Montering af anhængertræk
Fra : Per Sørensen

Dato : 14-09-04 17:56

Hej i gruppen,

Jeg har lige et lille spørgsmål omkring monteringen af et synsfrit
anhængertræk på en 2004 bil.

Jeg har googlet lidt rundt og er faldet over følgende blanket:
http://www.politi.dk/p42/pdffiler/motor/mo83.pdf

Vil det sige at jeg ikke selv må montere et bosel træk (www.bosel.dk)?

mvh Per Sørensen

Fra : bme

Dato : 14-09-04 18:20

"Per Sørensen" <udskift_med_mit_navn@overmarken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anhængertræk på en 2004 bil.
>
> Jeg har googlet lidt rundt og er faldet over følgende blanket:

Prøv at nærlæs blanketten - det er ikke ligegyldigt hvem der underskriver
blanketten

Hvis din bil er under 8 år gammel, behøves du ikke at stille bilen til syn,
hvis trækket er monteret af et værksted. Er den over 8 år, skal du igennem
et registreringssyn.

prøv at google lidt på gruppen - spørgsmålet har været vendt til hudløshed.

/bo

Fra : Per Sørensen

Dato : 14-09-04 20:00

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
> et registreringssyn.
>
> prøv at google lidt på gruppen - spørgsmålet har været vendt til

netop derfor undrer det mig at thansen og hoyer sælger anhængertræk, hvis
ikke vi må montere selv??????????

Er det bare mig (der har en uddannet mekaniker som svigerfar, men som nu
laver hvidevarer), som synes det er lidt underligt?

Per

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 20:18

> netop derfor undrer det mig at thansen og hoyer sælger anhængertræk, hvis
> ikke vi må montere selv??????????

tudehansen har da aldrig gået op i om noget er lovligt eller ej.
(noget) af deres solfilm er så mørk at det ikke engang må sidde på
sideruderne. Deres klemmer til at "sænke" bilen med er ikke lovlig, lige så
lidt som deres pornolys til ude montering under bilen er lovligt.

De glor også på dig som om du er idiot hvis du køber sænkningsfjedre hos dem
og spørger efter den lovpligtige dokumentation (f.eks TuV godkendelse) for
fjedrene.

Konklusion: Det er DIT problem at vide hvad der er lovligt og hvordan du
reder dig ud af det efter du har betalt.

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-09-04 20:23

Per Sørensen wrote:

> netop derfor undrer det mig at thansen og hoyer sælger anhængertræk,
> hvis ikke vi må montere selv??????????

Du må gerne seelv montere, eneste forskel er at hvis din bil er under 8 år,
vil en montering på et momsregistreret værksted spare dig for et syn af
køretøjet.

Hvis du eksempelvis selv monterer inden den skal til periodisk syn, kan
godkendelse finde sted ved dette syn, du skal så blot have en ny
registreringsatest på motorkontoret. Husk på at du ved synet skal udfylde en
synsblanket (MO2).

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : alexbo

Dato : 14-09-04 20:25

"Per Sørensen" skrev

> netop derfor undrer det mig at thansen og hoyer sælger anhængertræk, hvis
> ikke vi må montere selv??????????

Hvad får dig til at tro du ikke må montere selv?

mvh
Alex Christensen