Espressomaskine
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 19:10

Hej,

jeg har lige fået en espressomaskine i gave. Det er en Krups Artese 01.

Jeg er nybegynder på espresso-området, så jeg ved ikke rigtig om det er en
ok maskine.

Er der nogen der har erfaring med den?

Jeg har ikke brugt den endnu, og kunne godt tænke mig at vide, om den er
helt fin, eller om jeg med fordel kunne bytte den til en der er nævneværdig
bedre, og ikke koster mange tusinde kroner mere. Jeg tror Krups'en har
kostet omkring kr. 1.500,-

Venlig hilsen
Morten

Fra : alfaekko

Dato : 16-09-04 06:43

"Morten" <boy-snabela-boy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nævneværdig
> bedre, og ikke koster mange tusinde kroner mere. Jeg tror Krups'en har

Jeg har ingen konkrete erfaringer med lige Krups, men man får ikke meget
espressomaskine for 1500,-
Prøv at læse lidt på nedenstående links, der bliver man hurtigt klogere.
Den vigtigste forudsætning for god espresso er en ordentlig kaffekværn som
koster fra 1500 og op. Friskmalet kaffe er et MUST, alt andet giver bitter
tynd espresso uden crema.
En god begyndermaskine er f.eks Gaggia coffee eller Classic, eller Rancilio
Silvia.
De koster 3-4000.

www.coffeegeek.com
www.espressokaffe.dk
www.coffea.dk
alt.coffee

mvh
Anders(mad-vin-øl og kaffenørd)
www.ølsmagning.com

Fra : martin

Dato : 16-09-04 08:29

"Morten" <boy-snabela-boy.dk> wrote in message news:<41488573$0$285$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> bedre, og ikke koster mange tusinde kroner mere. Jeg tror Krups'en har

Hej Morten,
den er storebror til min Krups Vivo, som er ok. Jeg tror, at Artesen
har et mere raffineret (bedre) varmesystem. Vivo'en kan, med den
rigtige, lækre kaffe, lave en flot crema og dejlig kaffe.
Mælkeskummeren er også fin. Designet er til gengæld ikke lige min
smag..
Martin