Dogville - what's the hype??
Fra : [ B@CHFiRE ]

Dato : 15-09-04 16:45

Hejsa,

Hvad er det der er så vildt fedt ved denne film? Personligt synes jeg den
var død-kedelig! Men det er jo nok mig det er galt med, da den har sky-høj
karakter på imdb.. Hvad kan det være jeg ikke forstår?

--
Med venlig hilsen / Best Regards - Brian J. Nielsen
To mail me in private, simply use "email.dk" after the @

Fra : Thomas S

Dato : 15-09-04 18:36

"[ B@CHFiRE ]" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der er så vildt fedt ved denne film? Personligt synes jeg den
> var død-kedelig! Men det er jo nok mig det er galt med, da den har sky-høj
> karakter på imdb.. Hvad kan det være jeg ikke forstår?

Jeg har det nogenlunde sådan her:

Jeg var vild med von Trier. "Forbrydelsens element", "Europa" og "Riget" var
fantastiske fortællinger og samtidig spændende film med en unik billedside,
der i sig selv gjorde filmene seværdige. Von Trier viste sit værd som en
særpræget visuel fortæller, der kunne få form og indhold til begge at spille
en rolle i samme film - uden at den ene overskyggede den anden.

"Breaking the waves" var en fantastisk fortælling (men billedsiden var nu
ikke så voldsom spændende).

Så blev jeg sur på von Trier. "Idioterne" og "Riget 2" var form uden
indhold, lavet i navlepillende barnlig provokationslyst. Ligegyldigt,
latterligt og plat. Det værste var, at han sikkert ønskede, at jeg blev sur
på ham - men de film var altså at pisse på eget talent i en grad, så det
gjorde ondt.

Så så jeg "Dogville". Jeg var skeptisk - dels fordi jeg havde hørt om den
mærkelige visuelle side, som jeg havde svært ved at tro kunne fungere, dels
fordi jeg var i tvivl om, om Trier overhovedet stadig havde noget at byde
på. Men han gjorde det - det han kunne i gamle dage. Han forenede en stærk
fortælling med en i grunden dybt bizar fortælleteknik/billedside på en måde,
så begge virkede og uden, at den ene overskyggede den anden.

Jeg mener ikke, det er hans bedste film (det er "Europa") - men klart den
bedste han har lavet i mange år, og klart en af de bedste film jeg har set i
det seneste år. Mesteren er tilbage (ah, jeg tør ikke kalde ham mester, vi
risikerer han får for mange nykker en gang til).

(Beklager, jeg svarer egentlig ikke på dit spørgsmål, men nu fik jeg lige
en chance for at udbrede mig

Nu tror jeg godt, at jeg alligevel tør se "Dancer in the Dark".

Thomas S

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-09-04 18:40

On Wed, 15 Sep 2004 17:44:48 +0200, "[ B@CHFiRE ]"
<Thrash@SpamSuxBig-Time.com> wrote:

> [...]
>var død-kedelig! Men det er jo nok mig det er galt med, da den har sky-høj
>karakter på imdb.. Hvad kan det være jeg ikke forstår?

At kejseren har tøj på. Kan du slet ikke se det?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas S

Dato : 15-09-04 18:37

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
> On Wed, 15 Sep 2004 17:44:48 +0200, "[ B@CHFiRE ]"
>
> At kejseren har tøj på. Kan du slet ikke se det?

Hmmm... Det var vist den ultrakorte måde at sige, det samme som jeg sagde,
på.

Thomas S

Fra : Thomas S

Dato : 15-09-04 18:38

"Thomas S" <erro_estado@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Hmmm... Det var vist den ultrakorte måde at sige, det samme som jeg sagde,
> på.

Eller også var det det stikmodsatte, og så har jeg lige dummet mig.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-09-04 23:14

Jeps. Du har lige dummet dig.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas S

Dato : 15-09-04 23:40

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Jeps. Du har lige dummet dig.

