arven efter Carl Nielsen
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-09-04 08:36

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=199486

åbenbart er der dukket et nyt barnebarn op, der dog ikke stiller
krav om at få del i arven.

Men hvis hun nu havde gjort det, ville hun så få noget?
Hvor lang tid efter dødsfaldet ville hun kunne gøre krav gældende?

JonB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-04 13:35

Jon Bendtsen skrev:

>Men hvis hun nu havde gjort det, ville hun så få noget?
>Hvor lang tid efter dødsfaldet ville hun kunne gøre krav gældende?

Den lange forældelsesfrist er 20 år. Hvis den gælder her, så var
skæringspunktet år 1951.

--
Bertel

Fra : Hans Poulsen

Dato : 16-09-04 19:57

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message news:<e12jk050emlaa2j3c63qt56iupsbbvukkc@news.stofanet.dk>...

> Den lange forældelsesfrist er 20 år. Hvis den gælder her, så var
> skæringspunktet år 1951.

Forældelsesfrister kommer ikke på tale.
Barn før uden for ægteskab før 1937 har
ikke legal arveret efter faderen.
Carl Nielsen døde 1931.
Da den amerikanske kvindes far ikke havde
legal arveret efter Carl Nielsen,
har hun det selvfølgelig heller ikke.

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-09-04 19:43

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke legal arveret efter faderen.
> Carl Nielsen døde 1931.
> Da den amerikanske kvindes far ikke havde

Det er da korrekt, men hvad med børnebidrag? Jeg ved positivt at man -
da min farfar døde i 1925 - havde lov om børnebidrag for illegitime
børn.

--
ahw