Forbinde til trådløst netværk
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-09-04 11:20

På min arbejdsplads er it-afdelingen ved at etablere trådløst netværk,
og det vil jeg jo gerne kunne forbinde til med min PowerBook.

Problemet er, at de anvender en adgangskontrol, som jeg ikke kender til
før. Man skal på Windows installere to "certifikater", og så skulle det
være det.

Jeg har prøvet at installere de to certifikater i min nøglering på
Mac'en, og det går sådan set fint nok. Hovednøglering påstår, at det kan
importere dem, og certifikaterne fremgår af min liste i Hovednøglering.

Men hvordan får jeg nu Airport til at forstå, at det er der, at
adgangskontrollen foregår? Den beder mig om en adgangskode, når jeg
forsøger at oprette forbindelse til netværket.

I Windows er det åbenbart noget med, at man "aktiverer IEEE
802.1x-godkendelse" for netværket og under "EAP-type" angiver "Chipkort
eller andet certifikat". Under "Egenskaber" i den forbindelse skal man
så angive at man vil "bruge et certifikat på denne computer" ved
oprettelse af forbindelse. Hm, det siger ikke mig så meget.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-09-04 11:34

jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) writes:

> [...]
> så angive at man vil "bruge et certifikat på denne computer" ved
> oprettelse af forbindelse. Hm, det siger ikke mig så meget.

Tag et kig paa
http://www.utdallas.edu/ir/cats/network/wlan/8021x/panther/

og ellers saa soeg lidt efter "MacOSX 802.1x".

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-09-04 12:03

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Tag et kig paa
> http://www.utdallas.edu/ir/cats/network/wlan/8021x/panther/

Det ser lovende ud. Tak!

Jeg prøver det i morgen, når jeg ikke arbejder hjemme.

--
Jesper Juellund Jensen