Trist ulykke i dag
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-09-04 21:20

Fra TV Lorry 14-9

citat:

Kvinde mast ihjel under betonkanon

Trafikulykke kostede menneskeliv syd for Køge.

En kvinde mistede tirsdag formiddag livet i en usædvanlig ulykke på
Strøby Bygade syd for Køge. En lastvogn med betonkanon væltede ned
over den bil, hun kom kørende i, oplyser politiet.

Først på eftermiddagen var det ikke klarlagt, hvorfor lastvognen
væltede, men det skete i en kurve, netop som personbilen med kvinden
ved rattet passerede den. Hun kørte i den modsatte retning af
lastvognen.

citat_slut

Uffatteligt folk ikke ved at den kurve rundt kirken er lumsk - og så
var det tilmed en lokalkendt lastbilchaufut ;(

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 21:55

> Uffatteligt folk ikke ved at den kurve rundt kirken er lumsk - og så
> var det tilmed en lokalkendt lastbilchaufut ;(

Desværre se man ofte at netop kvinder dør under lastbiler.

De kører efter reglerne - men orienterer sig ikke så godt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-04 22:02

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Desværre se man ofte at netop kvinder dør under lastbiler.
>
> De kører efter reglerne - men orienterer sig ikke så godt.

Huh?

--
M.v.h.
Livet er for kort til lange overhalinger

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-09-04 22:48

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Huh?

Jan tænker nok på den anden dødsulykke i dag, hvor en cyklist kom
under en lastbil

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-09-04 22:48

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Desværre se man ofte at netop kvinder dør under lastbiler.

>De kører efter reglerne - men orienterer sig ikke så godt.

det har ikke nogen relevans i dette tilfælde - damen der døde kørte i
en bil i modsat retning, desværre den bil, betonblanderen væltede ned
over

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 07:36

> det har ikke nogen relevans i dette tilfælde - damen der døde kørte i
> en bil i modsat retning, desværre den bil, betonblanderen væltede ned
> over

Men hvorfor siger du så, at moderne køleskabe bruger mere i strøm, når man
bruger dem til opbevaring af sønderjyske kålpølser..?

--
/Jan W Nielsen (Skal man diskrimineres, blot fordi man snakker sort?) )

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 15-09-04 07:43

> [...]
>
> --
> /Jan W Nielsen (Skal man diskrimineres, blot fordi man snakker sort?) )

Det er da dig der snakker sort. (Hvorfor skal kvinders bilkørsel
diskrimineres, blot fordi en betonblander vælter?)
Det er da lastbilchaufføren der ikke har kørt efter forholdene. At den
dræbte person er kvinde er ikke relevant.
Det kunne have været hvem som helst, der var på det forkerte sted på det
forkerte tidspunkt.

Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 08:53

)

> Det er da dig der snakker sort.

Altså - jeg forstår ikke, hvorfor moderne sønderjyske kålpølser bruger flere
køleskabe end strøm - kun fordi betonblanderen og du ikke mener, der er
grund til at slå det fast. Det virker som en åbenlys urimelighed.

> (Hvorfor skal kvinders bilkørsel
> diskrimineres, blot fordi en betonblander vælter?)

Altså - hvorfor skal man diskrimineres blor fordi, man ikke kan læse indenad
og dermed ikke forstår det, som man skriver svar til..? )

> [...]
> dræbte person er kvinde er ikke relevant.
> Det kunne have været hvem som helst, der var på det forkerte sted på det

Helt sikkert - hvis jeg havde kunnet læse indenad, så havde jeg sikkert ikke
skrevet den omgang vrøvl, som jeg gjorde længere oppe - som svar på
Jan@Fedtegreven.dk´s indlæg.

Bortset fra det, så er det nu rigtigt, at kvinder er overrepræsenteret i
ulykker, hvor lastbiler drejer til højre - ind over cykelisterne.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-09-04 08:50

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev:

> Bortset fra det, så er det nu rigtigt, at kvinder er overrepræsenteret i
> ulykker, hvor lastbiler drejer til højre - ind over cykelisterne.

Hvilket kan slyldes to ting

1. Der er flere kvinder der cykler
2. Der er flere kvinder der ikke har tilstrekeligt respekt for deres liv og
lemmer.

Jeg synes også at have bemærket at der er flere kvinder der har været tæt på
at komme under min lastbil/bus end mænd.

Heldigvis så har jeg til dato været forskånet for at det er sket,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
Jeg har lavet en ny hjemmeside http://milli.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-04 17:57

> 1. Der er flere kvinder der cykler

Jep - det er rigtigt - men det ér der korrigeret for. I øvrigt står kvinder
også for flere kilometers cykling i DK.

> 2. Der er flere kvinder der ikke har tilstrekeligt respekt for deres liv
og
> lemmer.

De tænker blot ikke på samme måde som mænd.

> Jeg synes også at have bemærket at der er flere kvinder der har været tæt

> at komme under min lastbil/bus end mænd.

Det var da skønt - det må være en forfærdeligt oplevelse at skulle ud til de
kvaste rester af en kvinde under lastbilen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-09-04 23:58

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev:

> Det var da skønt - det må være en forfærdeligt oplevelse at skulle ud til
> de kvaste rester af en kvinde under lastbilen.

Det forstiller jeg mig også at det må være, og jeg håber at jeg aldrig nogen
sinde må finde ud af hvordan det føles,,,

Fra : Brian S Jensen

Dato : 15-09-04 07:36

> [...]
>
> Desværre se man ofte at netop kvinder dør under lastbiler.
>
> De kører efter reglerne - men orienterer sig ikke så godt.

Måske det var mere passende at finde et andet eksempel at generalisere i

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 08:54

> Måske det var mere passende at finde et andet eksempel at generalisere i

Rolig nu - snup en kålpølse. )

Jeg erkender blankt, at jeg troede, der blev henvist til en anden ulykke.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 15-09-04 10:15

> Rolig nu - snup en kålpølse. )
>
> Jeg erkender blankt, at jeg troede, der blev henvist til en anden ulykke.
>
> --
> / Jan W Nielsen

Jeg kan ikke fordrage kålpølser

Brian S Jensen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-09-04 10:48

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
-sakse-
> Jeg kan ikke fordrage kålpølser
>
> Brian S Jensen

Hvad helvede er kålpølser???
(Bortset fra pølser med kål i...)

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 11:16

> Hvad helvede er kålpølser???
> (Bortset fra pølser med kål i...)

Almindelig misforståelse - der er ikke kål i køl-pøller.

"Kålpølser er pølser med en kraftig røget smag, der klæder kålen."

http://tinyurl.com/6r7yb

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 15-09-04 16:31

> Almindelig misforståelse - der er ikke kål i køl-pøller.
>
> "Kålpølser er pølser med en kraftig røget smag, der klæder kålen."
>
> http://tinyurl.com/6r7yb

.... og de smager godt :). Lampe Pølser laver dem f.eks. og de smager meget
bedre end div. Steff Houlberg crap.

NS

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 16-09-04 01:30

scripsit "Niels Skaaning" i meddelelse

> ... og de smager godt :). Lampe Pølser laver dem f.eks. og de smager meget
> bedre end div. Steff Houlberg crap.

Vollstedts kålpølser er aldeles uovertrufne. Slår både Lampe og Højer med
flere billængder.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

www.aass.dk

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-09-04 14:41

"Aragorn Elessar" <Aragorn@wellesK75.dk> skrev :

>Hvad helvede er kålpølser???

det er sådan nogle sorte tingester Jan_W smider efter folk, der ikke
kan fatte hans ordskvalder ....

ak ak - det fnisegræs, er sgu ikke sundt for øjnene

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-09-04 09:14

En helt masse bits fra Aragorn Elessar til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvad helvede er kålpølser???
> (Bortset fra pølser med kål i...)

Der er ikke kål i. Det er en eller anden sønderjydsk
egnsret/specialitet/perversitet som vist nok især bliver dyrket omkring
juletid.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I hate jumping out of a perfectly good airplane"
-- Bill Paxton as Dane in 'Navy Seals'

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-04 10:50

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er ikke kål i. Det er en eller anden sønderjydsk
> egnsret/specialitet/perversitet som vist nok især bliver dyrket omkring

"perversitet".....er der nogen der har en kalasnikow

--
Tom

Fra : Troja

Dato : 15-09-04 13:32

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Desværre se man ofte at netop kvinder dør under lastbiler.
>
> De kører efter reglerne - men orienterer sig ikke så godt.

Du er da helt væk... hvordan skal man forudse at en modkørende lastbil vil
vælte i præcis det splitsekund man passerer ??

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-09-04 14:42

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev :

>Du er da helt væk... hvordan skal man forudse at en modkørende lastbil vil
>vælte i præcis det splitsekund man passerer ??

Ahhh - lige *det* er til at forudse, når de inderste hjul i kurven
letter .....

(Der er iøvrigt et billede i EB fra ulykken)
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : scas

Dato : 15-09-04 15:41

Jeg kørte forbi et par min efter det var sket fra samme retning som
lastbilen og det så absolut ikke godt ud.
Der var ikke nogle hos hende og se til hende så det var slut hurtigt for
hende.

Ham i lastbilen må da ha haft fart på og så overset svinget for der er først
et venstre sving og så en højresving og det er først i det andet han vælter
!

CP

Fra : Steffen Bechmann Ole~

Dato : 15-09-04 20:10

> Ham i lastbilen må da ha haft fart på og så overset svinget for der er
først
> et venstre sving og så en højresving og det er først i det andet han
vælter

Jeg tror det flydende beton i tanken har taget magten fra ham, da det er
skvulpet rundt efter det første sving. Da det er væltet tilbage igen har den
lagt sig ned.. det er klart at han har kørt for stærk, ihvertfald efter
forholdene.

Min bror kom også forbi og han mente ikke at hendes bil var mere end 15 cm
høj.. !!

-Steffen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-09-04 22:19

scas skrev:

> Ham i lastbilen må da ha haft fart på og så overset svinget for der er
> først et venstre sving og så en højresving og det er først i det andet han
> vælter !

Hvis ikke han har fået stabiliseret lastbilen efter første sving, så går det
letter galt i andet sving.
Det er det slalom kørslen på "glat føre" banen går ud på at lære.

Det kræver nosser at få stabiliceret bilen efter første sving man kommer ind
i med for høj fart, inden man går ind i næste med samme for høje fart. Når
der kommer slinger i lastbilen, så nytter det ikke at tro at man kan klare
et sving mere, uden at have fået stabiliceret køretøjet, og kan man ikke nå
det inden man laver ulykker, så forsøger man pr. refleks at undgå den
ulykke man lige kan se, også selvom man engetligt godt ved at sekunder
sener så laver man en være en.

Fra : Allan Møller

Dato : 15-09-04 16:08

> Ahhh - lige *det* er til at forudse, når de inderste hjul i kurven
> letter .....

Så en 4-akslet betonkanon forleden på prøvestenen som tog den ud af Amager
Strandvej
med de 2 bagerste aksler hængende _ret_ højt oppe i luften - der var jeg
sikker på at det
gik galt men det gjorde det heldigvis ikke.
Men når jeg ser sådan en kørsel - kan jeg godt forstå at man en gang imellem
bliver forarget over lastbilchauffører.

Mvh. Allan (Som lige er vendt tilbage bag rattet i en lastbil)