Skillerum i gulpladebil
Fra : Henrik

Dato : 14-09-04 16:58

Hej i gruppen

Jeg læser i dag i BT at der er en mulighed for at rykke sit skillerum
tilbage
så der bliver plads til et par ekstra menesker i bilen...

Hvis jeg nu rykker det ca 70 cm tilbage
hvilken type gitter skal der anvendes jeg tænker på noget med det her (
støbegitter med firkanter i jern )
er der regler for hvor store de huller må være og hvor kan jeg evt finde
noget tekst om det

er der andre der har nogle arfaringer med politi og deres noglegange
hjemmelavet regler osv ????

Hilsen Henrik
Toyota Previa (gule plader)

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-09-04 17:43

"Henrik" <fjerndette-he.pe@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilbage
> så der bliver plads til et par ekstra menesker i bilen...

Overtræder helt sikkert loven om gul plade biler. For at du skulle kunne
det, skal du nok lige forlænge din bil inden da, og nok også betale afgift
op til en på hvide plader, hvis du sætter sæder i. Loven om gulpladebil er
helt klar. Ladrummet skal udgøre mindst 50% af bilens længde, før den kan
blive indregistreret på gule plader. Der er måske undtagelser, men at rykke
det 70 cm tilbage er helt sikkert for meget.

> [...]
> noget tekst om det
>
> er der andre der har nogle arfaringer med politi og deres noglegange

Reglerne er ikke hjemmelavet. De er helt klare og entydige. Jeg har ikke
lige et link, men det er der nok en der gerne finder til dig.

Jesper

Fra : Henrik

Dato : 14-09-04 18:00

Hej igen
Jeg troede også at det var som du skriver
Men i BT i dag står der at fra Marts 2002 er reglerne at for det er en
varevogn skal der være 120 cm lastrum i 60 cm højde
og bagpladen til lastrummet på flyttes tilbage så sædet kan lægges helt ned
bare de 120 cm er tilbage til bagklappen
og der står at der må proppes alle de menesker ind bag sæderne bare de IKKE
har seler og sæder

Jeg undres også
og aner ikke andet end jeg læser

Mvh
Henrik

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41471f84$0$212$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : TGD

Dato : 14-09-04 18:47

> [...]
> bare de 120 cm er tilbage til bagklappen
> og der står at der må proppes alle de menesker ind bag sæderne bare de

Reglerne er lavet om så du kan flytte skillepladen, mener ik der er noget
krav om at du ikke må lave din egen plade, der skal bare være adskilning af
varerum og førerrum.

Fra : David Bjergsø

Dato : 15-09-04 13:45

"Henrik" <fjerndette-he.pe@pc.dk> wrote in message
> [...]
> bare de 120 cm er tilbage til bagklappen
> og der står at der må proppes alle de menesker ind bag sæderne bare de

Har du et link til det på BT jeg syntes ikke at jeg kan finde det, men det
lyder da interessant.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 15-09-04 17:12

> [...]
> bare de 120 cm er tilbage til bagklappen
> og der står at der må proppes alle de menesker ind bag sæderne bare de

Ja se det ville jeg nu også gerne se, før jeg tør tro på det. Jeg har så
altid fået at vide, at i en bil med gule plader kan man putte alle de
mennesker ind der er plads til, så længe man ikke generer føreren og dennes
udsyn. Man må selvfølgelig heller ikke overskride vægtgrænsen, men det
kommer nok helt af sig selv, for så mange mennesker tror jeg ikke kan sidde
på sædet ved siden af føreren. Om det så er noget der er rigtigt, ved jeg
ikke, det er som sagt kun noget jeg har fået at vide, og har ikke undersøgt
det.

Jesper