Anders And
Fra : Kim2000

Dato : 14-09-04 12:47

En Disney tegnefilm (ca. 6 minutter) med Anders And som Noah fra 1998 (der
omkring tror jeg) har klassisk underlægningsmusik, enten er det Mozart eller
Bach, men nu har vi siddet og gættet løs, så hvis nogen kender tegnefilmen
og er musikkyndig så vil jeg blive glad.

mvh
Kim

--
Anmeldelser af spil, software og hardware til pc og Amiga m.v. finder du
under DaMat Computer.

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-09-04 13:13

Kim2000 wrote:
> [...]
> Mozart eller Bach, men nu har vi siddet og gættet løs, så hvis nogen
> kender tegnefilmen og er musikkyndig så vil jeg blive glad.

Det er jo Elgars "Pomp and Circumstance Marches" - filmen er fra 1999, og
hedder Fantasia 2000. Det er en samling tegnefilm til klassisk musik - og
lidt jazz. Fremragende film.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kim2000

Dato : 14-09-04 14:20

> Det er jo Elgars "Pomp and Circumstance Marches" - filmen er fra 1999, og
> hedder Fantasia 2000. Det er en samling tegnefilm til klassisk musik - og
> lidt jazz. Fremragende film.

Tak for hjælpen (også til Niels). Og ja, den er fremragende, måske skulle
man lige smutte forbi Block Buster og se om de har den hjemme.

mvh
Kim

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 15-09-04 13:51

Kim2000 wrote:
> Tak for hjælpen (også til Niels). Og ja, den er fremragende, måske skulle
> man lige smutte forbi Block Buster og se om de har den hjemme.

Eller smutte i biografen?
http://www.biotex.aau.dk/

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk
jakob@dataloger.dk | Vinder af 1. division

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-09-04 13:15

On Tue, 14 Sep 2004 13:46:48 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>Bach, men nu har vi siddet og gættet løs, så hvis nogen kender tegnefilmen
>og er musikkyndig så vil jeg blive glad.

Det er et afsnit i Fantasia 2000. Musikken er Elgars "Pomp and
Circumstance", kendt fra promenadekoncerterne i Albert Hal.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 14-09-04 15:21

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bach, men nu har vi siddet og gættet løs, så hvis nogen kender tegnefilmen
> og er musikkyndig så vil jeg blive glad.

"Enten er det Mozart eller Bach"? De to er altså ekstremt forskellige, så
det undrer mig lidt at det lige er de to du nævner. Det svarer lidt til at
skrive "Enten er det Shubidua eller Marilyn Manson" - al anden sammenligning
til side, i øvrigt
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 14-09-04 21:25

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det undrer mig lidt at det lige er de to du nævner. Det svarer lidt til at
> skrive "Enten er det Shubidua eller Marilyn Manson" - al anden

Det er sikkert fordi det viste sig det at være Elgar. Han lyder som lidt af
hvert.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 14-09-04 21:46

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tegnefilmen

> sammenligning
>
> Det er sikkert fordi det viste sig det at være Elgar. Han lyder som lidt

Sandt nok - han kan vel med meget god vilje forveksles med Strauss eller
Wagner eller endda Beethoven, men næppe Mozart og slet ikke Bach. IMHO lyder
"Pomp and Circumcision" mindre som Bach end som næsten alt andet man kan
forestille sig.
Det morede mig såmænd blot at Kim skrev at det enten var den ene eller den
anden, som om der ikke var tvivl.

Fra : David T. Metz

Dato : 15-09-04 10:02

Jonas Gaarde wrote: