|
| Beskatning af udenlandsk kontooverførsel. Fra : Qbic - [6400] |
Dato : 14-09-04 18:32 |
|
Hvad siger loven til evt at skattefar skal
have del i en pengeoverførsel til Danmark.
/ Qbic
| |
Jesper Lund (14-09-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 14-09-04 19:11 |
|
Qbic - [6400] <info@qbic.dk> wrote:
> Hvad siger loven til evt at skattefar skal
> have del i en pengeoverførsel til Danmark.
Det kommer i høj grad an på hvad denne pengeoverførsel dækker. Ligesom
hvis du modtager en pengeoverførsel fra nabokommunen. Er det honorar for
udført arbejde? Refusion af afholdte udgifter? Et lån der ydes til dig?
Renter af et lån som du har ydet?
--
Jesper Lund
| |
Knud Berggreen (14-09-2004)
| Kommentar Fra : Knud Berggreen |
Dato : 14-09-04 19:31 |
|
On Tue, 14 Sep 2004 19:32:29 +0200, "Qbic - [6400]" <info@qbic.dk>
wrote:
>Hvad siger loven til evt at skattefar skal
>have del i en pengeoverførsel til Danmark.
Det kommer helt an på hvad pengeoverførslen dækker.
/Knud
| |
Qbic - [6400] (14-09-2004)
| Kommentar Fra : Qbic - [6400] |
Dato : 14-09-04 20:01 |
|
Pengene er en gevinst.
Selvfølgelig kan der tages til udlandet og hæve dem, men det er
vel ikke tilladt efter Dansk lovgivning, eller ?
/ Qbic
"Qbic - [6400]" <info@qbic.dk> skrev i en meddelelse
news:ci79vf$315c$1@news.cybercity.dk...
> Hvad siger loven til evt at skattefar skal
> have del i en pengeoverførsel til Danmark.
>
> / Qbic
>
>
>
| |
Jesper Lund (14-09-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 14-09-04 20:16 |
|
Qbic - [6400] <info@qbic.dk> wrote:
> Pengene er en gevinst.
>
> Selvfølgelig kan der tages til udlandet og hæve dem, men det er
> vel ikke tilladt efter Dansk lovgivning, eller ?
Jo, det må du gerne. Jeg mener ikke at der i Danmark er restriktioner på
hvor store kontante beløb du må indføre (modsat f.eks. USA, hvor
kontante beløb over 10.000 dollars skal opgives til toldmyndighederne).
Meeen... uanset hvordan du får fat i gevinsten, vil beløbet være
indkomstskattepligtigt
--
Jesper Lund
| |
Kristian Storgaard (14-09-2004)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 14-09-04 21:18 |
|
"Jesper Lund" skrev 14.09.2004 21:16:
> Jo, det må du gerne. Jeg mener ikke at der i Danmark er restriktioner på
> hvor store kontante beløb du må indføre (modsat f.eks. USA, hvor
> kontante beløb over 10.000 dollars skal opgives til toldmyndighederne).
Jo, det er der, men beløbsgrænsen er høj. Se:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=159503
"I henhold til toldlovens bestemmelser skal du som rejsende til og fra
Danmark angive til ToldSkat, hvis du medbringer et større pengebeløb. Det
gælder uanset om du rejser til og fra et EU-land eller et ikke EU-land.
Ved penge m.v. menes ikke kun kontante penge, men også ihændehaverbeviser
som f.eks. rejsechecks når værdien af det medtagne beløb overstiger
modværdien af 15.000 euro, eller hvad der svarer til ca. 112.000 dkr."
--
/kristian
@warszawa
Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!
| |
Jesper Lund (15-09-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 15-09-04 01:00 |
|
Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:
>> Jo, det må du gerne. Jeg mener ikke at der i Danmark er
>> restriktioner på hvor store kontante beløb du må indføre (modsat
>> f.eks. USA, hvor kontante beløb over 10.000 dollars skal opgives
>> til toldmyndighederne).
>
> Jo, det er der, men beløbsgrænsen er høj. Se:
> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=159503
Er det en ny bestemmelse? Vejledningen er fra juni 2002, og der er ikke
en tidligere udgave på websiden, så måske er det en post-9/11 ("anti
terror") bestemmelse?
--
Jesper Lund
| |
Jesper Lund (15-09-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 15-09-04 01:19 |
| | |
Knud Berggreen (15-09-2004)
| Kommentar Fra : Knud Berggreen |
Dato : 15-09-04 19:24 |
|
On Tue, 14 Sep 2004 21:16:23 +0200, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:
>
>Meeen... uanset hvordan du får fat i gevinsten, vil beløbet være
>indkomstskattepligtigt
Øh, mon ikke det er gevinstskatten der træder ind her? 15% af beløb
over 200 kr.
/Knud
| |
Jesper Lund (15-09-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 15-09-04 19:41 |
|
Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote:
>> Meeen... uanset hvordan du får fat i gevinsten, vil beløbet være
>> indkomstskattepligtigt
>
> Øh, mon ikke det er gevinstskatten der træder ind her? 15% af beløb
> over 200 kr.
Jeg går ud fra at gevinsten er vundet ved spil i udlandet, eftersom
gevinsten befinder sig der. 15% skatten gælder kun danske spil.
Udenlandske gevinster indkomstbeskattes.
Dog med visse undtagelser (pga. EU regler)
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=203714&vID=0&search=spil¤lotteri
--
Jesper Lund
| |
Qbic - [6400] (15-09-2004)
| Kommentar Fra : Qbic - [6400] |
Dato : 15-09-04 21:01 |
|
Takker for svarene, jeg har givet oplysningerne videre, personen er
anbefalet
at tage på "ferie" og hente pengene.
/ Qbic
"Qbic - [6400]" <info@qbic.dk> skrev i en meddelelse
news:ci79vf$315c$1@news.cybercity.dk...
> Hvad siger loven til evt at skattefar skal
> have del i en pengeoverførsel til Danmark.
>
> / Qbic
>
>
>
| |
|
|