Skærme
Fijala 3554
Kvalitet af Dell 2001FB
Fra : Martin Helbo

Dato : 16-09-04 08:23

Jeg kan se at denne skærm har været oppe at vende et par gange i gruppen.

Da Apples cinema skærme er en smule pebrede overvejer jeg derfor at købe
dell'en.

Da jeg primært skal bruge skærmen til grafisk arbejde, og ikke spil, vil jeg
gerne høre hvordan farverne er? Er de gode nok til at man nogenlunde kan
vurdere trykfarver (de skal selvfølgelig ikke være 100% farveægte).

Er der nogen der ved hvordan kvaliteten er i forhold til Apples skærme?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-09-04 13:03

Martin Helbo skrev:

> Da jeg primært skal bruge skærmen til grafisk arbejde, og ikke
> spil, vil jeg gerne høre hvordan farverne er?

Jeg tør ikke udtale mig om kvaliteten af Dell 2001FP, da jeg
aldrig har set den i virkeligheden, men jeg tror at farverne
er gode, da den bruger det samme panel, som den skærm jeg selv
bruger (Viewsonic VP201s). Godt nok har min et ældre panel end
Dell 2001FP (se evt.: <news:chvaot.37g.1@tgm.dyndns.dk>), men
jeg kan ikke forestille mig at det er blevet ringere med tiden.

> Er de gode nok til at man nogenlunde kan vurdere trykfarver

Det går udmærket her i hvert tilfælde.

> (de skal selvfølgelig ikke være 100% farveægte).

Det kan heller ikke lade sig gøre, så det er så nemt. :)
Ren cyan vil f.eks. aldrig kunne gengives på en skærm så den
ser ud som en ren cyan på tryk.

> Er der nogen der ved hvordan kvaliteten er i forhold til
> Apples skærme?

Jeg har på et tidspunkt sammenlignet farveskalaen på min egen
Viewsonic VP201s med farveskalaen på en Apple Cinema Display
23" af den ældre model. Altså den med ADC-tilslutning.

Du kan se et eksempel her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/monitor/apple_vs_vp201s.jpg>.
Den røde trekant til venstre er Apple-skærmen og den sorte er
min VP201s. Til højre er den gennemsigtige klods Apple-skærmen.
Apple-skærmen går længere ind i det blå og magenta område af
farveskalaen, men VP201s går længere ind i det røde, gule og
noget af det grønne område, men det kan selvfølgelig variere
fra den ene skærm til den anden. Det kan endda variere, hvis
man måler på to skærme fra samme producent og med samme model-
nummer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-09-04 03:03

> Er der nogen der ved hvordan kvaliteten er i forhold til Apples skærme?

Det ved jeg ikke, men Apple benytter sig af samme S-IPS panel typer som
dell 2001FP bygger på nemlig S-IPS fra LG Philips.

Cadonline - et seriøst grafiker tidsskrift har anmeldt flere 20" TFT skærme
her, og Ron La Fon, der er skærm ekspert hos dem roser Dell 2001Fp og
HP2035 i høje vendinger og giver dem topkarakter for farvegengivelsen -
både Dell 2001Fp og HP2035 anvender samme LG philips S-IPS panel af nyeste
slags.

Se her:

http://www.cadalyst.com/cadalyst/article/articleDetail.jsp?id=85474

Jeg er i hvert meget glad for mine 2 Dell 2001FP - men ved ikke om
farvepræcisionen lever op til dine krav.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Helbo

Dato : 17-09-04 07:21

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke, men Apple benytter sig af samme S-IPS panel typer som
> dell 2001FP bygger på nemlig S-IPS fra LG Philips.

Tak for svarene begge to, så blev jeg da lidt klogere

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 06:20

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> Jeg er i hvert meget glad for mine 2 Dell 2001FP -

Dell 2001FP har jeg 2 af , jeg har 2 Dell 2001FP.
Mine 2 Dell 2001FP er jeg meget glad for .
Dell 2001FP er skærme, som jeg har 2 af, altså 2 stk. Dell 2001FP har s-ips.
Jeg har 2 Dell 2001FP, og de er gode og nye, og det er jeg glad for.
Hvis i skulle ha' glemt det, eller der er nogen der ikke ved det, vil jeg
lige fortælle, igen, at jeg har 2 Dell 2001FP . Intet mindre end hele 2 Dell
2001FP og dem er jeg både stolt og glad for.
2 har jeg ,og de er mine. De står lige ved siden af hinanden,og der er 2.

PS: jeg har 2 stk. Dell 2001FP.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-09-04 03:28

> PS: jeg har 2 stk. Dell 2001FP.

Jamen du er da en stjerne, lille skat

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 17-09-04 23:01

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vurdere trykfarver (de skal selvfølgelig ikke være 100% farveægte).
>
> Er der nogen der ved hvordan kvaliteten er i forhold til Apples skærme?

Hvis det har nogen interesse, så kan jeg arrangere en fremvisning af HP
L2035, som har samme panel som den Dell du nævner.

--
Esben

Fra : Martin Helbo

Dato : 20-09-04 07:10

"Esben" <nospam@gruf.land> skrev i en meddelelse

> Hvis det har nogen interesse, så kan jeg arrangere en fremvisning af HP
> L2035, som har samme panel som den Dell du nævner.

Det vil det muligvis. Er du sælger for HP?
Hvor i landet skulle det foregå?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Esben

Dato : 20-09-04 22:15

> "Esben" <nospam@gruf.land> skrev i en meddelelse

> Det vil det muligvis. Er du sælger for HP?
> Hvor i landet skulle det foregå?

Sælger er så meget sagt, men jeg arbejder hos en forhandler i Århus.

--
Esben

Fra : Martin Helbo

Dato : 21-09-04 09:22

> Sælger er så meget sagt, men jeg arbejder hos en forhandler i Århus.

Det lyder fint nok. Hvilken butik er det? Og hvornår skal det være?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk