TV-Out moduler
Fra : Cks

Dato : 16-09-04 13:14

Hej i gruppen.

Findes der nogen sider hvor jeg kan sammenligne tv-out kvalliten på de
forskellige grafikkort produkter?
Jeg er særligt interreseret i radeon kort da jeg ikke har oplevet et godt
tv-out modul på et Nvidia siden mit gamle Asus Geeforce 2 GTS.
Bedste tv-out jeg har haft er stadig det modul som sidder på Sapphire radeon
9500 pro, men har også set kvalliten fra et Sapphire radeon 9800 xt dog ikke
på mit eget tv men det var rigtigt flot....
Grunden til jeg spørger nu er at jeg vil prøve at finde det radeon x800 (pro
eller xt) som kan give mig bedst tv-out kvallitet.
På forhånd tak.

Mvh.
Cks

Fra : Sune Salminen

Dato : 16-09-04 13:24

Cks wrote:
> [...]
> Grunden til jeg spørger nu er at jeg vil prøve at finde det radeon
> x800 (pro eller xt) som kan give mig bedst tv-out kvallitet.

Dem ATI laver selv skulle have den bedste TV-Out kvalitet.

Alle Nvidia baserede kort bruger nu Nvidias egen integrerede encoder som
skalerer og filtrerer billedet til ukendelighed uanset hvilken opløsning
man bruger. Det eneste den kan bruges til er spil.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Cks

Dato : 18-09-04 07:47

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Dem ATI laver selv skulle have den bedste TV-Out kvalitet.

Ingen tvivl om vores enighed der. Men jeg søger info om der er forskel på
Asus, Sapphire, Hercules, MSI o.s.v.
Bruger alle producenterne det samme tv-out modul på Radeon kort?
Efter sigende skulle Conexant 25871/73 tv-out chip eller Brooktree (BT)
BT869 give den bedste kvallitet men jeg er lidt lost....

> Alle Nvidia baserede kort bruger nu Nvidias egen integrerede encoder som
> skalerer og filtrerer billedet til ukendelighed uanset hvilken opløsning
> man bruger. Det eneste den kan bruges til er spil.

Hvilket er totalt hul i hovedet da der ikke er særligt store mer-udgifter
ved at sætte et ordentligt modul på.
Er sikker på at Nvidia mister 100.000 kunder årligt bare p.g.a det...

Mvh.
Cks

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-09-04 02:37

Cks wrote:
> [...]
> Efter sigende skulle Conexant 25871/73 tv-out chip eller Brooktree
> (BT) BT869 give den bedste kvallitet men jeg er lidt lost....

De ovennævnte encodere kender jeg kun i forbindelse med Nvidia-baserede
kort. BT869 bliver ikke lavet mere. Conexant har iøvrigt købt Brooktree
og deres videreudvikling af BT869'eren hedder 25873. Du kan læse mere om
Conexant chips'ne her:
http://www.conexant.com/products/entry.jsp?id=10
Jeg tror egentlig ikke du kan få et moderne ATI baseret kort som ikke
har integreret encoder.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.