Pokkers.

Nå, men så vil jeg lige pointere, at jeg eneren i denne diskussion. Ligesom
det lille barn i HC Andersens eventyr.

Thomas S

Fra : Vilhelmsen

Dato : 16-09-04 06:38

Thomas S wrote:

>Pokkers.
>
>Nå, men så vil jeg lige pointere, at jeg eneren i denne diskussion. Ligesom
> [...]
Hvis du med eneren mener at du er den eneste der kan se at Trier er
mindst lige så genial som HC Andersen og at han ligesom han var, er
langt forud for sin tid, er vi 2.
Er i øvrigt enig i at Europa er et mesterværk der skiller sig ud.
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : ib

Dato : 16-09-04 22:25

3

> Er i øvrigt enig i at Europa er et mesterværk der skiller sig ud.
> --

jep, og at idioterne var noget hø

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 17-09-04 16:49

"ib" <abc@efg.hik> skrev i en meddelelse

> 3

> jep, og at idioterne var noget hø

Enig på begge punkter (så er vi altså 4 nu)
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Jesper

Dato : 15-09-04 19:20

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> At kejseren har tøj på. Kan du slet ikke se det?
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Jeg synes ikke kejseren har noget tøj på!
--
There is no place like 127.0.0.1

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-09-04 23:13

On Wed, 15 Sep 2004 20:19:48 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Jeg synes ikke kejseren har noget tøj på!

Det var sådan set også det, jeg mente. Han forstår ikke, at kejseren
skulle have tøj på, sådan som de andre siger, for det kan man da se,
at han ikke har.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 16-09-04 08:59

> Det var sådan set også det, jeg mente. Han forstår ikke, at kejseren
> skulle have tøj på, sådan som de andre siger, for det kan man da se,
> at han ikke har.

At bruge kejserargumentet hver gang, der er noget, du ikke kan lide, er
altså for tyndt, Niels. Hvorfor kan du ikke bare acceptere, at vi åbenbart
er en del, der faktisk har haft en stor oplevelse ved at se "Dogville"? Du
plejer selv at gøre dig til talsmand for "lev og lad leve," nr folk (jeg)
ikke bryder sig (mig) om film, DU finder fremragende (Godfather etc.)

Der er masser af relevante ting, både positive og negative, at sige om Trier
og hans film, men den med kejseren er og bliver en lidt smartere formulering
af janteloven.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 12:18

On Thu, 16 Sep 2004 09:58:51 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]

>er en del, der faktisk har haft en stor oplevelse ved at se "Dogville"?

Det bliver jeg da nødt til at acceptere, når I nu siger det. Men det
er bestemt ikke det samme som at være enig.

>Du plejer selv at gøre dig til talsmand for "lev og lad leve," nr folk (jeg)
>ikke bryder sig (mig) om film, DU finder fremragende (Godfather etc

Jeg har intet imod, at folk bilder sig ind at kunne se tøj på
kejseren. Det er deres problem.

Det, du beder mig om, er at kunne se noget, der i mine øjne ikke er
der, og det kan jeg altså ikke.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 16-09-04 13:27

> Det, du beder mig om, er at kunne se noget, der i mine øjne ikke er
> der, og det kan jeg altså ikke.

Det er du i din gode ret til. Der, hvor det kammer over, er, når du påstår,
at folk "i virkeligheden" er enige med dig og kun roser Triers film af
snobberi.

Per v.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 15:01

On Thu, 16 Sep 2004 14:26:34 +0200, "vadmand"
> [...]

>at folk "i virkeligheden" er enige med dig og kun roser Triers film af

Det har du misforstået. Det er rigtigt, at de roser dem af snobberi,
men jeg tror bestemt ikke, at de altid selv er klar over det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 16-09-04 15:33

> Det har du misforstået. Det er rigtigt, at de roser dem af snobberi,
> men jeg tror bestemt ikke, at de altid selv er klar over det.

