Skærme
Fijala 3554
Køb af en flad skærm
Fra : lene

Dato : 15-09-04 09:30

Hej NG

Pyha!!! Hvor er jeg er glad for at se jer.

Jeg skal købe en fladskærm til min mand i fødselsdagsgave, og aner egentlig
ikke rigtig helt præcis hvilke og hvad jeg skal vælge imellem.

Det skal være 17" og til at spille både Manager, og strategispil på,
derudover selvfølgelig alm. tekstbehandling (officePro).
Jeg har kig på http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=610392

Men jeg er næsten sikker på at I har flere gode forslag og erfaringer med de
der flade skærme
Eller skal jeg citere min kære mor: "en FALDskærm, hvad skal han da bruge en
faldskærm til???" citat slut (Åh gud hjælp!!)

Med venlig hilsen
Lene

Fra : Towli

Dato : 15-09-04 11:05

Hva med den her
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=50454

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-09-04 17:01

> [...]
> Eller skal jeg citere min kære mor: "en FALDskærm, hvad skal han da bruge en
> faldskærm til???" citat slut (Åh gud hjælp!!)

Der er mange valg muligheder, men med Samsung 172X får du ikke alene en
fint ydende skærm 17" TFT, der både klarer spil og tekst behandling fint,
du får også en skærm, du kan holde ud at kigge på, der fylder mindre end du
drømmer om - den er mikroskopisk lille - helt flad og meget lille ramme.

De fleste kvinder, jeg kender, foretrækker er lille skærm, der ikke syner
af meget. Når den så samtidig yder fint og giver et glimrende billede, så
er både du og din mand tilfredse - og er det ikke, det det gælder om :)

Samsung 172X er grotesk lille og elegant.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : MG

Dato : 15-09-04 17:35

172x har et godt billede,
Men samsung skærme, er altså meget vakkelvorne, i forhold til f.eks en Sony

Venlig Hilsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 15-09-04 23:11

On Wed, 15 Sep 2004 18:35:15 +0200, MG wrote:

> 172x har et godt billede,
> Men samsung skærme, er altså meget vakkelvorne, i forhold til f.eks en Sony
>
> Venlig Hilsen

Det er korrekt og Sony er da afgjort også veldesignede fine skærme - men en
anelse mere klodset designet efter min mening.

Nu sætter jeg min skærm èn gang for alle og bevæger den ikke rundt
herefter, så en evt. vekkelvorenhed i en 172X fra Samsung ville jeg aldrig
bemærke - men måske ikke alle gør lige som jeg gør :)

Skal 172X endelig bevæges rundt i et rum, så er det korrekt, at den virker
meget vakkelvoren i selve opstillingsøjeblikket, men så bemærker man ikke
det mere, når først den står der på bordet.

Havde jeg ikke selv mine 2 Dell 2001FP 20" TFT skærme, så kunne jeg sagtens
finde på at sælge den ene og beholde den anden Dell 2001FP og købe 2 stk.
172X og have stående på hver side af min ene Del 2001FP - men foreløbigt
beholder jeg mine 2 Dell 2001FP.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : David T. Metz

Dato : 21-09-04 09:31

Dr.Ralph wrote:

> Havde jeg ikke selv mine 2 Dell 2001FP 20" TFT skærme, så kunne jeg
> sagtens finde på at sælge den ene og beholde den anden Dell 2001FP

Undskyld, men hvordan gør man egentlig det? Altså både sælger og beholder
ting man ikke har?

David
(undskyld, jeg foreslår en fut, hvis nogen virkelig gider svare på det her)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-09-04 08:37

> [...]
>
> David
> (undskyld, jeg foreslår en fut, hvis nogen virkelig gider svare på det her)

Hvor vil du i givet fald foreslå, futningen skulle ske til ?

dk.lystløgnere.falske.anklager ?

Hvad er det lige præcist du antyder om mig og mine 2 fucking Dell 2001FP
skærme - at de er pure opspind eller hvor er det du vil hen med dit indlæg
?

Jeg har nu haft min gang på usenet og internet i snart 6-7 år med daglige
indlæg her og der - og jeg oplever i stigende grad en uhyggelig tendens,
der bliver mere og mere intensiv - folk stoler ikke på folk længere.

Folk vil have beviser for alt - helst med foto, kopi af kvittering mm.

Jeg føler ikke, jeg behøver sende dig (af alle slet ikke dig) en kopi af
mine kvitteringer for mine personlige private indkøb.
Jeg færdes på nettet for at FÅ og GIVE information - hvis din virkeligheds
opfattelse af nettet og af mig er anderledes, så er det DIT og KUN DIT
problem.

Hvis du skulle være i tvivl, så er det kapitalistiske samfund opbygget så
lidet retfærdigt, at nogle har mere end andre - og nogle er født med en
større eller mindre guldske i munden. Andre knokler røven ud eller er
heldige i forretning.
Om jeg er dette, vedkommer MIG og kun MIG.

Jeg har ikke behov for at retfærdiggøre mig selv og mine ejendele overfor
andre end mig selv og mine nærmeste - og mine nærmeste finder jeg ABSOLUT
ikke og aldrig på internettet thi verdenen her på nettet er ved at blive
tilsværtet af folk med sure opstød, folk med over mistrosik adfærd og folk,
der tit og ofte ikke kender til andre verdener længere.

Derfor finder man folk som dig, der er så super mistrosik overfor andre, at
du ganske enkelt ikke tror på et ord af det, de siger.
Og slet ikke, hvis visse ting bliver gentaget nok gange.

Mit råd til dig er flg:

Luk dine vinduer op, få noget lys ind i dit kammer, tag ud og mød nogle
venner, drik dig stiv, lyt til fuglene synge, tjek frække damer ud på
strøget - MEN tag en pause fra nettet, for nettet er ved at trække benene
væk under dig.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : David T. Metz

Dato : 22-09-04 08:57

Dr.Ralph wrote:

> Hvor vil du i givet fald foreslå, futningen skulle ske til ?
>
> dk.lystløgnere.falske.anklager ?

Nej, jeg overvejede godt efter jeg havde sendt den om den ville kunne
misforstås på den måde. Jeg vil slet ikke anklage dig for noget som helst -
ud over at skrive en sætning der indeholdt en sjov selvmodsigelse.

> Hvad er det lige præcist du antyder om mig og mine 2 fucking Dell
> 2001FP skærme

Ingenting! Jeg har slet ingen anledning til at antyde noget eller mistro dig
på nogen måde.

> [...]
> nogle venner, drik dig stiv, lyt til fuglene synge, tjek frække damer
> ud på strøget - MEN tag en pause fra nettet, for nettet er ved at

Jeg er ked af at mit forsøg på en joke har vakt så meget postyr. Nu skærer
jeg den lige ud i pap, så det forhåbentlig fremgår at det VAR en joke:

Du skrev: "Havde jeg ikke selv mine 2 Dell 2001FP 20" TFT skærme, så kunne
jeg sagtens finde på at sælge den ene og beholde den anden Dell 2001FP"

Dvs. først forestiller du dig en situation hvor du IKKE har skærmene. Derpå
siger du, at i den situation ville du "sælge den ene og beholde den anden".
Det er rent logisk en umulighed at sælge og beholde noget, man forestiller
sig man ikke har.

Det var blot denne LOGISKE selvmodsigelse jeg forsøgte at joke med. Jeg kan
se nu, at jeg skulle have tydeliggjort det, og jeg beklager over for dig, at
jeg ikke gjorde det. Hermed håber jeg også at det står klart for folk der
evt. måtte have misforstået min pointe på samme måde, at det ikke var min
intention på nogen måde at beklikke dine udsagn. Jeg vil nemlig også meget
nødigt have siddende på mig at jeg kommer med grundløse anklager eller
tilsvininger af andre skribenter.

David

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-09-04 09:37

> Nej, jeg overvejede godt efter jeg havde sendt den om den ville kunne
> misforstås på den måde. Jeg vil slet ikke anklage dig for noget som helst -
> ud over at skrive en sætning der indeholdt en sjov selvmodsigelse.

Undskyld, måske nettet i virkeligheden er ved at trække benene væk under
mig selv

Jeg har i den senere tid stødt på mere og mere mistroiske mennesker på
nettet, noget der har fået mig til at evaluere min gang her på nettet.

Jeg færdes i forskellige fora - alt gående fra politik, harddiske, skærme,
mobiltlf, fodbold, ishockey, golf, tennis, biler, hifi, surround, kunst,
literatur, filosofi mm - og støder oftere og oftere på folk, der føler
behov for at stole intenst på de folk, de debatterer med - og derfor
forlanger kolde beviser (foto, kvitteringer) på de ejendele og den person,
man udgiver sig for at være.

Lad mig nævne et eksempel.

Jeg er ur freak og har siden min 18 års fødsels dag samlet på ure - alt fra
Breitling, Rolex, Tag Heuer, TGW.

I et ur forum, som jeg har færdes i over længere tid sporadisk, ville flere
pludselig have billeder af de ure, jeg påstod at eje.
Jeg sendte dem billeder, men så blev vinklen mine billeder var taget med
betvivlet - flere hævdede, de var taget inde i en ur butik - og jeg tog så
konsekvensen og loggede af, opsagde min konto på forummet og vil fremover
kun færdes der som anonym ikke-tilmeldt bruger.

Det samme skete faktisk på en pc forum, hvor jeg lige da jeg havde købt
mine 2 Dell 2001Fp og mit nye Lian LI kabinet med alt hvad dertil hører af
hardware, blev kaldt lystløgner og folk forlangte billeder af, hvad jeg
påstod at eje.
Ved ikke helt, hvad katten, der er sket med folk - hvis de på én måde føler
sig så nært knyttet til folk, de debatterer med diverse foraer, men
samtidigt har så stort behov for at vide sig sikker på den person, de
debatterer med, at de føler behov for at forlange billed beviser på de
ejendele personen hævder at besidde ?

Hvad katten sker der for folk, er nettet ved at tage pippet fra dem ?

Jeg har i hvert fald måtte sande, at flere og flere har større og større
behov for at tro og stole intenst på de personer, de møder på nettet,
hvilket må betyde, at folk i stigende omfang HAR deres bekendt skabs kreds
på nettet, for man kan altså kun have SÅ og så mange nære venner - på et
tidspunkt går det over i bekendte, og nettet er ved i stigende omfang at
isolere mange unge mennesker så meget, at deres vikelighedsopfattelse er
ved at smelte sammen med nettet - DERFOR kræver folk pludselig
dokumentation for at kunne stole på dem, de snakker med.
Og så har det efter min mening taget overhånd.
Jeg færdes KUN her for at få og give information - hverken mere eller
mindre. Mine venner og bekendte finder jeg ikke herinde.
Derfor har jeg ikke et behov for at stole på, om det folk hæver at eje, er
korrekt eller ej. Jeg stoler som udgansgpunkt på folk - om de hævder at eje
en lyst yacht i Monaco eller Ferrari - jeg stoler på dem.
Om de så er lystløgnere...tjahhh.....who cares ?

Jeg ville alligevel aldrig have startet en diskussion/debat med dem ud fra
forudsætningen om hvad de ejede og ikke ejede.

Men undskyld til dig, fordi jeg overreagerede - men dit indlæg var nu let
at misforstå

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : David T. Metz

Dato : 22-09-04 14:50

Dr.Ralph wrote:

> Hvad katten sker der for folk, er nettet ved at tage pippet fra dem ?

Jeg har oplevet lignende ting. Kort fortalt ser jeg sådan på det at
kommunikation over nettet er "tynd" (i forhold til hvor meget man kan
"tjekke folk ud") og derfor er tilliden til det folk skriver hele tiden "på
prøve". Hvis det evt. blandes op med lidt misundelse el.lign. over at nogen
har en dims man gerne selv vil ha' - så er det ikke overraskende at tilliden
brister. Så det er altså bare et spørgsmål om at der er meget lidt at basere
tillid på, men for at kommunikation skal lykkes (helt generelt) så skal der
være en vis portion tillid. Derfor går det indimellem galt på nettet, og
oftere der end så mange andre steder.

> [...]
> meget, at deres vikelighedsopfattelse er ved at smelte sammen med
> nettet - DERFOR kræver folk pludselig dokumentation for at kunne

Ja, det er muligt det også spiller ind i en del tilfælde - at
netkommunikationen er den primære.

> Om de så er lystløgnere...tjahhh.....who cares ?

Præcis. Jeg har selv en ruste Alfa, der næppe klarer syn om ½ år ...

> Men undskyld til dig, fordi jeg overreagerede - men dit indlæg var nu
> let at misforstå

Jep, ku' godt se det bagefter ...

David

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-04 23:16

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Præcis. Jeg har selv en ruste Alfa, der næppe klarer syn om ½ år ...

Og så skal du absolut blære dig med at du har en Alfa Romeo ! !
....Kan du bevise det ? ...Vi vil se kopi af registreringsattest!

Undskyld, kunne ikke lade være

Rune
(der ikke kan udtale mig om hvorvidt det har været bedre før, men også er
træt af folks mistrohed)

Fra : David T. Metz

Dato : 13-11-04 13:22

Rune Friis Jørgensen wrote:

> Og så skal du absolut blære dig med at du har en Alfa Romeo ! !
> ...Kan du bevise det ? ...Vi vil se kopi af registreringsattest!

Hehe - der er ikke meget at blære sig med. Jeg har lige solgt den for Kr
2.800 - altså ca samme pris som en billig fladskærm ...

David

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 24-09-04 12:58

Dr. Ralph,

Jeg TROR desværre, de mennesker, du møder elektronisk, der kræver bevis for,
at du ejer det ene eller det andet, har dårlige hensigter, dvs. hvis de kan
verificere, du ejer et eller andet værdifuldt (ur eller skærm) så er du et
potentielt indbrudsoffer. Nu er jeg ikke selv den store IT-ørn, men jeg kan
forstå, det kan lade sig gøre at spore folk der færdes på Internettet ret
præcist. Så hvis folk kan se, du ejer et dyrt ur eller en dyr skærm, så
kunne det jo være, det kunne lade sig gøre at finde adressen, hvor du bor,
og så køre ud og hente det. Eller er det bare mig, der er en gammel kynisk
sort-seer?

> [...]
eje
> en lyst yacht i Monaco eller Ferrari - jeg stoler på dem.
> Om de så er lystløgnere...tjahhh.....who cares ?

Ovenstående er jeg fuldstændig enig i, og så må jeg jo spørge mig selv om,
hvorfor det er så vigtigt for andre at få verificeret, hvad du ejer?

Vh Thomas

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 24-09-04 21:33

On Fri, 24 Sep 2004 13:57:44 +0200, "Thomas Antonsen"
<thomcat2.REMOVE@mail.dk> wrote:

> [...]
>og så køre ud og hente det. Eller er det bare mig, der er en gammel kynisk

Jeg ved ikke om du er en kynisk sortseer, men man kan ikke spore folks
adresse ud fra en IP-adresse eller el. lign.

Lars

Fra : anders majland

Dato : 10-11-04 16:22

> Jeg ved ikke om du er en kynisk sortseer, men man kan ikke spore folks
> adresse ud fra en IP-adresse eller el. lign.

Nope - men optræder man med navn (og det er bare lidt mere ualmindeloigt
end jens hansen) så er man nem at finde. Jeg blev forleden aften ringet
op af en "fremmed" der var uenig i noget jeg havde skrevet på usenet
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : David T. Metz

Dato : 22-09-04 09:00

Dr.Ralph wrote:

> Jeg færdes på nettet for at FÅ og GIVE information

PS: Jeg har sådan set haft glæde af flere af dine indlæg, der har gjort mig
klogere. Så tak for det og endnu engang beklager jeg postyret.

David