Pralbønnehøst
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 14-09-04 13:52

Hvornår/hvordan høster jeg pralbønner til perlekæder og såning til
næste år?

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-09-04 14:02

Dorte R.M. Hansen wrote:
> Hvornår/hvordan høster jeg pralbønner til perlekæder og såning til
> næste år?

Når de begynder at visne af sig selv.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 14-09-04 20:51

Tak for svaret, Jan.

Hvad gør jeg så med dem?

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-09-04 21:03

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør jeg så med dem?

Breder dem ud et sted, hvor de kan tørre uden at mugne og gemmer så-bønnerne
til næste år.
Dem, der skal trækkes på snor kan bare tages i brug - de er nemmest at
arbejde med, før de tørrer (efter tørring skal de udblødes, før man kan få
nålen igennem).

De er også kønne bare at have stående i et glas, og de er gode at nulre i
fingrene

Hilsen Inger

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 15-09-04 08:25

On Tue, 14 Sep 2004 22:03:02 +0200, " Inger Pedersen"
<inger_mp@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>nålen igennem).
>
>De er også kønne bare at have stående i et glas, og de er gode at nulre i

Jeg takker og bukker

Venlig havehilsen
Dorte

--