Tætning af gummi/luftfilerkasse
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-09-04 22:44

Halløj!

Honda-projektet skrider stille og roligt fremad - i særdeleshed takket være
Agusta Claus' manglende tidsfornemmelse i forbindelse med at få reservedele
hjem :-/

Nå men nu er karbunaderne blevet renoveret fra top til tå og fremstår
(næsten) som nye. De er blevet glasblæst, har fået nye o-ringe, luftskruer
og er blevet justeret. Stor tak til Mick Hoey for turbineolie og Bager for
lån af ultralydsbad. Resultatet kan ses her:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=749

Nu skal de så smækkes på maskinen igen så vi kan se om skidtet vil starte.
Da jeg flåede dem af pillede jeg ligeledes gummiet på luftfilterkasse-siden
af fordi de var revnet ved spændebåndet. De er nu blevet renset af og
repareret igen (man kan ikke købe nye uden at købe en hel luftfilterkasse
også) - men jeg er i tvivl om hvordan jeg bedst muligt får tætnet mellem dem
og luftfilterkassen igen. På gummiet sad der noget brunligt gummi-agtigt
materiale, der har været brugt til at tætne & fæstne med. Jeg tror det var
noget silikone-stads, men kan ikke rigtigt finde noget tilsvarende nogen
steder.

Nogen der ved hvor man finder sådan noget?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 16-09-04 06:15

Hej

Køb en "patron" med sort monteringssilikone på dit reservedelslager.
Det er det samme man bruger når man monterer ruder og eks. soltage i biler.
Det er benzinbestandigt og bliver ikke stift.

Hilsen
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-04 06:29

Tony Lorentzen skrev i meddelelsen ...
> [...]

>noget silikone-stads, men kan ikke rigtigt finde noget tilsvarende nogen

Sikaflex 221

>Nogen der ved hvor man finder sådan noget?

Autoværksted

mvh
Orla

Fra : Squish

Dato : 16-09-04 18:55

Tony Lorentzen wrote:

> Honda-projektet skrider stille og roligt fremad - i særdeleshed takket være
> Agusta Claus' manglende tidsfornemmelse i forbindelse med at få reservedele
> hjem :-/

Hej Tony,

Bruger du David Silver Spares? Eller CMS? De plejer at have det meste
hjemme, ellers kan de normalt skaffe sagerne indenfor et overskueligt
tidsrum. Det tilmed til en betragteligt lavere pris end herhjemme!

http://www.davidsilverspares.co.uk/

http://www.cmsnl.com/

--
Squish
CB400F

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 16-09-04 22:37

Squish wrote:

> Bruger du David Silver Spares? Eller CMS? De plejer at have det meste
> hjemme, ellers kan de normalt skaffe sagerne indenfor et overskueligt
> tidsrum. Det tilmed til en betragteligt lavere pris end herhjemme!

David Silver Spares har ikke så mange dele til CB400Neren synes jeg. CMS har
vist en del - men man kun hvis man søger på partnumre. Jeg har en PDF på
Portogisisk - men jeg ved ikke rigtigt om jeg tør stole på at det er samme
partnumre CMS kører med. Desuden er der ikke så forfærdeligt mange penge at
spare. F.eks. koster et komplet luftskruesæt 150,- hos Agusta Claus og 110
pund hos CMS. Med fragt oveni så er besparelsen ikke så stor igen. På den
anden side så er leveringstiden nok den samme begge steder.

Har du brugt CMS?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Squish

Dato : 17-09-04 11:15

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> pund hos CMS. Med fragt oveni så er besparelsen ikke så stor igen. På den
> anden side så er leveringstiden nok den samme begge steder.

DSS har ofte dele som ikke er listed på deres site. CMS kører med
Honda's egne partnumre, så du kan godt stole på at du får den rigtige
stump!
Naturligvis er det ikke alt der er billigere, når man tager fragten i
betragtning. Min erfaring er blot, at der er en del at spare på mange dele.
F.eks.: Lejepanner til krumtap, 6,50€ + 19% VAT = 7,40€ / 57,50 kr.
http://www.xe.com/ucc/
Claus (eller Honda DK?) skulle have 94 kr. pr. stk. Der skal bruges 10,
dvs. en besparelse på 365 kr.
Eller: Bøsninger til bagsvingeraksel, 13€ + 19% VAT = 15,47€ / 115 kr.
Claus fik 375 kr. for 2 stk., altså kunne jeg have sparet 145 kr.
Her er portoen så rigeligt dækket ind!

> Har du brugt CMS?

Meget! Har altid været tilfreds med servicen. Kun een gang har jeg
været ude for, at der var noget de ikke kunne skaffe
(startergeartandhjul), men her gjorde de et stort stykke arbejde for at
finde det- de havde bl.a. fat Honda USA. Hvis det kunne findes er jeg
sikker på, at de havde fundet det! Fik heldigvis et brugt hos LC
Racing.

Nå, nu vil jeg drøne over til MC-weekend hos Mick!

--
Squish
CB400F

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-09-04 12:09

Squish wrote:

> Nå, nu vil jeg drøne over til MC-weekend hos Mick!

Hey - cool. Skal I ud og køre en tur i løbet af lørdagen? Kunne måske mødes
et sted hvis det var

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : M. Hoey

Dato : 17-09-04 15:50

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Hey - cool. Skal I ud og køre en tur i løbet af lørdagen? Kunne måske
mødes
> et sted hvis det var

Jamen, det skal vi da helt sikkert! Og du skal være meget velkommen!

--
Squish

Fra : M. Hoey

Dato : 18-09-04 20:03

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Hey - cool. Skal I ud og køre en tur i løbet af lørdagen? Kunne måske
mødes
> et sted hvis det var

Hej Tony,

Vi prøvede forgæves at kontakte dig..

Her kan du se hvad du gik glip af :
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=830

--
M. Hoey, Squish & Jens
GT750, CB400F & XJ900

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-09-04 22:23

M. Hoey wrote:

> Vi prøvede forgæves at kontakte dig..
>
> Her kan du se hvad du gik glip af :
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=830

Æv! Jeg fik ikke tjekket DFM i går eftermiddags så jeg besluttede at køre
ned og skrue lidt på Hondaen - og se om karburatorerne virkede efter
hensigten. Det gjorde de desværre ikke helt, så jeg har ikke fået hørt den
køre endnu

Næste gang tester jeg at de er tætte _FØR_ jeg monterer dem :-/

--
Tony
Learning by doing