Hej gruppen
Hermed søger jeg noget juridisk hjælp/forslag til følgende:
(der er noget læsestof, men jeg har prøvet at gøre sagen kort)
"Forord"
Efter en vellykket afstemning i ejendommen, var vi blevet de "heldige"
Kabelnettets kunder.(det er i hel roman i sig selv med flere sørgelige
kapitler).Som nogle ved, sluttede eventyret med Kabelnettet med firmaet
konkurs. Vi stod lige pludselig uden net og uden telefoner (dem der har
meldt sig til deres telefoni).
Så skete der det, at ejendommen besluttede at skifte over til at andet
firma der både kunne tilbyde Internet og telefoni under samme vilkår.
Der blev ikke lavet nogle afstemninger, jeg, som medlem af den såkaldte
"net-udvalg-gruppe" blev hverken konsulteret med eller informeret om
ejendommens planer. Mens Internettet virkede stadig (næsten) gik vores
telefoner i "offline" - eller døde helt. Igen trådte ejendommen ind i
sagen, og uden at hverken konsultere eller informere sine beboere, blev
der valgt en anden telefoni-leverandør. Der bliver hurtigt smidt nogle
seddler ind i postkasserne med noget som "Skriv hurtigst under her og få
din telefon tilbage!". Seddlerne skulle så inden 7-8 dage afleveres til
en af beboere som skulle så vist sende dem videre. Seddlene indeholdt et
par tynde sætninger med dato og underskrift at nummeret ønskedes være
porteret til "TDC". Der fulgte hverken kontraktens vilkår eller andet
med. Men det ikke noget man tænker på når ens telefon ikke virker,
derfor skrev vi hurtigt under afleverede blanketten.
Der gik lige en uge eller to og vi fik vide at det var nu "Orange" der
skulle overtage vores ejendom (uden vores fuldmagt eller andet) Der gik
et par uger til og telefonen begyndte virke....dog den ene vej, altså
man kunne kun ringe og ikke modtage opkald. Jeg ventede og ventede så,
og lige pludselig, helt tilfældigt fik vide at ejendommen havde nu
lavet en aftale med noget der hedder "Cirque", og der blev igen sendt
tilmeldingblanketter ud til beboerne. Disse blanketter havde jeg aldrig
fået. Jeg ringede så til ejendommens hovedkontor, der ikke kunne give
mig et konkret svar på hvorfor jeg hverken blev informeret om sagen
formelt eller fået nogle tilmeldingsblanketter. Så spurgte jeg igen om
hvilket selsskab hørte mit tlf. nummer til - der kom noget som "Tjaaa,
godt spørgsmål" ud.
Jeg ringede så til Cirque og spurgte om det var dem der har overtaget
mit nummer - der måtte jo være nogen der skulle stå for ansvaret for
vores halvvirkende telefonforbindelse. Medarbejderen klikkede dernest på
tastaturet i 5 min, men kunne ikke se hvem der havde mit nummer, men
lovede at finde ud af det. Jeg ringer så igen om et par dage, og igen
fik jeg vide at de intet ved. Efter 5 yderlige min foran systemet, kunne
medarbejderen fortælle mig at "det lignede at nummeret hørte til
Sonofon, og før var det Orange der havde nummeret". Bagefter fik jeg
vide noget med, at før Cirque vil røre en finger, skulle jeg underskrive
en nummer-porterings fuldmagt og sende den til dem. Fuldmagten hentede
jeg på ejendommens kontor - endnu en tyndt seddel med et par sætninger
om, at nu skulle nummer porteres til Cirque, dato og underskrift.Den
underskrev jeg så hurtigt og faxede afsted med det samme - på det
tidspunkt blev jeg godt og grundigt træt af det telefoni-svineri og
skulle bare have telefonen til at virke.
Mens portering var i gang ringede jeg og specifikt spurgte om hvis ikke
mit nummer tilhørte Cirque, hvem skulle så sende mig regninger for det
jeg snakkede ? Kundeservicen sagde noget med, at siden det ikke var
Cirque der havde mit nummer, så var det hellere ikke dem der skulle
sende mig regningen, og det var trods alt Kabelnettet telefonen hørte
til oprindeligt. Så sagde jeg at jeg i princippet kunne ringe hvor som
helst og uden regninger. "I princippet ja, men det sagde jeg ikke",
sagde medarbejderen. Den købte jeg så og tog et par ekstra opkald til
mobiltelefoner og udlandet. (ikke noget vildt, dog ca 30% mere end jeg
plejer ringe for)
"Den nuværende situation"
For 3 uger siden blev min portering tilsynladende gennemført, og nu
havde jeg fuld ret til at klage over at telefonforbindelse virkede kun
halvvejs. Siden da, har jeg ringet ca 10 gange til kundeservicen og
fortalte om problemet. Der kom masser af "gør dét og dat med stikket" og
"prøv vent til på mandag" og "vi har fejlmeldt problemet", dog
fortsætter problemet til dagens dato.
Jeg har også bedt firmaet 4-5 gange om at sende mig et eller andet
velkomsbrev med deres priser, vilkår, tjenester, osv Der kom intet blev,
selvom der nu er gået mere end 3 uger siden porteringen. (Her skal der
lige siges at deres hjemmeside indeholder ikke andet end logo, lidt
reklame + kontakt telefon til supporten)
"Finalen"
I dag fik vi et brev fra Cirque med....en regning på ca. 1500 kr.
Regningen inkluderede desuden et abonnement for 2 måneder + 15kr til for
at sende fakturaen.
Efter en lang diskussion på firmaets adresse, blev jeg klar over at
regningen stammer faktisk fra den 01/07-2004 og ikke engang fra den
25/07 (datoen når jeg faxede fuldmagten). Desuden fik jeg vide at
ejendommen, uden at informere mig,fik lavet en aftale med Cirque som
trådte i kraft per 01/07,og min telefon blev automatisk overtaget af
Cirque, altså ca 2 uger før jeg selv har bedt om nummerporteringen.
Da jeg så sagde,at jeg flere gange fik vide,at mit nummer ikke hørte til
Cirque, og var bare parkeret hos det ene og det andet selsskab, svarede
medarbejderen, citat :"Dette er hovedkontoret, vores kundeservice ligger
i et andet sted. Og her ved vi bedre hvordan sagene ligger", citat slut....
Mine argumenter blev der ikke lyttet til, de indrømmede at det var noget
værre rod med Kabelnettets kunder, men _hele_regningen skulle alligevel
betales!
Til sidst kunne de stadig ikke give noget konkret svar om hvornår vores
telefonforbindelse skulle virke 100% igen...
Altså,
- uden at blive bekendtgjort og accepteret af mig, blev mit nummer
overtaget af et andet selsskab
- Selsskabets medarbejdere lovede gang på gang, at før mit nummer var
porteret til dem, skulle jeg ikke skylde dem noget
Beslutnigen om at stadig opkræve regningen fra mig, efter jeg
argumenterede for situationen, finder jeg uacceptabelt
Jeg vil i hvert fald principielt ikke betale for noget jeg ikke har
skrevet under på - altså de ca 2 uger før selsskabet modtaget fuldmagten
af mig
Gode råd, ideer hvad man kan gøre ?
Jeg overvejer at klage for forbrugerstyrelsen.
Spørgsmål er om jeg har en sag her ?
Og er det er noget, jeg kan argumentere til min fordel vha nogle
loveparagraffer ?
På forhånd tak
MVH
VK
--
PLEASE DELETE _REMOVE_ IN THE ADDRESS LINE BEFORE REPLYING
|