Du nægter med andre ord at anerkende, at hvis nogen kan lide noget, du ikke
kan lide, kan det være af andre grunde end snobberi?
Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 16:36

On Thu, 16 Sep 2004 16:32:38 +0200, "vadmand"

>påstår,

>Du nægter med andre ord at anerkende, at hvis nogen kan lide noget, du ikke
>kan lide, kan det være af andre grunde end snobberi?

Nej da. Der kan da sagtens være andre grunde end snobberi.
Kulturpolitik, modsigelyst, dårlig smag, almindelig dumhed - for blot
at nævne et par af dem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 16-09-04 16:52

> Nej da. Der kan da sagtens være andre grunde end snobberi.
> Kulturpolitik, modsigelyst, dårlig smag, almindelig dumhed - for blot
> at nævne et par af dem.

I rest my case.

Per V.

Fra : Thomas S

Dato : 16-09-04 17:39

> [...]
>
> Nej da. Der kan da sagtens være andre grunde end snobberi.
> Kulturpolitik, modsigelyst, dårlig smag, almindelig dumhed - for blot

Der er jo tydeligvis ingen af de diagnoser, der passer på mig. Hvad er
resten af mulighederne? Jeg *må* finde ud af, hvilken defekt jeg lider af.

Thomas S

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 19:28

On Thu, 16 Sep 2004 18:38:46 +0200, "Thomas S"
> [...]

>Der er jo tydeligvis ingen af de diagnoser, der passer på mig. Hvad er
>resten af mulighederne? Jeg *må* finde ud af, hvilken defekt jeg lider af.

Bare rolig. Jeg sagde jo, at jeg kun nævnte et *par* af grundene.

Men helt ærligt. Set fra mit synspunkt er filmen dårlig, og du har en
gyselig smag. Set fra dit synspunkt er filmen god, og jeg er totalt
formørket. Der er i grunden ikke så meget at snakke om. Vi har begge
to ret.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Thomas S

Dato : 16-09-04 19:42

> Set fra mit synspunkt er filmen dårlig, og du har en gyselig smag.

Uha, jeg må se at ændre min smag, hvis den er gyselig. Jeg tror alligevel
ikke, at jeg så vil se på 'Krononautens Påske' ved lejlighed, selvom jeg
synes om 'Dimensionsdetektiven'. De må jo bare være et udtryk for min
gyselige smag.

> Set fra dit synspunkt er filmen god, og jeg er totalt formørket.

Nej, jeg kan da anerkende masser af andre grunde til, at du ikke bryder dig
om filmen, uden at jeg finder dig formørket. Hvorfor skulle jeg finde dig
formørket? Jeg har da fx nydt dine glimrende oversættelser af Hunter S.
Thompson og Frank Herbert og sikkert mange flere, samt et par af dine
tegneseriemanuskripter. Intet af det kommer fra en formørket persons hånd.

> Vi har begge to ret.

Jeg synes ikke, du har ret i de to ovenstående statements. Vores smag er
forskellig på et enkelt område. Det har intet med kejserens nye klæder,
formørkethed eller gyselig smag at gøre. Jeg var ellers så forbandet enig
med dig, da du diskuterede med Vadmand i Seven-tråden, hvor du ellers viste
anarkistisk ånd, men ideen om at snobbe i egen smag griber åbenbart også
dig.

Thomas S - jaja, så tager jeg det heller ikke mere alvorligt!

Fra : Jacob Andersen

Dato : 17-09-04 12:18

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Nej da. Der kan da sagtens være andre grunde end snobberi.
> Kulturpolitik, modsigelyst, dårlig smag, almindelig dumhed - for blot
> at nævne et par af dem.

"modsigelyst" - Den tror jeg lige vi tager igen.

