Adskillese af Stat og Kirke?
Fra : Claudio Adam

Dato : 16-09-04 11:04

Godag godag:

Hvad er bedre end at stikke hånden godt ind i et Hvepsebo?

Opgiver vi den protestantiske tro ved at adskille stat og kirke?

Og lader vi derved Den Jødiske Tro,
- samt Den Islamiske Tro derved tage over i Danmark?

med venlig hilsen, Adam
--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : jørgen

Dato : 16-09-04 13:02

"Claudio Adam (slet 5Z6KC)" <breidholdt@5Z6KCprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:10953292220.673248812692272@dtext.news.tele.dk...
> Opgiver vi den protestantiske tro ved at adskille stat og kirke?
>
> Og lader vi derved Den Jødiske Tro,
> - samt Den Islamiske Tro derved tage over i Danmark?

Det tror jeg ikke.
Spørgsmålet er hvordan den kristne kirke fungerer og hvad der driver den?

Man kan gå til kirkehistorien og se under hvilke forhold kirken (kristi
legeme) havde fremgang.
Men man kan også gå til vores tid og se omkring i verden hvordan kirken
fungerer i andre lande.
Et eksempel er USA. Her er der betydeligt flere aktive kristne end mange
andre steder, der er et hav af forskellige kirkeretninger som blomstrer og
lever fredeligt side ved side. Bare tag Baptist-samfundet som eksempel eller
nogen af de andre retninger og se hvordan de opstod, overlevede og
blomstrede i alt andet end venlige omgivelser. Ikke alene måtte de klare sig
selv økonomisk, men de var også udsat for forskellig slags forfølgelse.

Jeg vil påstå at Guds menighed, kirken, kristi legeme, er drevet af Gud ved
Helligånden - ikke drevet ved nogen stat, nation eller grundlov, og det har
historien til fulde bevist. Folkekirken bør søge sine rødder og sin styrke i
Gud alene og ikke i nogen lov og beslutning, som om det var folketinget som
kirkens skæbne og fremgang afhang af.

mvh jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-09-04 13:26

Claudio Adam (slet 5Z6KC) wrote:
> Godag godag:
>

> Hvad er bedre end at stikke hånden godt ind i et Hvepsebo?
>

> Opgiver vi den protestantiske tro ved at adskille stat og kirke?

Nej, tværtimod, for det var oprindeligt Martin Luthers grundide at adskille
kirke og statsmag fuldstændigt fra hinanden. Desværre var det dengang bare
ikke politisk muligt at gennemføre denne konsekvente deling, så man
"nøjedes" med at udnævne kongen som kirkens "protektor" for at få vristet
sjæle (og ikke mindst land og ejendom!) ud af kløerne på Den Katolske Kirke.

> Og lader vi derved Den Jødiske Tro,
> - samt Den Islamiske Tro derved tage over i Danmark?

Jøder missionerer ikke. Det gør muslimer derimod, og hele problemet med dem
og deres religion, Islam, er at den i mindst lige så høj grad som den er en
religion i vor gængse private forstand, er en stærkt reaktionær politisk
ideologi, som søger at indrette alle samfundsforhold efter den specifikke
religiøse lovgivning, Shariahen.

Islam skelner kort sagt ikke mellem religion og politik, men søger tværtimod
indrette samfundet så meget som muligt efter religion, hvorimod den
lutheranske Kristendom så vidt muligt søger at skille de to ting ad...

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 17-09-04 00:32

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev:

> [...]
>religiøse lovgivning, Shariahen.
>
>Islam skelner kort sagt ikke mellem
>religion og politik, men søger tværtimod

Skelner Den Jødiske tro mellem Religion og Politik?
Det må siges at være en sandhed med modifikationer.

med venlig hilsen, Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-09-04 01:06

Claudio Adam (slet YUCKJ) wrote:

> Skelner Den Jødiske tro mellem Religion og Politik?

Har jeg da hævdet dét?

> Det må siges at være en sandhed med modifikationer.

Ja, hvis du vel at mærke med "Den Jødiske Tro" taler om dèn
Gammeltestamentlige Jødedom, som praktiseredes omkring Templet indtil
Jerusalems Ødelæggelse i år 70.

