Det samme (digt)
Fra : Live4Him

Dato : 12-05-01 17:24

Det er det samme hvorhen jeg end vender mig og hvad jeg end gør :
angst
ensomhed
kamp
ængstelse
hjælpeløshed
svaghed og fortvivlelse.

jeg råber om hjælp, men får ingen hjælp.
jeg spørger hvorfor, men får intet svar.
altid det samme.
altid den samme håbløshed, gru og smerte.

min tro er forlængst slidt op, som en udtørret bæk i ørkenen.

kan ikke komme til en Gud der ikke hører.
kan ikke bede til en Gud der ikke hjælper.
kan ikke tro på en Gud der forlængst har forladt mig.

jeg råber om hjælp, men får ingen hjælp.
jeg spørger hvorfor, men får intet svar.

Jeg sukker et "hvorfor?", der ender som et tungt ekko i mørket og langsomt
dør ud.
Jeg lægger mig på sengen - i søvnen er der glemsel, hvile og fred.

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 12-05-01 17:38

Jørgen, hvis jeg var dig, ville jeg finde en liggestol og lægge mig ud i det
gode vejr og nyde solen. Så kan du altid tænke nærmere over tingene, når du
ligger der.

Jeg vil da virkelig håbe at din angst ikke holder dig fra dèt.

--
KH
Anders