Olie
Fra : Martin

Dato : 14-09-04 21:46

Hej

vil lige skifte olie + filter på avensis'en her til weekenden,

fabrikken henviser til 5w-30 olie, men jeg har alligevel 4 l. 5w/40 stående,
det er en 2,0 3s-fe motor, mon dette skulle være en bummert eller kan jeg
bare fylde løs?

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 21:54

"Martin" <Martin.r@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stående,
> det er en 2,0 3s-fe motor, mon dette skulle være en bummert eller kan jeg

Hvis din 5W-40 olie opfylder samme API, så bare fyld løs. API er de to
bogstaver der står med "S" først. SF eller SJ eller.....

Står der i bogen f.eks. SF, så skal din olie mindst være det.......eller et
bogstav der kommer efter i alfabetet: F.eks. SF, SG, SH.....

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-09-04 07:08

Martin wrote:
> [...]
> det er en 2,0 3s-fe motor, mon dette skulle være en bummert eller kan jeg

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være okay.

Mvh
Roberto Saldo