Faktura enkeltmandsfirma
Fra : Henrik H.

Dato : 14-09-04 15:05

Hej,

Jeg skal til at købe en bærbar gennem mit enkeltmandsfirma. Er det et
krav, at der på fakturaen står mit firmanavn, eller er det nok med mit
navn?

Vh.

Henrik

Fra : Dan Elgaard

Dato : 14-09-04 16:37

Er det til firmaet, skal der stå firmanavnet.
Er det til dig selv, så skal der stå dit navn.

Hvorfor?
Firmaet kan trække moms fra og det kan du ,som privatperson, ikke.

--
mvh.,
Dan Elgaard

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-09-04 18:24

In news:41471038$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Dan Elgaard <NoSp@m.Net> wrote:
> Er det til firmaet, skal der stå firmanavnet.
> Er det til dig selv, så skal der stå dit navn.
>
> Hvorfor?
> Firmaet kan trække moms fra og det kan du ,som privatperson, ikke.

Men der er forskel på reglerne ved forbrugerkøb / B2B
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-09-04 19:14

On Tue, 14 Sep 2004 19:24:11 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Men der er forskel på reglerne ved forbrugerkøb / B2B

Det er væsentligt at have dette i tankerne når man køber. Principielt
bør fakturaen vel udstedes i firmaets navn, men når det nu er et
enkeltmandsfirma har det vel ikke nogen vital betydning rente
regnskabs- og momsmæssigt.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-09-04 20:40

Petersen_Michael wrote:

> Men der er forskel på reglerne ved forbrugerkøb / B2B

Glem Dell og find et sted, som giver virksomheder samme rettigheder
som forbrugere (selv om loven ikke kræver det).

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/