/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Savage
Fra : Tommy Nielsen


Dato : 14-09-04 11:59

Inspireret af en tråd længere nede har jeg fattet interesse for en savage.
Har altid syntes at den var fin og sjov, men temmelig primitiv i forhold til
dagens standard. Til gengæld er den ikke så dyr.

Men ifm at jeg kigger på brugte modeller kan jeg så se, at der findes
maskiner, der 'kun' har kørt 30.000 km og som allerede har fået skiftet
kobling og andre dele af motoren. Er det simpelthen slid, tror I, eller er
det undtagelser, hvor ejeren har mishandlet den?

Hvis man f.eks. køber en brugt savage, der har kørt mellem 20 000 km og 40
000 km, skal man så regne med at den skal køres direkte til værkstedet for
at få udskiftet det halve af motoren?


MVH

Tommy




 
 
Hekto (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 14-09-04 14:26

In article <4146ce9c$0$308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
tommynielsen77@*REMOVE*webspeed.dk says...
> Inspireret af en tråd længere nede har jeg fattet interesse for en savage.
> Har altid syntes at den var fin og sjov, men temmelig primitiv i forhold til
> dagens standard. Til gengæld er den ikke så dyr.
>
> Men ifm at jeg kigger på brugte modeller kan jeg så se, at der findes
> maskiner, der 'kun' har kørt 30.000 km og som allerede har fået skiftet
> kobling og andre dele af motoren. Er det simpelthen slid, tror I, eller er
> det undtagelser, hvor ejeren har mishandlet den?
>
> Hvis man f.eks. køber en brugt savage, der har kørt mellem 20 000 km og 40
> 000 km, skal man så regne med at den skal køres direkte til værkstedet for
> at få udskiftet det halve af motoren?
>
>
Koblingen er ikke specielt stor, og der er kun 4 fjedre. Til gengæld er
der jo heller ikke så mange kræfter den skal styre. Jeg har ikke hørt
om sådanne tilfælde, og min egen fedter heller ikke.
Som jeg skrev i den anden tråd, skal man varme den lidt forsigtigt, så
man er sikker på at der er rigeligt med olie oppe ved knasten.

Nogen tror måske at det er en Super-Mono de har købt; men det er det
ikke!

Når det er sagt, så er 1-cylindrede motorer hårde ved sig selv, og går
lidt mindre imellem hovedreperationerne. På den anden side, er 31 HKtil
650cc ikke alverden, i forhold til en eencylindret crossmaskine med
væsentligt flere HK.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste