
> framespacing="0" border="0" frameborder="0"

Da jeg skulle lave en HP for en ven, da virkede det da fint i
Mozilla Firefox med frameborder="0"

> --
> Simon Moore Højer
>
> Man lærer så længe man lever
> Når man ikke længere lærer, lever man ikke mere.

Nemlig rigtigt!

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 16-09-04 17:25

"Daniel Andersen" <mellem-mad@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg skulle lave en HP for en ven, da virkede det da fint i
> Mozilla Firefox med frameborder="0"

IE opføre sig ''nogengange'' lidt anderledes end de andre.... der er
nogle ''få'' ting som den ikke understøtter fuldt ud.

Fra : Allan Thomsen

Dato : 17-09-04 12:23

Mange tak for hjælpen. Det virker perfekt.

Mvh
Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-09-04 10:58

"Allan Thomsen" <alnews@alth.dk> skrev

> Når man opretter en html side med flere frames, kommer der en
> hvid streg, hvor de to frames støder sammen. Hvordan kan man
> eliminere denne streg?

Du kan ikke fjerne det mellemrum med valid html. I det hele taget er frames
ikke noget at satse på - det kan du læse mere om her:

http://html-faq.dk/2009.asp

Du kan så lave noget, der ligner frames, men hvor sideindhold, navigation og
eventuel top og footer altsammen ligger i samme fil. Det kan du læse mere om
her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

For at kunne bibeholde det kun at have en menu at skulle vedligeholde, kan
du inkludere den med ssi eller php (forudsætter, at din server kan håndtere
en af disse tekniker). Det kan du læse mere om her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk