Locomotion
Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 15-09-04 10:58

Vi har i en anden tråd snakket kort om locomotion. Men jeg synes den
fortjener en ny tråd der omhandler dette spil. Stor var min forventning til
spillet da jeg var en ivrig storspiller af Transport Tycoon af Chris Sawyer.

Og jeg er faktisk ikke blevet skuffet. Sporlægningen er dog lidt anderledes
og det er lige noget man skal vænne sig til. Især når man kommer af 2 spor
(et i hver retning) og skal ind på en 4 eller mere sporet station, så kræver
det noget mere plads i længden at få drejet så alle muligheder er åbne, og
det er lidt vanskeligt lige at se om toget nu har spor den retning også, når
det hele ligger oven i hinanden. Men det er nok et vanespørgsmål.

Derudover vil jeg da henvise til at der er et glimrende forum på:
http://www.tt-forums.net/index.php?c=21 hvor spillet rigtig bliver
gennemdiskuteret. Selv har jeg ikke nået så langt frem i tiden endnu, men
ifølge forumet har jeg ladet mig forstå at der desværre ikke er monorail og
maglev senere i spillet, som ellers altid var det højdepunkt for mig, at man
så skulle hen og skifte alle spor, uden at ødelægge for meget under
ombygningen.

Noget positivt ved togstationer i Locomotion er at de ikke har en fast
størrelse. Man sætter en stationsbygning over hvert enkelt felt, så en
station faktisk kan have spor i alle retninger, og forskellige længder ved
siden af hinanden osv. Rigtig praktisk synes jeg. Ved dog ikke om der på et
tidspunkt er en begrænsning for hvor stor den kan være, jeg har ik opnået
den endnu.

Kort sagt synes jeg det er et glimrende spil, og grafikken har fået et
passende løft. Så til dem der synes om TTD i sin tid, i bliver simpelthen
nød til at investere i "Locomotion"

--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Nicolai

Dato : 15-09-04 11:47

> [...]
> fortjener en ny tråd der omhandler dette spil. Stor var min forventning til
> spillet da jeg var en ivrig storspiller af Transport Tycoon af Chris

Det var / er tider :)

> Og jeg er faktisk ikke blevet skuffet. Sporlægningen er dog lidt anderledes

Det er jeg. Hvor er det nye? Faktisk synes jeg det er et skridt tilbage.

> Kort sagt synes jeg det er et glimrende spil, og grafikken har fået et
> passende løft. Så til dem der synes om TTD i sin tid, i bliver simpelthen
> nød til at investere i "Locomotion"

Kan ikke være mere uenig. Intet nyt under solen. Spild af penge for dem der i
forvejen har Transport Tycoon.

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 15-09-04 12:18

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message

> Det var / er tider :)

> Det er jeg. Hvor er det nye? Faktisk synes jeg det er et skridt tilbage.

> Kan ikke være mere uenig. Intet nyt under solen. Spild af penge for dem
> der i forvejen har Transport Tycoon.
I TTD løb jeg altid tør for antal stationer og antal vehichles i spillet.
Det alene er en forbedring. Der er mulighed for sporvogne (trams) og
mulighed for at køre med flere lokomotiver i samme stamme.

Men selvfølgelig, der er umiddelbart ik så meget direkte nyt.
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Nicolai

Dato : 15-09-04 12:43

> I TTD løb jeg altid tør for antal stationer og antal vehichles i spillet.

Hmmm - det lyder vildt ;)

> Det alene er en forbedring. Der er mulighed for sporvogne (trams) og
> mulighed for at køre med flere lokomotiver i samme stamme.

Ja ok.

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 15-09-04 12:53

> Hmmm - det lyder vildt ;)

Har du aldrig prøvet det? Okay. så kan jeg godt se det. Men det gjorde jeg
ofte allerede i 80´erne, så når man senere til monorail-tiden, så kører
togene hurtigere, så kan man udvide lidt igen, da der så ikke er brug for
ligeså mange som tidligere. Derudover når jeg spillede mod min bror over
netværk (ikke online) så løb vi hurtigt tør for plads. "Spillepladen" var
simpelthen for lille, vi havde hurtigt alle fabrikker og miner osv dækket
ind. Og ville gerne udvide. Men det var der ik rigtig mulighed for. Desværre
ser kortet i Locomotion heller ikke større ud umiddelbart :(
--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Nicolai

Dato : 15-09-04 12:58

> [...]
> ind. Og ville gerne udvide. Men det var der ik rigtig mulighed for.
> Desværre ser kortet i Locomotion heller ikke større ud umiddelbart :(

Men slet ikke utænkeligt det er rettet.

Dog mistede jeg ofte lysten når pengene bare væltede ind...

Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 15-09-04 13:04

> Men slet ikke utænkeligt det er rettet.
>
> Dog mistede jeg ofte lysten når pengene bare væltede ind...
Jeg så det som en udfordring at få alt op over 70% fra elle virksomheder.
Men det var ik helt nemt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-09-04 15:34

Hans K. Pedersen wrote:

> I TTD løb jeg altid tør for antal stationer og antal vehichles i

Også med TTDpatch?

> (trams) og mulighed for at køre med flere lokomotiver i samme stamme.

Det er der mulighed for med TTDpatch.

Jesper G. Poulsen