DIN-kobling 300 vs 200 bar
Fra : Roland Lyngvig

Dato : 15-09-04 15:36

Jeg har fået fat i en Mares regulator, der er til 300 bar. Det står direkte
stemplet ind i 1. trinnet. Men DIN koblingen er ca. 1 cm længere end den
normalt er på 1. trinet. Så vidt jeg har fattet, så er meningen, at 300 bar
1. trin kan tilsluttes både 200 og 300 bar flasker, mens 200 bar 1. trin kun
kan tilsluttes 200 bar flasker?

Jeg synes bare det ser "forkert" ud, når der stikker ca. 1 cm gevind ud fra
flasken og hen til omløberen på 1. trinnet, men det er måske helt ok
således?

(ny ejer af 1. trin med DIN - har kun haft Yoke indtil nu)

Mvh.
Roland Lyngvig
(E-mail-adresse: Søg i www.epost.dk)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-09-04 17:00

On Wed, 15 Sep 2004 16:35:38 +0200, Roland Lyngvig wrote:

> [...]
>
> Jeg synes bare det ser "forkert" ud, når der stikker ca. 1 cm gevind ud fra
> flasken og hen til omløberen på 1. trinnet, men det er måske helt ok

Det er ikke noget problem, jeg dykker selv med et første trin der har
300bars DIN kobling, men flasken og ventil er kun 200bar. Der stikker
rigtig nok også en 'sjat' gevind ud, men det betyder ikke en døjt, den
skal nok blive siddende, og der kommer med garanti ikke vand ind den vej

/Thomas

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 15-09-04 23:09

Okay, så "lever" jeg med det - selv om den altså fylder lidt mere end jeg
har oplevet tidligere. Tak for dit svar.