/Jacob
--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : ML-78

Dato : 16-09-04 09:15

Niels Søndergaard skrev:

> Det var sådan set også det, jeg mente. Han forstår ikke, at kejseren
> skulle have tøj på, sådan som de andre siger, for det kan man da se,
> at han ikke har.

Den har vi hørt til hudløshed. Prøv at give en specifik kritik af
"Dogville", hvor du påpeger hvad der gør den til en dårlig film.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 12:10

On Thu, 16 Sep 2004 10:15:23 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Den har vi hørt til hudløshed. Prøv at give en specifik kritik af
>"Dogville", hvor du påpeger hvad der gør den til en dårlig film.

Det har jeg også gjort til hudløshed. Se venligst tidligere tråde
herom.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 16-09-04 13:54

Niels Søndergaard skrev:

> Det har jeg også gjort til hudløshed. Se venligst tidligere tråde
> herom.

Jeg kan ikke finde dem. Har du nogle henvisninger?

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 16-09-04 17:33

Jeg skrev:

> Jeg kan ikke finde dem. Har du nogle henvisninger?

Nå, ikke. Jeg tænkte det nok.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 19:30

On Thu, 16 Sep 2004 18:33:14 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Nå, ikke. Jeg tænkte det nok.

Søg på Google (grupper) efter "Dogville" og "Niels Søndergaard". Så
finder du masser af indlæg.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 16-09-04 20:08

Niels Søndergaard skrev:

> Søg på Google (grupper) efter "Dogville" og "Niels Søndergaard". Så
> finder du masser af indlæg.

Det er det jeg har gjort. Jeg fandt ét enkelt indlæg med én linie, hvor
du antyder at den ikke er original - eller måske bare inspireret af
andre værker? Citat: "Der er intet nyt i Dogville. Historien er stjålet
fra Brecht, formen fra Trevor Nunn."

Det jeg efterlyser er, hvorfor du mener filmen kan betegnes som dårlig
(det siger ovenstående sætning ikke noget om), og ikke bare en knee-jerk
afvisning af Trier som instruktør.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 21:09

On Thu, 16 Sep 2004 21:07:56 +0200, "ML-78"
> [...]

>Det jeg efterlyser er, hvorfor du mener filmen kan betegnes som dårlig
>(det siger ovenstående sætning ikke noget om), og ikke bare en knee-jerk

Så må du lede noget mere, for jeg orker ikke at gå alle de gamle
indlæg igennem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 16-09-04 21:16

Niels Søndergaard skrev:

> Så må du lede noget mere, for jeg orker ikke at gå alle de gamle
> indlæg igennem.

Kan du ikke bare gentage dine kritikpunkter?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-09-04 23:44

On Thu, 16 Sep 2004 22:15:37 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Kan du ikke bare gentage dine kritikpunkter?

Da ikke uden at se, hvad det var jeg skrev.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 16-09-04 23:53

Niels Søndergaard skrev:

> Da ikke uden at se, hvad det var jeg skrev.

Du ved ikke, hvad dine kritikpunkter af filmen er?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-09-04 08:28

On Fri, 17 Sep 2004 00:53:10 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Du ved ikke, hvad dine kritikpunkter af filmen er?

I hovedtrækkene, men ikke i detaljer. Jeg ser fire-fem film om ugen,
for christ's sake, og jeg kan ikke se nogen grund til at gentage
noget, jeg allerede har skrevet et hav af indlæg om! Slå det dog op,
mand. Hvis du kke kan finde ud af at bruge en søgemaskine, så få
hjælp.

