Mappe drev til brugeren - i andet domain
Fra : Klaus Hansen

Dato : 14-09-04 09:31

Hej NG

Jeg er ikke den store scripter, så nu er jeg på skideren.

Jeg vil gerne have et script som kam mappe drev på andet domaine.
Jeg har forsøgt at tage udgangs punke i scriptet herunder, med kan bare ikke
få det til at virke.
Det skulle gerne virke på den måde at brugeren for mulighed for at indsætte
brugernavn og password.

Den skal faktisk ligne den fra windows.

Jeg håber på hjælp.

Set Network = Wscript.CreateObject("Wscript.Network")

Wscript.Echo "Tilslutter Drev..."

MapDrive "H:","\\Serverens_Navn\Share_Navn"
MapDrive "I:","\\Serverens_Navn\Share_Navn"
MapDrive "J:","\\Serverens_Navn\Share_Navn"

Function MapDrive(Drive, Share)
On Error Resume Next
Network.RemoveNetworkDrive Drive
Network.MapNetworkDrive Drive, Share, True
If Err.Number <> 0 Then
Wscript.Echo "Kunne ikke tilslutte " & Drive & " til " & Share
Else
Wscript.Echo "Drev " & Drive & " er tilsluttet " & Share
End If
End Function
Wscript.Sleep 3000

Venlig hilsen
Klaus

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 20-09-04 11:39

Dim oNet
Set oNet = CreateObject("WScript.Network")
oNet.MapNetworkDrive "I:", "\\server\share" ,,brugernavn,password

måske skal brugernavnet være med domænenavnet domæne\username