Bruge webserver offline?
Fra : Michael Petersen

Dato : 16-09-04 09:42

Hvordan får jeg gang i osx's webserver når jeg er offline på min
bærbare? Jeg vil gerne kunne demonstrere et website der bl.a. kører
nogle perlscripts lokalt, men når jeg hiver den ud af stikket (eller
rettere ud af airportrækkevidde) så mister jeg jo ip-adressen som den er
tildelt fra min router. Hvordan kalder jeg så skidtet i min browser? Kan
man ikke det? Eller kan jeg sætte en lokal ipadresse op på en eller
anden måde.

mvh, Michael Petersen

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 16-09-04 10:15

Michael Petersen wrote:
> [...]
> tildelt fra min router. Hvordan kalder jeg så skidtet i min browser? Kan
> man ikke det? Eller kan jeg sætte en lokal ipadresse op på en eller

http://localhost

eller

http://127.0.0.1

eller

http://macomp.local/

Der er rigeligt at vælge imellem. Og hvis du skal have fat på en given
brugers egen hjemmeside, skal du tilføje "/~<bruger>. For eksempel:

http://127.0.0.1/~michael

--Martin

Fra : Mic

Dato : 16-09-04 11:32

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> [...]
>

> Der er rigeligt at vælge imellem. Og hvis du skal have fat på en given
> brugers egen hjemmeside, skal du tilføje "/~<bruger>. For eksempel:

Tak

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-09-04 11:34

micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) writes:

> man ikke det? Eller kan jeg sætte en lokal ipadresse op på en eller
> anden måde.

Svarer den på ip-nummer 127.0.0.1?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-09-04 13:12

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Svarer den på ip-nummer 127.0.0.1?

Det gør den her - men ikke på localhost.

Mvh, Michael

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-09-04 13:33

> Det gør den her - men ikke på localhost.

Så nøjes du med 127.0.0.1 - det er localhost.

http://bigfoot.com/~thunderbear