Måske off-topic, men... Program til styr p~
Fra : Daniel Andersen

Dato : 12-05-01 12:51

Davs

Jeg skal bruge et program så jeg kan holde styr på mine CD'ere - Jeg har en
kuffert med en masse blandet musik, som jeg gerne vil ha' overblik over. Jeg
havde en ide om at jeg skriver allesammen ind, og så skal være i stand til
at printe en alfabetisk liste ud over kunstnerne med titlerne på numrene, så
jeg let kan søge gennem listen uden en computer, og så se hvilken CD
nummeret ligger på - Er der nogen der kender til sådan et program? -
Størrelsesmæssigt er det omkring 60 CD'ere...

Mvh
Daniel Andersen

PS. God Sommer ))

Fra : Lars Bernau

Dato : 13-05-01 10:29

In article <Zr9L6.3757$zv2.701623@news010.worldonline.dk>,
bluwduch@wanadoo.dk says...
> [...]
> nummeret ligger på - Er der nogen der kender til sådan et program? -
> Størrelsesmæssigt er det omkring 60 CD'ere...

Du kan bruge praktisk taget hvilket som helst database program, fx.
Microsoft Access eller Lotus Approach (Hvis det eller stadig laves!!)

Du kan også bruge et regneark som Excel.

Lars Bernau

"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk, der ved, hvad de taler om"
-K. Schumacher

Fra : Daniel Andersen

Dato : 13-05-01 13:59

> Du kan bruge praktisk taget hvilket som helst database program, fx.
> Microsoft Access eller Lotus Approach (Hvis det eller stadig laves!!)
>
> Du kan også bruge et regneark som Excel.

Tjaeh! - Ikke en så dårlig ide ...

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 13-05-01 11:27

"Daniel Andersen" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
> Jeg skal bruge et program så jeg kan holde styr på mine CD'ere..

<Snip>

Jeg har faktisk overvejet et pat gange at lave sådan et program til mig
selv - men det kunne da godt være det kunne deles - hva syn's du det skal
kunne ?

mvh
Ulrik

Fra : Daniel Andersen

Dato : 13-05-01 13:58

> Jeg har faktisk overvejet et pat gange at lave sådan et program til mig
> selv - men det kunne da godt være det kunne deles - hva syn's du det skal
> kunne ?

Jeg kræver ikke så meget af det - Bare at man skriver sine CD'ere ind, og så
skal kunne udskrive en alfabetisk liste med kunstneren først, og så titlen
på nummeret og hvilken CD det ligger på

Daniel

Fra : Chris

Dato : 13-05-01 14:55

Værs'go!
Kræver mindst MSAccess 97.

http://www.nextgeneration.dk/software/musiksamling.shtml

kh
Chris

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-05-01 07:42

Daniel Andersen skrev:

> Jeg skal bruge et program så jeg kan holde styr på mine CD'ere

Jamen, så kan jeg jo anbefale mit eget program: "Musikkatalog". Det findes
http://cyrk.dk/musikkatalog/ og er ganske gratis.

Hvis nogen er interesserede, kan jeg også ret hurtigt lave et (meget
simpelt) søgeinterface til musikkataloget, som kan anvendes på internet.
F.eks. kan man søge i mine egne cd'er, bånd og lp'er på
http://cyrk.dk/jjj/musikkatalog/ Grunden til, at der ikke er flere lp'er,
er, at jeg en gang havde indbrud - og jeg var ikke forsikret.

Jeg bruger selv programmet meget, og det er helt uundværligt i mit arbejde.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Daniel Andersen

Dato : 14-05-01 17:20

> Jamen, så kan jeg jo anbefale mit eget program: "Musikkatalog". Det findes
> på http://cyrk.dk/musikkatalog/ og er ganske gratis.

Fedt!

MEN.... Jeg hentede det der underlige pakkeprogram (StuffIt 4.2 Mb) til at
pakke det ud med, og ender med en fil der hedder det samme som .sit filen,
men fylder det halve, og ikke har nogen extension - Besværligt!. Kan jeg få
dig til at pakke det med zip og sende det? - Det andet er noget rod.

Daniel

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-05-01 22:51

Således skrev "Daniel Andersen" <bluwduch@wanadoo.dk> i
dk.kultur.musik Mon, 14 May 2001 18:20:09 +0200:

>Besværligt!. Kan jeg få
>dig til at pakke det med zip og sende det? - Det andet er noget rod.

I og med at det er til Mac tror jeg ikke at du skal regne med at få
det til at virke.

Knud
--
Osborn's Law: