Portland, Oregon i 2005; juni
Fra : bj

Dato : 14-09-04 19:39

Hej

er der nogen der kender gode links til billetter/rejseselskaber? Og hvordan
er det med at købe så langt tid i forvejen? Bliver det billigere eller?

hjælp, jeg har ikke erfaring med at lokalisere ovenstående til USA

bj

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-09-04 20:08

Der er ingen tvivl om, at MyPlanet, som administrerer
Skandinavisk/Amerikansk venskabesofrening, kan hjælpe dig både med billige
billetter og info.
Du skal nok lande i Seatlle, og tidspunktet er ikke det billigste, for det
er jo omkring sommerferien.De bedste tilbud kommer sikkert omkring februar,
tror jeg.
Området omkring Portland er meget smukt, og der er masser at se, bl.a.
ligger vulkanen Mount St. Helens kun 1-2 timers kørsel derfra, og der er en
meget berømt køretur langs Columbia River fra byen Portland, med adskillige
vandfald og storslåede udsigter.
Hvis din bemærkning om "at lokalisere ovenstående til USA" betyder at du
ikke ved hvor det er, så kan jeg fortælle at Portland ligger lige på grænsen
mellem Oregon og Washington State ovre på vestkysten, næsten helt oppe ved
grænsen til Canada.
Bare spørg hvis der er mere. Jeg var der i 2002.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : bj

Dato : 14-09-04 20:45

tak for det huritge svar

bj

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-09-04 22:04

bj wrote:

> er der nogen der kender gode links til billetter/rejseselskaber? Og hvordan
> er det med at købe så langt tid i forvejen? Bliver det billigere eller?
>
> hjælp, jeg har ikke erfaring med at lokalisere ovenstående til USA

Jeg vil råde dig til at kigge i tidligere indlæg i gruppen.
Emnet diskuteres jævnligt. (Ældre indlæg kan bla. findes via google)

Jeg mener at det er vanskeligt at henvise til et bestemt selskab da
priserne varierer over tiden.
Næsten uoverskueligt med alle de der forsøger at sælge billetter.

Mit råd er:
Enten at spare bekymringerne og arbejdet, og så købe det du falder over.
Eller at sætte dig ind i emnet. Det koster masser af tid ved PC'en. Og
så måske spare 1- 2000 kroner.
Det afhænger af hvad man har energi, tid og penge til.

Spørgsmålet vedr. at købe i god tid:
Jeg var i USA i juli. Købte billetten 2 uger før.
Betalte ca. 7000 kr for Billund - Minneapolis, retur Denver - Billund.
(Med flyskifte)
Jeg mener selv at det var relativt billigt. Afhængig af hvor jeg søgte
kunne jeg i juli finde priser mellem 6 - og 11.000 kr.

Jeg har tidligere hørt at det er ekstremt dyrt at være i sidste øjeblik
i ferieperioden. Det var det ikke her.

Alt i alt: Du kan ikke få et præcist svar på dit spørgsmål.

NB.
Når du svarer på indlæg: Slet den overflødige tekst, og svar _under_ det
du kommenterer.
Det du gør virker lidt rodet. Man aner jo ikke om du har flere
kommentarer gemt i Niels' tekst.)

Se hvordan her: www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Fra : bj

Dato : 14-09-04 22:40

> [...]
> du kommenterer.
> Det du gør virker lidt rodet. Man aner jo ikke om du har flere

ok.

bj

Fra : bj

Dato : 14-09-04 22:41

> [...]
> Jeg mener selv at det var relativt billigt. Afhængig af hvor jeg søgte
> kunne jeg i juli finde priser mellem 6 - og 11.000 kr.

hvor har du købt din billet? Selskab?

bj

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-09-04 18:59

bj wrote:

> hvor har du købt din billet? Selskab?

Selskab:
Jeg faldt tilfældigvis over et firma der hedder Master Travel i Randers.
(Via deres hjemmeside)

De sendte mig et brev en uges tid senere. - Jeg havde glemt alt om at
jeg havde bedt om information. Et brev som jeg i første omgang stejlede
noget over.! Jeg læste det i første omgang som et forsøg at prakke mig
en rejse på. De havde forslag til rejsetidspunkter og selvfølgelig en pris.

Senere fik jeg hjælp til hotelreservation den første nat, og billeje. Så
jeg er fuldt ud tilfreds.

(NB. Hvis man skal have hjælp fra rejsegarantifonden i tilfælde af
konkurs skal rejsen indeholde både transport og hotel. Og med 1 nat er
det klaret. Det er iøvrigt rart at vide hvor man skal bo første nat hvis
resten af turen går ud i det blå.!!)

Jeg søgte bla. også via disse:
http://www.ebookers.com/de
http://www.mrjet.dk/
Og via Hamburg lufthavn.

Men endte med Master Travel.
Det endelige valg er i mine øjne en kombination af lav pris og en vis
sikkerhed for at turen lykkes. På trods af en lidt højere pris.

Jeg har tidliger brugt Profil rejser. Og Svante rejser. Især sydpå.
Med succes.
De skal jo have lidt flere penge, men man sparer en del arbejde ved PC'en.

NB. En detalje: Firmaer der lejer biler ud forsøger at sælge alle mulige
tillægsforsikringer. Pas på med dem. Check egne forsikringer inden afrejse.
Og hvis man skal leje bil og aflevere et andet sted koster det
selvfølgelig ekstra. Men betalingen for det tager de når bilen hentes,
og ikke som ellers lovet, ved aflevering.
(Det er småpenge til forskel, ja. Men det irriterer mig at de skal tjene
ekstra på den måde.)

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-04 14:47

Hvis du anvender internet søgning, skal du sørge for at anvende flere
hjemmesider, da de tilbudte afgange kan variere en del fra sted til
sted, selv når man indtaster samme kriterier.

www.ticket2travel.dk (4419 for 10 dage i Oregon med SAS)
www.travelmarket.dk (4457 for 10 dage i Oregon med SAS)
www.flybillet.dk (5319 for 10 dage i Oregon med Lufthansa)
www.travelstart.dk (5580 for 10 dage i Oregon med SAS)