Varmen er forvundet uden for, fordi min bi~
Fra : Søren Nicolaisen

Dato : 15-09-04 20:30

Hej Alle!

Jeg har en Opel Corsa fra 96 som har stjålet varmen fra luften uden for og
puttet det ind i dens kølesystem.
Den er begyndt at blive ekstremt varm ved kørsel selv over meget korte
afstande, så nu holder den stille indtil fejlen er løst. Symptomerne er at
varme måleren er helt oppe i det røde i løbet af et par km's kørsel, men der
er ingen varme i kabinen overhovedet. Jeg har ikke checket om der er vand på
bilen, da det er noget mørkt uden for lige nu.
Hvad mener I det kan være, snakker vi om en defekt termostat eller er
bassemanden løbet tør for vand.. uha.. gad vide hvor vandet så er blevet
af...???

Mvh
Søren

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 15-09-04 20:33

hmm et bud kunne være defekt toppakning og deraf følgende overophedning.

tjek vand hurtigst muligt.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Søren Nicolaisen

Dato : 15-09-04 20:54

Øv håbede det måske ikke var det.. Så ruller der jo klejner ud over bordet
igen... :/
Håber det ikke er alt for dyrt at få sådan et 16v dukketøj fixet.

/Søren

Fra : K ö n i g

Dato : 15-09-04 21:01

"Søren Nicolaisen" <sni@8-ball.dkNEWS> skrev i en meddelelse
> Øv håbede det måske ikke var det.. Så ruller der jo klejner ud over bordet
> igen... :/
> Håber det ikke er alt for dyrt at få sådan et 16v dukketøj fixet.

Hvis der ikke mangler vand - så kan du måske være heldig at det "kun" er en
defekt termostat der har sat sig fast. Hvis du er uheldig så er der gået en
toppakning og hvis du er meget uheldig så er dit topstykke revnet.

MVH Peter König

Fra : Tigeren

Dato : 15-09-04 22:07

Jeg fik engang et gammelt råd til min første bil. Ford Escort MkII.
Tag termostaten ud og kog den i en gryde vand. Ved ca. 87 grader skal
den åbne. Gør den ikke det er den defekt.

Ved ikke om det stadig kan bruges...

Lasse

Fra : Søren Nicolaisen

Dato : 15-09-04 22:17

Hehehe sad faktisk lige og læste det samme trick i min haynes manual. :) Der
var endog en fin lille tegning til. Så skal kvinderne bare tie stille. Så
skal vi mænd nok hoppe i køkkenet hvis det er biler der handler om. Så har
vi lige pludselig en sund interesse.

/Søren