Det, jeg mest har mod Trier, er at han bruger sit uomtvistelige talent
på infantile provokationer, studentikose eksperimenter og hæmningsløs
selviscenesættelse. Jeg glæder mig til den dag, hvor han bliver voksen
og begynder at lave professionel underholdning. Han kunne sikkert lave
en rigtig god og stemningsfuld Alien-film, hvis han allierede sig med
en professionel manuskriptforfatter og en producer, der kunne holde
ham i stram snor.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 17-09-04 09:50

Niels Søndergaard skrev:

> [...]
> noget, jeg allerede har skrevet et hav af indlæg om! Slå det dog op,
> mand. Hvis du kke kan finde ud af at bruge en søgemaskine, så få

Du kan jo heller ikke selv finde dem? Men det er også svært at finde
noget, der ikke findes.

> Det, jeg mest har mod Trier, [...]

Som skrevet tidligere er det netop dét jeg ikke er interesseret i at
høre, men din specifikke kritik af en specifik film. Det andet, inkl.
"kejserens nye klæder", har jeg hørt masser af gange.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-09-04 10:37

On Fri, 17 Sep 2004 10:50:25 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Du kan jo heller ikke selv finde dem? Men det er også svært at finde
>noget, der ikke findes.

Som sagt: Tag et Googlesøgnings-kursus.

>Som skrevet tidligere er det netop dét jeg ikke er interesseret i at
>høre, men din specifikke kritik af en specifik film. Det andet, inkl.
>"kejserens nye klæder", har jeg hørt masser af gange.

Sandheden kan ikke gentages for ofte. Og den er altid ilde hørt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 17-09-04 10:47

Niels Søndergaard skrev:

> Som sagt: Tag et Googlesøgnings-kursus.

Du kan jo heller ikke selv finde dem?

> Sandheden kan ikke gentages for ofte. Og den er altid ilde hørt.

Du snakker udenom.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-09-04 10:54

On Fri, 17 Sep 2004 11:46:40 +0200, "ML-78"

Jeg har ikke ledt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 17-09-04 11:03

Niels Søndergaard skrev:

> Jeg har ikke ledt.

Så risikerer du jo også at indse, at de ikke findes.

Jeg formoder at du ikke kan give nogen kritik af "Dogville" ud over de
sædvanlige bemærkninger, der kun har at gøre med hvem instruktøren er.

ML-78

Fra : Brian P

Dato : 17-09-04 21:39

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så risikerer du jo også at indse, at de ikke findes.
>
> Jeg formoder at du ikke kan give nogen kritik af "Dogville" ud over de
> sædvanlige bemærkninger, der kun har at gøre med hvem instruktøren er.

Det er også det eneste forsvarspunkt man anføre for filmen (et makværk): at
instruktøren er Lars VON trier...

Fra : vadmand

Dato : 17-09-04 11:10

> Sandheden kan ikke gentages for ofte. Og den er altid ilde hørt.

Ikke alt, hvad der er ilde hørt, er sandheder. Og somme tider HAR kejseren
tøj på, der er bare nogle, der ikke kan se det.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-09-04 11:33

On Fri, 17 Sep 2004 12:10:27 +0200, "vadmand"
> [...]

>Ikke alt, hvad der er ilde hørt, er sandheder. Og somme tider HAR kejseren
>tøj på, der er bare nogle, der ikke kan se det.

Fint. Så nyd du von Triers silkestrømper og hermelinskåbe, mens
skrædderne griner hele vejen til banken.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Morbid Angel

Dato : 17-09-04 12:00

On Fri, 17 Sep 2004 09:28:05 +0200, Niels Søndergaard
> [...]

>en rigtig god og stemningsfuld Alien-film, hvis han allierede sig med
>en professionel manuskriptforfatter og en producer, der kunne holde