Men i moderne rabbinsk Jødedom skelner man faktisk mellem de to ting: Israel
er idag en sækulær stat, og man straffer - i modstæning til muslimerne og
deres Sharia - ikke længere efter religiøse bestemmelser, men efter
verdslig, demokratisk vedtagen lovgivning. Om man så er observant religiøs
og følger Torahens bud er derimod en privatsag.

Så der er altså temmelig stor forskel på jøder og muslimer - også på dette
område.

Anders Peter Johnsen

Fra : Claudio Adam

Dato : 17-09-04 01:42

> [...]
>verdslig, demokratisk vedtagen
>lovgivning. Om man så er observant religiøs
>og følger Torahens bud er derimod en privatsag.

Fortæl mig en ting:

Hvor i ligger forskellen mellem missilbårne helikoptere og
selvmordsbomber.

Fortæl mig hvor forskellen her ligger mellem religion og politik.

med venlig hilsen, Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-09-04 02:04

Claudio Adam (slet 7LKZO) wrote:
> Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev:

> Fortæl mig en ting:
>
> Hvor i ligger forskellen mellem missilbårne helikoptere og
> selvmordsbomber.

De ligger blandt andet i at den missilbevæbnede helikopter altså skyder
efter kendte terrorister, mens selvmordsbomber har det med at blive
detoneret i civile busser!

Der er stor forskel på om helikopteren VED ET UHELD kommer til at skade
civile, hvorimod selve INTENTIONEN ved selvmordsbomber er at myrde civile.

> Fortæl mig hvor forskellen her ligger mellem religion og politik.

Det er israels demokratisk vedtagne POLITIK at forsvare sig imod folk, der
på grund af deres RELIGION søger at udslette Israel.

Anders Peter Johnsen

Fra : Harald Mossige

Dato : 17-09-04 02:53

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote in message

> De ligger blandt andet i at den missilbevæbnede helikopter altså skyder
> efter kendte terrorister,

Sies der.
Og bare det er et forsøk, så er det likegyldif om der lages hakkebøff av
noen (mindreværdige) muslimer?

> mens selvmordsbomber har det med at blive
> detoneret i civile busser!

Statistisk sett, 1/5 av befolkningen er mobilisert, treffsikkerheten er
større.

> Der er stor forskel på om helikopteren VED ET UHELD kommer til at skade
> civile,

Misiler skader aldri "ved uhell". Det er kaldt beregnet som "tilsiktede
omkostninger".
> hvorimod selve INTENTIONEN ved selvmordsbomber er at myrde civile.

> Det er israels demokratisk vedtagne POLITIK at forsvare sig imod folk, der
> på grund af deres RELIGION søger at udslette Israel.

Jeg foreslår at du melder deg inn i "Bo Warmings klubb".

HM

Fra : Claudio Adam

Dato : 17-09-04 12:37

Harald Mossige <haraldmnospam@hkabel.no> skrev:

>"Anders Peter Johnsen"
> [...]

Goddag goddag Harald Mossige,

Af ren nysgerrighed:
Kan de oplyse mig hvem denne Bo Warming er?
Det er vel ikke han der driver " Pis og Lort klubben? "

med venlig hilsen, Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Claudio Adam

Dato : 17-09-04 07:06

> [...]
>detoneret i civile busser!
>
>Der er stor forskel på om
>helikopteren VED ET UHELD kommer til at skade

Godmorgen,
- sikke dog en smuk dag, sikken fred vi har her i Danmark.

Jeg tror ikke rigtigt du forstår hvad jeg mener min gode herre, men
jeg skal prøve alligevel:

Fortæl mig Hvor går grænsen mellem terror-risme og statsterror-risme?

Igen: Fortæl mig at det ikke er politisk religion der driver
modparterne i Mellemøsten.

Nu skal jeg give jer Jøderne et venligt vink med en vognstang:
Forestil dig følgende scenario hvis du haver fantatsi til det:

Hvor laver i ikke en decideret underskrift-indsamling Jøder imellem i
Danmark for ikke at sige på Europæisk basis.
For at lægge et samlet pres på Regeringen I Israel:
Arbejder For oprettelsen af en Palæstinetisk stat, kort sagt et
kompromis for at opnå en form for Fred i mellemøsten:
Ergo i lægger den første sten i Fred Processen.

med venlig hilsen, Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-09-04 20:18

Claudio Adam (slet DVAUP) wrote:

> [...]
> jeg skal prøve alligevel:
>

> Fortæl mig Hvor går grænsen mellem terror-risme og statsterror-risme?

