Mozilla Thunderbird 0.8
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-09-04 13:50

Så kom ver. 0.8
http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

....og der er vist pres på serverene

--
Mvh. Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 14:09

Lars Jørgensen wrote:

> Så kom ver. 0.8
> http://www.mozilla.org/products/thunderbird/
>
> ...og der er vist pres på serverene

Så meget at de har fjernet den igen... :(

Nogen alternativer endnu?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 14:10

Anders Lund wrote:

> Så meget at de har fjernet den igen... :(
>
> Nogen alternativer endnu?

Eller også ramte jeg bare et mirror som ikke var up to date.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Frank W.

Dato : 14-09-04 14:30

Anders Lund wrote:

> Eller også ramte jeg bare et mirror som ikke var up to date.

Prøv igen drenge..den er til at downloade nu.

Ved første øjekast virker den nye Thunderbird fornuftigt.

Hilsen
Frank W.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-09-04 14:30

On Tue, 14 Sep 2004 15:09:14 +0200, Anders Lund wrote:

> Så meget at de har fjernet den igen... :(
> Nogen alternativer endnu?

Min download manager tyggede lidt på den og efter et par minutter fik den
fat. Den har burde være god nok:

URL http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/0.8/ThunderbirdSetup-0.8.exe

--
Mvh. Lars

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 15:48

Lars Jørgensen wrote:

> URL http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/0.8/ThunderbirdSetup-0.8.exe

Jeg fik 404 fejl og efter at have hoppet et par mapper op, kunne jeg se
aller versionerne - undtaget 0.8. Jeg fik dog fat i den lige efter og
har konstateret 3 ting.

- Installationen brokkede sig over en del af mine plugins ikke var
kompatible.
- Billeder i emails bliver ikke vist automatisk, hvis de skal hentes fra
eksterne servere.
- Processbar når man poster på news.

Jeg skal lige kigge nærmere på "Global Inbox", som er et meget ventet
punkt!

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 16:20

Anders Lund wrote:

> Jeg skal lige kigge nærmere på "Global Inbox", som er et meget ventet
> punkt!

Er der nogen som kan komme med et hint? Jeg kan ikke lige se hvad man
skal gøre for at få dette aktivt. :(

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 14-09-04 17:18

Anders Lund wrote:

> Er der nogen som kan komme med et hint? Jeg kan ikke lige se hvad man
> skal gøre for at få dette aktivt. :(

Glem det, har fundet ud af det. Man skal ind i Accunt settings -> POP3
konto -> Server settings -> Advanced.

Der står noget om det her:
http://kb.mozillazine.org/index.phtml?title=Thunderbird_:_FAQs_:_Global_Inbox

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 14-09-04 17:22

Den 14-09-2004 17:19, skrev Anders Lund:

> Er der nogen som kan komme med et hint? Jeg kan ikke lige se hvad man
> skal gøre for at få dette aktivt. :(

Jeg ved ikke om man kan med eksisterende konti, men hvis du opretter en
ny får du muligheden for at vælge 'Global inbox'. Så er spørgsmålet bare
om den selv flytter alle de gamle mails.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-09-04 18:37

Den 14 sep 2004 mumlede Morten K. Hansen noget i denne stil:

> Jeg ved ikke om man kan med eksisterende konti, men hvis du
> opretter en ny får du muligheden for at vælge 'Global inbox'. Så
> er spørgsmålet bare om den selv flytter alle de gamle mails.

Jeg kan ikke få mine gamle mails ind?!

Har oprettet en global og har bare peget til mig gamle folder med
mails... Der kommer intet...

Under properties for boxen har jeg bare peget hen til det gamle
bibliotek. Fatter ikke hvor mine gamle mails er?

--
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 14-09-04 19:34

Den 14 sep 2004 mumlede Palle Jensen noget i denne stil:

> Jeg kan ikke få mine gamle mails ind?!

Hmmm.... Ser ud til at "Local Folders" KUN kan ligge i default
directory?! Hver gang jeg prøver og flytte biblioteket rykker
Thunderbrd den selv tilbage.

Så jeg har droppet global inbox.......

--
Palle Jensen

Fra : Lars Fischer

Dato : 17-09-04 13:19

Anders Lund <anders@andersonline.dk>

> - Installationen brokkede sig over en del af mine plugins ikke var
> kompatible.

Ditto. Min "delete mails marked as junk" plugin virker ikke mere.
Trist.

> - Billeder i emails bliver ikke vist automatisk, hvis de skal hentes
> fra eksterne servere.

En god ting. Og det er et klik at hente dem.

> - Processbar når man poster på news.

OK - jeg bruger kun TBird til mail.

> Jeg skal lige kigge nærmere på "Global Inbox", som er et meget ventet
> punkt!

Jo. Jeg bruger kun IMAP, så det har jeg ingen mening om. Men TBird er
holdt op med at vælte når jeg skifter mellem IMAP foldere, og det er en god
ting.

/Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-09-04 19:49

Lars Jørgensen skrev:

> Min download manager tyggede lidt på den og efter et par minutter fik den
> [...]

Samt:

<http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/releases/0.8/thunderbird-0.8-i686-linux-gtk2+xft.tar.gz>

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 16-09-04 09:46

Lars Jørgensen wrote:

> Så kom ver. 0.8

Men desværre kan man fortsat ikke rangordne de enkelte newsgroups som
man skulle have lyst til.
Temmeligt irriterende synes jeg, da jeg ellers godt kan li' Thunderbird.

Mvh. Jan

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 16-09-04 10:32

Den 16-09-2004 10:45, skrev Jan Allan Andersen:
> Men desværre kan man fortsat ikke rangordne de enkelte newsgroups som
> man skulle have lyst til.

Det kan gøres manuelt:
I mappen 'news' under din profil, findes en fil med navnet:
navnet_på_din_news_server.rc med Thunderbird lukket kan du åbne denne
fil med en teksteditor, og sortere grupperne efter smag.

> Temmeligt irriterende synes jeg, da jeg ellers godt kan li' Thunderbird.

Den er også dejlig

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 20-09-04 08:56

Morten K. Hansen wrote:

> [...]
> navnet_på_din_news_server.rc med Thunderbird lukket kan du åbne denne
> fil med en teksteditor, og sortere grupperne efter smag.

Jo tak, meget langt nede findes den da - Ikke specielt nem at finde
skulle jeg hisle og sige
Og ja, man kan flytte rundt mellem NG'erne, så de står i den rækkefælge
man helst selv vil have ..... Men .....
Kunne da også godt tænke mig at kunne omdåbe NG, så de hedder f.eks.
"Mail & News software", hvis jeg ønsker det, fremfor som der står nu
"d.e.i.s.mail+news".
Og så ville det da også være dejligt, hvis man direkte i programmet,
ikke via nogen "omvej", kunne sortere såvel alfabetisk hvis man vil det,
som placere NG i den rækkefølge man nu måtte ønske.

Mvh. Jan