Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Korrekte fremgangs til fremstilling af pri~
Fra : Kenneth

Dato : 15-09-04 12:40

Hej

Er der nogen, der kan komme med tips til en korrekt fremgangsmåde til prints
i Photoshop? Jeg har en Color Profile, som pågældende firma bruger, men jeg
er lidt i tvivl, om hvordan den skal bruges. Min fremgangsmåde er:

1) Åbn billede / konvetér fra RAW
2) Resize til 1800x1200 (10x15 cm) eller crop.
3) Konvetér til Color Profile (ovensåtende)
4) Levels / Contrast / USM / Saturation
5) Save As JPEG maximum kvalitet.

Jeg er i tvivl mht. konvetering til color profile. Man kan også proof
colors???

Hvordan gør I?

--
Kenneth

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-09-04 20:40

"Kenneth" skrev
> Jeg er i tvivl mht. konvetering til color profile. Man kan også proof
> colors???

Farveprofiler bruges til at ensrette et billedes
udseende fra kamera til færdigt print.
For at ha' glæde af en farveprofil er du også nødt til at
kalibrere din skærm på samme måde som printeren.
Der er en udmærket forklaring her:
http://www.photoshop-overblik.dk/default.asp?Action=Details&Item=750

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : NikonPro.dk

Dato : 15-09-04 21:11

Peter Schrøder wrote:
> [...]
> udseende fra kamera til færdigt print.
> For at ha' glæde af en farveprofil er du også nødt til at
> kalibrere din skærm på samme måde som printeren.

Hej Peter
Jeg fandt via dit link dette link
http://jbstudio.dk/download/leveringsvejledning/prof_veri_2002_tiff.tif

Hvorfor er det ikke muligt at gemme det foto, når det er downloadet?

Bjarne

Fra : Peter Schroeder

Dato : 16-09-04 07:48

"NikonPro.dk" skrev
> Hvorfor er det ikke muligt at gemme det foto, når det er downloadet?

De vil nok gerne ha' at du køber det
Du kan iøvrigt ikke bruge det downloadede
billede til noget. Du er nødt til at have et "master"
billede at arbejde ud fra.
Men du kan sagtens lave dit eget. Det skal bare
indeholde stort set de samme elementer.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 16-09-04 08:18

Peter Schroeder wrote:

> [...]
> billede til noget. Du er nødt til at have et "master"
> billede at arbejde ud fra.
> Men du kan sagtens lave dit eget. Det skal bare

OK og tak, jeg troede indledningsvis der var noget galt hos mig

Bjarne

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-09-04 19:36

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Hvorfor er det ikke muligt at gemme det foto, når det er downloadet?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Bjarne
+++++++++++++++++++++

Hej.

Du kan bare lave et screenshot af det.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 16-09-04 19:41

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4149dccc$0$221$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej.
>
> Du kan bare lave et screenshot af det.

Eller du kan downloade det her
http://www.photoshop-overblik.dk/default.asp?Action=Details&Item=745

Fra : NikonPro.dk

Dato : 16-09-04 19:46

Jørgen Nielsen wrote:

> Eller du kan downloade det her
> http://www.photoshop-overblik.dk/default.asp?Action=Details&Item=745

Ja, men kun jpg formaterne. Tiff kan downloades men ikke gemmes

Bjarne

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-09-04 20:52

NikonPro.dk wrote:
> Ja, men kun jpg formaterne. Tiff kan downloades men ikke gemmes

Din browser må være meget fjollet.. fordi jeg kan da godt gemme den

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-09-04 11:17

> Ja, men kun jpg formaterne. Tiff kan downloades men ikke gemmes
>
> --
> Med venlig hilsen
> Bjarne
++++++++++++++++++

Hej Bjarne.

Det kan det da. Prøv igen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 17-09-04 11:29

Jørgen Nielsen wrote:

> Hej Bjarne.
>
> Det kan det da. Prøv igen

hvordan gør du det? Jeg har ingen problemer med dem i jpg, og tiff
downloades fint, men få lov at gemme det........ nixen bixen

Bjarne

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 17-09-04 14:28

On Fri, 17 Sep 2004 12:28:47 +0200, "NikonPro.dk"
<mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> wrote:

> hvordan gør du det? Jeg har ingen problemer med dem i jpg, og tiff
>downloades fint, men få lov at gemme det........ nixen bixen

En løsning, som har været bragt her mange gange,
slet temp filer
mvh Ebbe

Fra : NikonPro.dk

Dato : 17-09-04 14:38

Ebbe Hansen wrote:

> En løsning, som har været bragt her mange gange,
> slet temp filer
> mvh Ebbe

Det er ikke problemet her. Mine temp filer slettes konstant og jeg tjekkede
det yderligere, for jeg kender det problem

Bjarne

Fra : NikonPro.dk

Dato : 17-09-04 15:17

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:

> Det er ikke problemet her. Mine temp filer slettes konstant og jeg
> tjekkede det yderligere, for jeg kender det problem

Problemet var: Quicktime var startet.
Da jeg lukkede Quicktime var der ingen problemer. Jeg kunne downlaode og
gemme som normalt
Prøvede så at starte Quicktime igen, hvorefter problemet genopstod da jeg
forsøgte igen. Slukkede Quicktime og vips, så kunne jeg
igen.........??????????
Fremover er Quicktime ikke med i start

Bjarne

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-09-04 20:55

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> writes:

> OK og tak, jeg troede indledningsvis der var noget galt hos mig

Du kan da bare fange det fra din "Temporary Internet Files" folder (på
Windows) eller bruge wget (på *nix).

--Kai

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-09-04 15:47

NikonPro.dk skrev:

> Fremover er Quicktime ikke med i start

Du kan jo også bare bede QuickTime om, at den ikke skal blande sig
i TIFF-filer. (Control Panel > QuickTime > File Type Associations >
File Types, hvor du så fjerner fluebenet ud for TIFF under Images).

--
Hilsen
Madsen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 17-09-04 16:18

Thomas G. Madsen wrote:

> Du kan jo også bare bede QuickTime om, at den ikke skal blande sig
> i TIFF-filer. (Control Panel > QuickTime > File Type Associations >
> File Types, hvor du så fjerner fluebenet ud for TIFF under Images).

Takker og det er hermed også sket

Bjarne