Ja nu må jeg indskyde at der er forskel på at lave Hollywood
mainstream film og det som de fleste vil kalde kunst.
Jeg kan heller ikke lide Lars von Trier som menneske fordi han er
krukket og opfører sig latterligt når pressen er i nærheden, men jeg
kan godt lide de fleste af hans film, dog kunne jeg ikke lide Breaking
The Waves ved første gennemsyn, måske ændrer jeg min opfattelse ved en
anden gang.
Jeg har endnu ikke set Dancer In The Dark eller Dogville, som jeg også
ved er noget helt specielt i forhold til mainstream filmene man æder
råt i hobetal.
Har holdt mig væk fra Dancer In The dark fordi jeg ikke kunne lide
Breaking The Waves og kan ikke lide Bjørk, men jeg siger ikke at det
er en lortefilm.
Når jeg ser film prøver jeg at sætte mig ind i hvad slags film det er
om det er kunst eller popcornfilm, hvad instruktøren og manuskript
forfatteren ønsker at jeg skal se og ikke sidst er det en film som
prøver at vænde min opfattelse af ting?
Jeg ved at når jeg ser en film af Ridley Scott, så er det ikke det
samme som når jeg ser en film af David Lynch, begge instruktører er
gode i hver sing genre og stilart, det sværere når man ser en film som
Donnie Darko, er det en popcorn eller kunst eller noget helt tredie?

Du er alt for snæversynet når det gælder opfattelse af film og dens
budskaber, jeg har engang været som dig, men jeg blev voksen, måske
skulle du prøve det også =)~

Mvh

MA (en som kan lide næsten alle slags film)

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-09-04 12:12

On Fri, 17 Sep 2004 13:00:08 +0200, Morbid Angel
<morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>om det er kunst eller popcornfilm, hvad instruktøren og manuskript
>forfatteren ønsker at jeg skal se og ikke sidst er det en film som

Det gør jeg skam også.

> [...]
>gode i hver sing genre og stilart, det sværere når man ser en film som
>Donnie Darko, er det en popcorn eller kunst eller noget helt tredie?

Enig.

>Du er alt for snæversynet når det gælder opfattelse af film og dens
>budskaber, jeg har engang været som dig, men jeg blev voksen, måske
>skulle du prøve det også =)~

Jeg forstår ikke, hvordan du når frem til den konklusion, når vi nu er
enige.

>Mvh
>
>MA (en som kan lide næsten alle slags film)

Det kan jeg også. Undtagen de dårlige.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 17-09-04 12:16

Niels Søndergaard skrev:

> Det kan jeg også. Undtagen de dårlige.

Du mener undtagen de ikke-amerikanske. Det har vi jo fået bekræftet gang
på gang.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-09-04 12:59

On Fri, 17 Sep 2004 13:16:23 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Du mener undtagen de ikke-amerikanske. Det har vi jo fået bekræftet gang
>på gang.

Du aner ikke, hvad jeg mener. Jeg har aldrig påstået, der ikke bliver
lavet gode film i andre dele af verden, kun at der er langt mellem
snapsene. Det er der da også i USA, men de værste er sorteret fra, før
vi får dem herover.

Gode europæiske film laves hovedsagelig i England, men den
tysk/italienske "Heaven" kan da nævnes som en fremragende undtagelse.
Den franske "Amélie" er så sandelig også en original og seværdig film.
Jeunet, Luc Besson og Jean-Jacques Annaud er gode franske
instruktører. Svenske thrillere som "Nolll tolerans", "Livvaktarna" og
"Jägarna" er bestemt også værd at samle på. Og Trier var jo selv
ganske heldig med første ombæring af "Riget", selv om "Riget II"
skuffede fælt.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 16-09-04 23:44

ML-78 wrote:

> Kan du ikke bare gentage dine kritikpunkter?

Søg på "Dogville Niels Søndergård" på google grupper, og du får 189 hits...

Fra : ML-78

Dato : 17-09-04 00:01

Uncle Evil@home skrev:

> Søg på "Dogville Niels Søndergård" på google grupper, og du får 189
hits...

Søg på Niels Søndergaard som forfatter og ignorér de indlæg, der kommer
før et indlæg hvor Niels skriver han endnu ikke har set den. Så er der
ca. 5 tråde tilbage, hvor de fleste indlæg handler om alt muligt andet.

ML-78