Ny bruger af Flash
Fra : SH - Music / Søren H~

Dato : 16-09-04 13:12

Hejsa NG

Jeg er lige begyndt at bevæge mig ind i Flash'ens verden og søger derfor et
sted hvor der bliver undervist i det.

Har kigget og arbejdet lidt på Flash MX 2004 og det ser egentlig rimelig
overskuelig ud, men er det lige netop værktøjet, eller er der bedre
alternativer.

Håber I kan hjælpe mig lidt.......

Jeg arbejder dagligt med web-design i mit arbejde, men vil gerne udvide mine
sider med Flash

Mvh.
Søren Hedegaard

Fra : Per Jensen

Dato : 16-09-04 21:21

Der er links til masser af tutorials på min hjemmeside.
Skriv evt. flash i søgefeltet under links.

mvh. Per

Per Thykjaer Jensen
url http://www.multimusen.dk/

Fra : Martin Callsen

Dato : 16-09-04 23:59

SH - Music / Søren Hedegaard wrote:
> Har kigget og arbejdet lidt på Flash MX 2004 og det ser egentlig
> rimelig overskuelig ud, men er det lige netop værktøjet, eller er der
> bedre alternativer.

Hvis du mener om der er andre programmer, som du kan bruge til at lave flash
dokumenter, så er der mig bekendt ikke nogen. da flash formatet er
Macromedia's opfindelse. (andre må rette mig hvis jeg tager fejl)

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen

Fra : Henny

Dato : 17-09-04 13:34

"Martin Callsen" <callsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du mener om der er andre programmer, som du kan bruge til at lave
> flash dokumenter, så er der mig bekendt ikke nogen. da flash formatet er
> Macromedia's opfindelse. (andre må rette mig hvis jeg tager fejl)

Jamen det vil jeg da gøre, så. Der findes et udmærket produkt, der hedder
Swish. Det er shareware, koster en brøkdel af Macromedias produkter, er
meget mere overskueligt (nok fordi det ikke har helt så mange "features") og
kan lave *.swf filer.

http://www.swishzone.com/

Mvh.

Henny

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-09-04 18:53

[...]

> [...]
>meget mere overskueligt (nok fordi det ikke har helt så mange "features") og

det er rigtigt, at der bl.a. eksisterer programmer som swish nævt i
teksten ovenfor..

min kommentar er noget i stil med, at swish er perfekt, hvis man vil i
gang med at generere flash lynhurtigt og ikke vil sætte sig voldsomt
ind i tingene.. til det er swish genialt..

men hvis man på et tidspunkt får brug for avancerede ting, så står
swish af.. ehm.. og problemet er så på det tidspunkt, at der har man
vænnet sig til mange drag-n-drop funktioner fra swish, at man faktisk
ikke aner, hvordan man skal lave disse i macromedia flash..

mit råd: tror du på, at du på et tidspunkt måske vil lave avanceret
flash, så tag den tunge vej og start med macromedia flash, men skal du
derimod bare brug lidt 'småtterier' i ny og næ, så hop bare på
swish-toget..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk