Volvo V40 T4 - Nogle der kan kommentere l~
Fra : Thomas

Dato : 14-09-04 20:07

Hej NG

På en kammerats vejne har jeg lovet at spørge herinde om nogle kender til
eller har erfaringer med Volvo V40 T4, eller kender til evt. gode dårlige
ting på V40'ere generelt

På forhånd tak

Thomas

Fra : KASO

Dato : 15-09-04 08:15

"Thomas" skrev d. 14-09-04 20:07 dette indlæg :
> [...]
til
> eller har erfaringer med Volvo V40 T4, eller kender til evt. gode

Jeg lånte en fabriksny V40 2.0 i 1999 i en uge. Det var en stor
skuffelse - dels motor (hvilket jo er irrelevant her), men også plads,
køreegenskaber og det faktum, at der var knirkeri i en ny bil.

FDM's brugttest af 40-serien er ikke sjov læsning - den omtales som en
bil, der er sat til salg før testen var slut. De var fyldt med
børnesygdomme. Siden fik de flere facelifts, der angiveligt forbedrede
dem kraftigt - men de ligger efter såvel min erfaring som FDM's test, så
her må andre bidrage med erfaringer. Pointen er: Det er vigtigt at købe
en af de senere årgange - de første er IKKE vellykkede. (Jeg ved ikke,
hvornår T4 kom frem og om de altid er blandt de faceliftede).

http://www.kandu.dk/

Fra : michael raunholt

Dato : 15-09-04 09:39

Hej Thomas
Jeg har en V40 classic 1,8 fra 2003.
Motoren lyder en lille smule som en simca.
Det høres dog kun uden for bilen.
Det var det negative, alt andet er
positivt. Det er en bil uden problemer,
en bil jeg hver dag glæder mig over at køre i.
Men det er vigtigt at du køber en der er så
ny at det er en fase 2. Der er alt rettet.
Ja, nu du snakker om T4, er problemet nok
at den er lige lovligt frisk ( 200 HK )

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-09-04 23:07

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller har erfaringer med Volvo V40 T4, eller kender til evt. gode dårlige

Jeg rendte lige på en duel mellem 8 biler med lidt krudt i bagen i det
svenske "auto motor & sport" fra juli 99, der bliver sedan udgaven nummer 8
og sidst. Mere motor end chassis skriver de, svampede bremser og for blød
affjedring som giver lastvekselreaktioner. Motoren og prisen er de rigtigt
fornøjet med, men det er svenske priser. Jeg kan ikke sige om det er anden
generations model, fronten ligner min nabos V40 1,8 2G-model (som de i
øvrigt er glade for).

Med venlig hilsen Kim