In article <4146ce9c$0$308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> Inspireret af en tråd længere nede har jeg fattet interesse for en savage.
> Har altid syntes at den var fin og sjov, men temmelig primitiv i forhold til
> dagens standard. Til gengæld er den ikke så dyr.
>
> Men ifm at jeg kigger på brugte modeller kan jeg så se, at der findes
> maskiner, der 'kun' har kørt 30.000 km og som allerede har fået skiftet
> kobling og andre dele af motoren. Er det simpelthen slid, tror I, eller er
> det undtagelser, hvor ejeren har mishandlet den?
>
> Hvis man f.eks. køber en brugt savage, der har kørt mellem 20 000 km og 40
> 000 km, skal man så regne med at den skal køres direkte til værkstedet for
> at få udskiftet det halve af motoren?
>
>
Koblingen er ikke specielt stor, og der er kun 4 fjedre. Til gengæld er
der jo heller ikke så mange kræfter den skal styre. Jeg har ikke hørt
om sådanne tilfælde, og min egen fedter heller ikke.
Som jeg skrev i den anden tråd, skal man varme den lidt forsigtigt, så
man er sikker på at der er rigeligt med olie oppe ved knasten.
Nogen tror måske at det er en Super-Mono de har købt; men det er det
ikke!
Når det er sagt, så er 1-cylindrede motorer hårde ved sig selv, og går
lidt mindre imellem hovedreperationerne. På den anden side, er 31 HKtil
650cc ikke alverden, i forhold til en eencylindret crossmaskine med
væsentligt flere HK.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!