Givi MONO-key system.
Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 12-05-01 11:58

Jeg har i forvejen en Givi topboks, og har påtænkt at supplere denne med et
par sidetasker.

Jeg talte så med Hein Gericke i Tyskland, og ville naturligvis gerne kunne
bruge samme nøgle til sidetaskerne som til topboksen: NÆ NEJ - det kunne jeg
ikke få - og jeg skulle endda være yderst heldig, hvis jeg fik samme nøgle
til sidetaskerne - for det var ikke normalen !

Jeg har ikke forespurgt i Danmark, men er der nogle der har erfaringer med
at kunne bruge samme nøgle til taskerne ?

Der burde jo være en grund til at det hed MONO-key system ?

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Tais Olsen

Dato : 12-05-01 12:19

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:9dj59f$242$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> at kunne bruge samme nøgle til taskerne ?
>
> Der burde jo være en grund til at det hed MONO-key system ?

Jeg har, som du også vil, suppleret min topboks med et par sidetasker.
Taskerne købte jeg gennem Den Blå Avis, og til dem hører kun én nøgle. For
resten troede jeg ikke at GIVI-taskerne var billigere i Tyskland.

Tais Olsen
MZ 251

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 13-05-01 10:57

"Tais Olsen"
> [...]
> Taskerne købte jeg gennem Den Blå Avis, og til dem hører kun én nøgle. For
> resten troede jeg ikke at GIVI-taskerne var billigere i Tyskland.
*************************
Koffer Deluxe 36 lt. 299,95 DM
Koffer Deluxe 45 lt. 329,95 DM
Såvidt jeg kan se, er skulle det være de der ca. svarer til E360 og E460 som
i Danmark koster hhv. 1.598 og 1.848 kr. stk.
Ud fra dette, og min hidtige erfaring med at købe hos HG, ville jeg egentlig
have købt der.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Henrik Larsen

Dato : 14-05-01 19:25

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote in
message news:9dlm3o$g2c$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
som
> i Danmark koster hhv. 1.598 og 1.848 kr. stk.

Hmm, jeg har i dag købt et sæt E46 til ca. 1325 kr hos Vordingborg mc.
Er der forskel på E46 og E460?

Henrik

Fra : Adam Christensen

Dato : 14-05-01 20:32

"Henrik Larsen" <hbl@stubnet.dk> wrote in message

> Hmm, jeg har i dag købt et sæt E46 til ca. 1325 kr hos Vordingborg mc.
> Er der forskel på E46 og E460?

Sidstnævnte er vist den nye model af de to.

--
Adam
SV650S

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 14-05-01 21:04

"Henrik Larsen"
skrev
> Hmm, jeg har i dag købt et sæt E46 til ca. 1325 kr hos Vordingborg mc.
> Er der forskel på E46 og E460?
************
Er du sikker på de ikke hed E45 dem du købte ?
Jeg har en oversigt, der viser E45 til 1.328 kr. stk. og E460 til 1.848 kr.
stk.
Det ser ud til at E45 er lidt mere "firkantet" end E460 som er med afrundede
former.
Hvis du vil have et scan af oversigten, kan du evt. maile mig på
jesv@esenet.dk

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-05-01 13:55

> [...]

> at kunne bruge samme nøgle til taskerne ?
> Der burde jo være en grund til at det hed MONO-key system ?

Jeps, og naturligvis kan du få taskerne med samme nøgle - det har jeg. Mine
er købt i sverige, men der var kun omkring 200kr at spare på tasker og
wingrack.
Det du vil, er det ikke at få samme nøgle til det hele? Det ville kræve at
låsene i de nye tasker blev kodet om til din gamle nøgle, og det gør de
ganske rigtigt ikke, det er kun fordi Monokey taskerne leveres som sæt, at
der er sætvis ens nøgler.

Rittig

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 13-05-01 11:04

"Claus Rittig"
skrev
> [...]
> ganske rigtigt ikke, det er kun fordi Monokey taskerne leveres som sæt, at
**********************************
Jo, det jeg "helst" ville var samme nøgle til det hele. Jeg kan så godt
acceptere at have 2 nøgler, men jeg blev lidt negativ da jeg fik at vide, at
det slet ikke var normalt med samme nøgle til sidetaskerne. Kan måske
skyldes, at de sælges enkeltvis, og så køber folk bare en og bruger som
topboks ell. lign.
Jeg tror jeg vil tage fat i dem igen, og bede dem tjekke de tasker de har på
lager - om ikke der dog skulle være 2 med ens nøgler - hvis de vil lave en
handel.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Claus Rittig

Dato : 13-05-01 16:31

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:9dlm8m$gjd$1@news.inet.tele.dk...

> Jeg tror jeg vil tage fat i dem igen, og bede dem tjekke de tasker de har

> lager - om ikke der dog skulle være 2 med ens nøgler - hvis de vil lave en
> handel.

Ellers tager du en tur til Göteborg og går en tur i Frigagatan, der ligger
4-5 motorcykelforretninger som gerne vil sælge dig monokey tasker med samme
nøgle.

Rittig

Fra : Jørgen Winther

Dato : 15-05-01 08:19

> [...]

> lager - om ikke der dog skulle være 2 med ens nøgler - hvis de vil lave en

Du kan alternativt købe et sæt nye _ens_ låse til dine tasker - de skulle
være nemme at skifte og ikke specielt dyre.

I øvrigt får butikken taskerne sætvis med to i en kasse - og de to har samme
nøgle, så du skal bare have en hel kasse, hvis du vil undgå at udskifte
låsen!

--
Jørgen

Fra : Jakob Barfod

Dato : 14-05-01 10:44

> [...]
> Jeg har ikke forespurgt i Danmark, men er der nogle der har erfaringer med
> at kunne bruge samme nøgle til taskerne ?

Viden: Ja.
Erfaringer: Nej.

Givi sælger løse nøglecylindersæt, hvor 3 cylindre bruger samme nøgle.
Cylindrene passer i alle tasker, der hedder noget med monokey (dvs. fx E36,
E40, E360, E460, E50, E52)..Din mc-pusher kan bestille et sæt hjem , og det
skulle efter sigende være stykke af kage at skifte dem selv.

Eneste grund til, at jeg ikke har gjort det selv, er prisen: Kr. 220,- (kan
ikke huske om det er med/uden moms) for de tre cylindre.

--
Jakob
GSX750F