Tintin på DR2 i morgen
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 15-09-04 12:42

Så er der guf for alle Tintin-elskere:
http://www.dr.dk/kultur/indexbook.asp?ArticleTypeID=58&articleid=33533&action=tema&visited=true

Tema på dr.dk og i morgen torsdag en temaaften på dr2 med
dokumentarfilmen "Tintin et moi" - juhu!

Mikkel

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-09-04 13:44

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tema på dr.dk og i morgen torsdag en temaaften på dr2 med
> dokumentarfilmen "Tintin et moi" - juhu!

Tak for tippet!

Mvh
Maria

--
Det er beskæmmende, at vi lever i en tid,
hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 17-09-04 13:48

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Tema på dr.dk og i morgen torsdag en temaaften på dr2 med
> dokumentarfilmen "Tintin et moi" - juhu!

Det har bare undret mig at de først sender den nu. På svensk TV kunne den
ses for mere end et halvt år siden.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-09-04 15:35

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message news:<414ae41a$0$207$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
>
> Det har bare undret mig at de først sender den nu. På svensk TV kunne den

Brokhoved Hvorfor ikke glæde os over, at den nu bliver sendt...

Jeg synes at det var en smuk og stemningsfuld film, som også rummede
en væsentlig indsigt i tegnerens liv og i baggrunden for tegneserien.

Dog synes jeg at det var en mangel ved filmen, at den inddrog de
egentlige tegninger, så lidt som den gjorde. Der var kun få visninger
af og sammenkædninger med specifikke striber fra albummene. En mere
tegningsnær analyse ville have været mere tilfredsstillende, synes
jeg. Men det til trods er jeg glad for at have set denne meget
usædvanlige film om en interessant personlighed og en spændende
historisk periode, som var baggrunden for Tintin-figuren.

Mikkel

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 20-09-04 11:39

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message

> Brokhoved Hvorfor ikke glæde os over, at den nu bliver sendt...

Det var heller ikke hensigten Den er vildt godt lavet. Jeg fatter
faktisk ikke helt hvordan de har kunne lave den detaljerede 3D-effekt i
f.eks Tibet-billederne. Efter jeg havde set filmen undersøgte jeg faktisk
nogle af billederne i albummene med lup, og jeg synes bestemt ikke det er så
finkornet og "rent" som i filmen - der zoomes jo helt ind i den alleryderste
grumsede baggrund - hvordan har de/filmmageren lavet det?

> Jeg synes at det var en smuk og stemningsfuld film, som også rummede
> en væsentlig indsigt i tegnerens liv og i baggrunden for tegneserien.

Ja.

> [...]
> af og sammenkædninger med specifikke striber fra albummene. En mere
> tegningsnær analyse ville have været mere tilfredsstillende, synes

Tja - der nærstuderes trods alt et par sekvenser, og man får at vide hvilket
billede Hergé var allermest stolt af [ingen spoiler herfra ]

> Men det til trods er jeg glad for at have set denne meget
> usædvanlige film om en interessant personlighed og en spændende
> historisk periode, som var baggrunden for Tintin-figuren.

100% enig.

Fra : Heinrich

Dato : 20-09-04 13:19

x-no-archive: yes

Er der nogen som ved, om der er planer om, at udgive Tintin historierne
på cd'er. Jeg morede mig som barn meget over kassettebåndene. Geniale
stemmer. Bob Goldenbaum, Peter Kitter Svend Bjerre, Jørn Rose osv.
gjorde et fremragende stykke arbejde. De stemmer som bliver brugt i dag,
er dårlige.

Fra : -V-

Dato : 20-09-04 13:36

Heinrich wrote:
> [...]
> Bjerre, Jørn Rose osv. gjorde et fremragende stykke arbejde. De
> stemmer som bliver brugt i dag, er dårlige.

Helt enig (gisp!).

I min familie er 'Tintin i Tibet' en evigtgylden klassiker, som vi jævnligt
citerer.
Faktisk prøver jeg at finde dem på cd til vores forestående biltur til USA's
vestkyst (og ja, på denne ferie har jeg en ekstra forsikring...)

-V-

Fra : Heinrich

Dato : 20-09-04 19:41

x-no-archive: yes

-V- wrote:

> Helt enig (gisp!).

Hehe. Endelig!

> [...]
> Faktisk prøver jeg at finde dem på cd til vores forestående biltur til USA's
> vestkyst (og ja, på denne ferie har jeg en ekstra forsikring...)

Skriv lige hvis du finder dem og ellers vil jeg ønske dig en god og
smertefri ferie!

Fra : Søren Nielsen

Dato : 22-09-04 15:55

-V- wrote:
>(og ja, på denne ferie har jeg en ekstra forsikring...)
>

> -V-

Forståeligt nok :)

Søren

Fra : vadmand

Dato : 22-09-04 16:19

Ang. subject:

Er der nogen, der ved om/hvornår det bliver genudsendt?

Per v.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 20-09-04 13:51

"Heinrich" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> stemmer. Bob Goldenbaum, Peter Kitter Svend Bjerre, Jørn Rose osv.
> gjorde et fremragende stykke arbejde. De stemmer som bliver brugt i dag,

Jeps - båndene er og var langt bedre end tegnefilmene!! Prøv udlånet på
det lokale børnebibliotek (seriøst ment) Kan stadig høre Tintin for mig
"Terry, terry - hvor er du Terry!" - hehe. Ren nostalgi...