Ligusteren taber bladene....
Fra : K-man

Dato : 15-09-04 15:38

Måske et dumt spørgsmål men jeg er begynderhaveejer.

Min liguster hæk er begyndt at smide rigtigt mange af sine blade - skal den
det?

VK

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-09-04 17:40

On Wed, 15 Sep 2004 16:38:17 +0200, "K-man"
<k-man@FJERnfjernggjjjhgi.dk> wrote:

>Måske et dumt spørgsmål men jeg er begynderhaveejer.
>
>Min liguster hæk er begyndt at smide rigtigt mange af sine blade - skal den
>det?

Formentlig ikke ... men hvilke blade taber den? Er det især dem som
sidder inde i busken, eller er det også dem yderst på grenene?

http://www.gartneriet.dk

Fra : K-man

Dato : 15-09-04 20:32

Hej

Det er primært "inde" i hækken. Det skal siges at jeg ikke har klippet
hækken i toppen, kun i siderne da den skal være højere.

VK

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-09-04 21:44

On Wed, 15 Sep 2004 21:31:41 +0200, "K-man"
<k-man@FJERnfjernggjjjhgi.dk> wrote:

>Det er primært "inde" i hækken. Det skal siges at jeg ikke har klippet
>hækken i toppen, kun i siderne da den skal være højere.

Hvis det især er inde midt i hækken, så er der ikke umiddelbart nogen
speciel grund til at være bekymret.

Liguster smider også blade, selv om den er mere eller mindre stedsegrøn.
Det er på stedsegrønne planter altid de ældste blade der forsvinder, og
det er netop dem som sidder inde midt i planten, hvor der formentlig
heller ikke kommer ret meget lys mere.

Der kan dog være andre ting galt, men det tror jeg nu ikke. Jeg har ikke
lagt mærke til hvornår min egen liguster smider sine blade, men hvis det
sker nu vil det ikke overraske mig.

http://www.gartneriet.dk