For mig at se er dèn påståede "statsterrorisme" som Israel hævdes at udføre
ikke andet end terrorbekæmpelse.

> Igen: Fortæl mig at det ikke er politisk religion der driver
> modparterne i Mellemøsten.

Jeg er fuldstændig enig i at Islam i allerhøjeste grad er politisk og netop
anvender begreber som Jihad ("Hellig Krig"). Men når jøderne forsvarer sig
selv, så opfatter det derimod som en helt alminelig a-religiøs foreteelse.

> Nu skal jeg give jer Jøderne et venligt vink med en vognstang:
> Forestil dig følgende scenario hvis du haver fantatsi til det:

Jeg tror du har misforstået eet eller andet ganske gevaldigt, hvis du tror
at jeg er jøde.

Det er jeg ikke.

Jeg er derimod luthersk-evangelisk kristen.

> [...]
> kompromis for at opnå en form for Fred i mellemøsten:
> Ergo i lægger den første sten i Fred Processen.

Hvorfor pokker skulle jøder arbejde for en palæstinensisk stat, som
alligevel ikke er demokratisk, men som styres egenhændigt af terroristen,
morderen, gangsteren og storsvindleren Arafat, der tydeligvis stikker alle
de milliarder, han modtager fra bla. EU, i sin egen lomme?

For at få fred på fjendens betingelser og alligevel skabe et område, hvorfra
fanatiske Israel-hadende terrorister beskyttet af deres egne
sikkerhedsstyrker kan planlægge og udføre terror i Israel? ? Sådan spiller
klaveret Gudskelov ikke...

Anders Peter Johnsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-09-04 20:26

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:414c89c3$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> For mig at se er dèn påståede "statsterrorisme" som Israel hævdes at
udføre
>[...]

som Israel de facto udfører - det er ikke en påstand! FN-resolutioner
siddes overhørig og man ter sig som det passer en - det er terror.

> [...]
sig
> selv, så opfatter det derimod som en helt alminelig a-religiøs

Israel "forsvarer" sig? LOL! - de angriber og er agressoren her. Det er
dem, der ønsker at indlemme hele regionen i Israel - de højreorienterede
fanatiske jøder ønsker at smide araberne ud i havet.
[..]

[...]

> [...]
alle
> de milliarder, han modtager fra bla. EU, i sin egen lomme?

udokumenteret vås - Arafat er Nobelprismodtager - ville han være det,
hvis han var terrorist, gangster, morder og storsvindler?

> [...]
> fanatiske Israel-hadende terrorister beskyttet af deres egne
> sikkerhedsstyrker kan ploanlægge g udføre terror i Israel? ? Sådan

Hvis statsterroristen, krigsforbryderen Sharon kunne forestille sig at
overholde FN-resolutionerne, ville meget være vundet. Israel er en
fjende af fred og fordragelighed i Mellemøsten.

--
ahw

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 18-09-04 23:58

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
>
> som Israel de facto udfører - det er ikke en påstand! FN-resolutioner
> siddes overhørig og man ter sig som det passer en - det er terror.

FN er idag ikke meget andet end en hyggeklub for diktatorer...

> Israel "forsvarer" sig?

Ja da.

> LOL! - de angriber og er agressoren her.

Hvornår?

> Det
> er dem, der ønsker at indlemme hele regionen i Israel - de
> højreorienterede fanatiske jøder ønsker at smide araberne ud i havet.
> [..]

De højreorienterede jøder ønsker sig blot at kunne leve i Israel.

Ikke andet.

> [...]
>
> udokumenteret vås - Arafat er Nobelprismodtager - ville han være det,
> hvis han var terrorist, gangster, morder og storsvindler?

Nu er du altså desværre naiv...

FN er jo totalt og aldeles gennemkorrupt! Desuden blev fredsprisen altså
delt med Yizak Rabin, fordi Arafat angiveligt var så "ædel" at skrue en
lille smule ned for sine terroraktiviteter.

