Til kamp mod "Bilkabulerne"
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-09-04 16:36

Hey Folkens

Tja langt om længe har jeg da fået fat i en mobil telefon der kan bruges
til noget nyttigt, udover at ringe og sms'e ;)

Den har nemlig et ok indbygget kamera. Og hvad bruger man så lige det
kamera til, jo man snupper lige et par billede af nummerpladerne på de
biler der holder ved siden af en. For så har man nummerpladen i tilfælde
af at en af tumperne lige vil give en en i bule i siderne.

Men normalt så gør jeg så selv det, at hvis jeg ikke kan undgå at "mine"
døre skal rører en anden bil, at så skubber jeg dem meget blidt og
stille "op" i den anden bil for at undgå at der komemr buler/ridser,
skrammer eller deslige på den anden bil. Jeg kan skam godt forstå de
folk der sætter stor pris på deres bil og dens udseende.

Men når at jeg om lang nok får nogle børn får de at vide at de skal
blive sidende i bilen indtil at jeg eller en anden kommer og åbner døren
for dem, så at de ikke smadrer dem op i en eller anden parkeret bil.
Flemming Jacobsen

Fra : jk

Dato : 14-09-04 16:40

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> biler der holder ved siden af en. For så har man nummerpladen i tilfælde
> af at en af tumperne lige vil give en en i bule i siderne.
[snip]

jeg kender (desværre!) godt problemet - desværre tænker børn ikke særlig
langt på dette punkt, så ofte bliver døren blot smækket op på fuld
hammer -synd hvis der står en anden bil ved siden af, og far & mor skynder
sig at køre væk selvom de har set det (!)

Jeg tvivler på, om det vil hjælpe at tage et billede af de biler som har
stået ved siden af - for selv om du finder vedkommende som har kørt i bilen,
så har du jo ingen vidner på, at der vedkommende som har lavet bulen/ridsen
på din bil - det er påstand mod påstand - du skal have et vidne på sagen
HVER gang. Selv-om du endda griber vedkommende, og han/hun skriver under på
et stykke papir, hvorpå der står at man har erkendt skaden og skylden - så
holder det STADIG ikke - du skal have fat i et vidne -så er du sikker.

/JK

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-09-04 21:11

On Tue, 14 Sep 2004 17:40:00 +0200, "jk"
<dempsey@email.dkFjernMigForAtEmaile> wrote:

> [...]
>et stykke papir, hvorpå der står at man har erkendt skaden og skylden - så
>holder det STADIG ikke - du skal have fat i et vidne -så er du sikker.

Hvad så hvis at der nu sidder lak rester fra den anden bil?. Så må man
da sige at der nok er begrundet mistanke for at føreren nok har gjort
det.
Flemming Jacobsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-09-04 07:02

jk wrote:
> [...]
> hammer -synd hvis der står en anden bil ved siden af, og far & mor skynder
> sig at køre væk selvom de har set det (!)

Alle biler jeg kender har børnesikring på bagdørene.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-04 07:39

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Alle biler jeg kender har børnesikring på bagdørene.

Men den plejer at kunne slås fra. Det er lige så meget et sprgs. om
opdragelse, mht. til børn, at de lære at man tager hensyn til andre&deres
ejendom. Ja jeg havde bagdørene låst da de var yngre, for JEG ville bestemme
hvornår de forlod bilen, men nu er de ikke låst- det er nu nemmere ;).

Fra : Rasmus

Dato : 14-09-04 16:54

> [...]
> biler der holder ved siden af en. For så har man nummerpladen i tilfælde
> af at en af tumperne lige vil give en en i bule i siderne.

......og hvad vil du bruge det til??, det beviser jo ikke at det er ham der
har lavet bulen i din bil.

mvh
Rasmus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-09-04 21:11

On Tue, 14 Sep 2004 17:53:54 +0200, "Rasmus"
<SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

>.....og hvad vil du bruge det til??, det beviser jo ikke at det er ham der
>har lavet bulen i din bil.

Sansynligvis er det. Hvis at han er den enste der har holdt ved siden af
en.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-09-04 16:50

On Tue, 14 Sep 2004 22:11:29 +0200, Thunderbird [7100] wrote:

> Sansynligvis er det. Hvis at han er den enste der har holdt ved siden af
> en.

Hvordan vil du bevise at der i tiden fra han er kørt til du er kommet
tilbage ikke har været 2 forskellige biler der har holdt der i en kort
periode og kørt igen?

Det kunne være du havde kæresten/konen med i bilka, og så kan der jo
hurtig gå et par timer eller 3 med at handle, hvorimod ham der holder ved
siden af dig måske er alene i bilka og derfor overstår sin handlen på
20 minutter

Mvh
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-09-04 20:54

On Wed, 15 Sep 2004 17:49:47 +0200, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

>Hvordan vil du bevise at der i tiden fra han er kørt til du er kommet
>tilbage ikke har været 2 forskellige biler der har holdt der i en kort
>periode og kørt igen?

Der er jo nok muligvis lakrester fra den anden bil på en bil hvis at det
sker.
Flemming Jacobsen

Fra : Rasmus

Dato : 15-09-04 17:03

> Sansynligvis er det. Hvis at han er den enste der har holdt ved siden af
> en.

......at du kan sandsynliggøre noget er ikke et bevis, jeg tvivler på at
politiet overhovedet vil bruge tid på at efterforske sådan noget. Det vil
være påstand mod påstand i sidste ende.

mvh
Rasmus

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-09-04 11:26

> .....at du kan sandsynliggøre noget er ikke et bevis, jeg tvivler på
> at politiet overhovedet vil bruge tid på at efterforske sådan noget.
> Det vil være påstand mod påstand i sidste ende.

Nej, men de fleste vil nok erkende fadæsen når de bliver kontaktet af deres
forsikringsselskab, hvis de er klar over at den er gal. Ikke alle er
notoriske nægtere.

vh
Torben - der synes at det er en god idé, men nok ikke selv gider (hverken
køre i Bilka eller tage billeder).

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-09-04 19:09

Thunderbird [7100] wrote:

> Men når at jeg om lang nok får nogle børn får de at vide at de skal
> blive sidende i bilen indtil at jeg eller en anden kommer og åbner døren
> for dem, så at de ikke smadrer dem op i en eller anden parkeret bil.

Du behøver ikke sige noget til dem - du kan bare slå børnesikringen til :)

Alternativt kan man købe sådan nogle gummifiduser til at sætte på
dørkanten, sådan at ikke laver skrammer på andres biler.

Mvh.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-09-04 22:25

"Thunderbird [7100]" wrote:

> [...]
> skrammer eller deslige på den anden bil. Jeg kan skam godt forstå de
> folk der sætter stor pris på deres bil og dens udseende.

Problemet er, at når du sætter dig ind, så sætter bilens sig en
smule i fjedrene og din dør risikerer at trække en ridse, selv om
du er forsigtig..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bernhard Ege

Dato : 15-09-04 07:45

Thomas Strandtoft wrote:

> Problemet er, at når du sætter dig ind, så sætter bilens sig en
> smule i fjedrene og din dør risikerer at trække en ridse, selv om
> du er forsigtig..

Det var også det første jeg tænkte på da jeg læste den beskrivelse :-/

mvh Bernhard