To på knallert 30?
Fra : nik

Dato : 15-09-04 19:00

Hejsa igen

Jeg har et færdsels-spørgsmål:
Jeg ved at man må køre med barn på motorcykel, hvis de kan nå
fodholderne.
Men når nu jeg har en Dr. Big, der findes i NØJAGTIG samme model som
"lille mototcykel" (bortset fra motoren, se'føli!), må mine unger så
ikke sidde bagpå?
Jeg mener: Forskellen er jo "kun" at den ikke kan køre så hurtigt, og
at den må køre på cykelstier!!! -og begge dele øger jo sikkerheden???

Ved nogen noget?

Nik

Fra : Lars K.

Dato : 15-09-04 19:34

Nej!, man må ikke være to på en knallert

Fra : Henrik Madsen

Dato : 15-09-04 19:43

On Wed, 15 Sep 2004 17:59:50 GMT, nik <nik@nospam.dk> wrote:

> [...]
>Jeg mener: Forskellen er jo "kun" at den ikke kan køre så hurtigt, og
>at den må køre på cykelstier!!! -og begge dele øger jo sikkerheden???

Nemt

Færdselsloven siger at en knallert 30 er til personbefordring af een
person..

Svaret er derfor at ligegodt om den er magen til osv osv så må der kun
sidde een person på den og hvis der er flere er du hjemfalden til
bøde..

Husk også i den forbindelse på at du har en ansvarsforsikring på din
knallert, den dækker alle skader der måtte opstå på ANDRE end føreren,
altså skulle din forsikring også dække dine børn, det tror jeg heller
ikke forsikrings selskabet er med på ...

Henrik