Hvilken MC skal jeg vælge
Fra : Lars ?land Hansen

Dato : 15-09-04 19:20

Hej i gruppen

Nu blev jeg træt af at rode med kærestens gamle GS425´er, så i lørdags
købte vi en GS400 fra 77 i perfekt stand i stedet.
Så nu skal jeg til at finde en maskine til mig selv... Endelig !!!
Men markedet er stort, og jeg lader mig ikke nøjes med 40 heste.
(eller æsler for den sags skyld).

Hvad skal jeg så vælge at købe??? Det er nu at jeres store ekspertise
kommer ind i billedet.
Jeg er på udkig efter noget fra slutningen af 80´erne eller starten af
90´erne med 900-1100 ccm og med fuldkåbe og hele dynen.
Det skal være en god touring-maskine, men skal samtidig kunne krænges
hurtigt rundt i de små sving på landet hvor jeg bor.

Jeg har kigget lidt på følgende:
Honda CBR 1000 F
Honda VF 1000 F
Suzuki GSX 1100 F
Yamaha XJ 900

Hvad siger jeres store ekspertise at jeg skal vælge? Vi snakker ca.
30-50.000 kroner........

Med venlig hilsen
Lars Øland Hansen

P.S. Tak til Hekto for de mange gode råd om den gamle GS425´er der i
morgen afgår ved døden.

P.P.S. Er der for øvrigt nogen der har et par forrør til Suzuki GS400
liggende. Ikke af typen til 2i1, men to enkelte til de to helt nye
potter???

Fra : Asger Steffensen

Dato : 15-09-04 20:46

"Lars ?land Hansen" <oeland2003@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal være en god touring-maskine, men skal samtidig kunne krænges
> hurtigt rundt i de små sving på landet hvor jeg bor.

Ikke nemt med de krav og de priser, men alt er jo relativt...

> [...]
> Suzuki GSX 1100 F
> Yamaha XJ 900
>
> Hvad siger jeres store ekspertise at jeg skal vælge? Vi snakker ca.

Kawasaki GPz900R Ninja årgang 90 og frem (A7 model) er en mulighed.
Honda VFR 750 i senfirser udgave måske også.

Begge kan nok findes til under 50 K

Evt. Kawa ZX-10, men den bliver svær at finde til under 50 K, desuden er den
ikke hurtig i små sving.

De øvrige modeller du nævner er nok for tunge til at være andet end gedigne
touringcykler, set med nutidige øjne.

Asger
V-Strom

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-09-04 07:48

Af dem du nævner vil jeg anbefale CBR1000... Men om du kan finde et
fornuftigt eksemplar til under 50kkr, ved jeg ikke.

Men ellers er der vist en VFR750 til salg i markedsgruppen....

--
Mvh.
Henrik (tidligere ejer af CBR1000...)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.