(Arafat ER helt sikkert og definitivt terrorist, det var jo gennem terror,
han blev berømt. "Sorte September", som ved OL i München er en
terrorgruppe, som hører under Arafats Fatah. Flere medlemmer af denne gruppe
har endda opnået høje poster i Selstyreregeringen!)

Han styrer SINE såkaldte "selvstyreområder" fuldstændig som en Godfather.

Blandt andet ved at lade konkurrenter myrde.

Og sjovt nok forsvinder uhyggeligt mange af de penge, som skulle hjælpe
lokalbefolkningen.

Så jo, han gør som det passer ham, dèt dumme svin. Og får endda masser af
støtte hertil af godtroende fjolser i Vesten...

> Hvis statsterroristen, krigsforbryderen Sharon kunne forestille sig at
> overholde FN-resolutionerne, ville meget være vundet. Israel er en
> fjende af fred og fordragelighed i Mellemøsten.

Nu er det jo altså araberne, der lige siden Israels oprettelse har angrebet
Israel og fortsat gør det gennem terror. Altimens de selvsamme nyttige
idioter udelukkende kritiserer Israel for at forsvare sig selv.

Anders Peter Johnsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-09-04 07:31

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:414cbd50$0$276$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> FN er idag ikke meget andet end en hyggeklub for diktatorer...

Er du blot ude på at provokere eller er du bevidst dum?

> Ja da.

> Hvornår?

Siden de annekterede de i FN-resolutionerne berørte områder.

> De højreorienterede jøder ønsker sig blot at kunne leve i Israel.

Nej, de ønsker at udradere hele det palæstinesiske område.

> Ikke andet.

jo

> Nu er du altså desværre naiv...

Altså som sædvanlig: ingen argumenter, kun løse påstande.

> FN er jo totalt og aldeles gennemkorrupt!

dokumenter det!

Desuden blev fredsprisen altså
> delt med Yizak Rabin, fordi Arafat angiveligt var så "ædel" at skrue
en
> lille smule ned for sine terroraktiviteter.

Det ved du ikke noget om.

> [...]
gruppe
> har endda opnået høje poster i Selstyreregeringen!)

Så skal vi blot tage fat på Sharon, der jo er leder for en stat, som
udfører terror, og en leder som var medskyldig i krigsforbrydelser.

> Han styrer SINE såkaldte "selvstyreområder" fuldstændig som en
Godfather.

Udokumenteret!

> Blandt andet ved at lade konkurrenter myrde.

udokumenteret!

> Og sjovt nok forsvinder uhyggeligt mange af de penge, som skulle
hjælpe
> lokalbefolkningen.

Udokumenteret!

> Så jo, han gør som det passer ham, dèt dumme svin. Og får endda masser
af
> støtte hertil af godtroende fjolser i Vesten...

Næ, det er din påstand! Helt udokumenteret som sædvanlig!

> [...]
> Israel og fortsat gør det gennem terror. Altimens de selvsamme nyttige
> idioter udelukkende kritiserer Israel for at forsvare sig selv.

Nej, det er Israel der angriber palæstinenserne - at de forsvarer sig
mod den israelske terror, er der såmænd ikke noget at sige til.
--
ahw

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-09-04 13:00

I news:10953818640.169612558291835@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet 7LKZO) følgende:

> Fortæl mig en ting:

Ja, det skal jeg da gerne gøre: du må meget gerne klippe alt
overflødigt væk når du svarer på et indlæg.

Læs mere i linket i min signatur

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-09-04 19:35

"Claudio Adam (slet YUCKJ)" <breidholdt@YUCKJprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:10953776580.68999322405703@dtext.news.tele.dk...

Kære Adam - du bør nok vænne dig til at skrive over signaturen i dine
svar til folk - nogle af dine budskaber vil gå tabt fordi de ikke
bladrer ned under en signatur for at læse hvad du svarer -og andre
nyhedslæsere frasorterer automatisk svar under signaturens to streger så
vidt jeg har forstået.

Jeg skal ikke her anbefale dig at læse netikketten, for den følger jeg
ikke altid selv, men blot en anbefaling til dig, hvis du ønsker at folk
skal læse, hvad du skriver.

--
ahw