/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Rukka garanti og www.louis.de
Fra : anders majland


Dato : 14-09-04 09:22

Som skrevet herinde før opdagede jeg i den våde forsommer at min Rukka
bukser ikke længere var vandtætte. En sygning i skridtet havde opgivet
og det gav våde nosser ... Det er jo uholdbart ...

Men Rukka giver jo 5 års garanti så jeg sendte dem til loius.de hvor de
var købt (18/6). De sendte dem så videre til Rukka i Finland og
undskyldte undervejs den lange sagsbehandling. Idag kom så en pakke fra
louis.de indeholdende et par nye bukser.

(Bukserne var 4 år gamle og jeg har nok kørt noget over 50000km i dem)

Nogengange får man virkelig fuld valuta for pengene ved at ofre det en
mærkevare koster.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



 
 
Henrik Nielsen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 14-09-04 10:00

"Nogengange får man virkelig fuld valuta for pengene ved at ofre det en
mærkevare koster"

Jep, mit motto er: Man får hvad man betaler for


--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Tommy Fer (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 14-09-04 11:39

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4146b2d5$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Nogengange får man virkelig fuld valuta for pengene ved at ofre det en
> mærkevare koster"
>
> Jep, mit motto er: Man får hvad man betaler for

Men hvis Anders nu havde betalt 40% ekstra og købt bukserne hos en
forhandler i DK, hvad havde han så fået mere?

Svaret står i denne parantes.... ( ) .... ingenting

--
Mvh Tommy Fer
www.FOTOFer.dk



Henrik Nielsen (14-09-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 14-09-04 13:23

"Men hvis Anders nu havde betalt 40% ekstra"

Nu hentydede han til mærkevarepriser....

Men umiddelbart ville jeg tro, at det eneste han havde fået ekstra, var
måske en hurtigere service, måske ville en forhandler have udleveret et par
nye bukser, med det samme, jeg ved det ikke...

Men husk at der ofte kan forhandles om priserne i DK. Så prisforskellen ikke
er så stor.

Men jeg vil ikke sige noget om hvor man bør købe sit udstyr, det må være op
til hver enkelt....

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



anders majland (14-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 14-09-04 13:29

>> Jep, mit motto er: Man får hvad man betaler for
>
> Men hvis Anders nu havde betalt 40% ekstra og købt bukserne hos en
> forhandler i DK, hvad havde han så fået mere?

Jeg vil have mest for mindst

Også derfor min rukka jakke er købt på udsalg fra www.touring.se og
bukserne altså fra louis. 3 måneder efter at jeg havde købt jakken kom
den også på udsalg hos Aagesen til ca samme pris som jeg havde købt i
sverige...

Jeg kiggede også lokalt inden jeg købte bukserne. For næsten samme pris
kunne jeg godt få et par bukser hos Ågesen, men så var de med fast foer.
Det var der i mine forrige bukser (IXS Tundra) og det er for varmt om
sommeren.... Ville jeg have udtageligt foer skulle jeg op i en
topmodel.. Louis havde så modellen midt imellem. Basic bukser - men med
udtageligt foer.

Det gælder altså bare om at se sig for. Det gode tilbud kan ligesåvel
være på det lokalt som fra en postordre biks - selvom sidstnævnte oftest
er mest sandsynligt.

Ågesen fører også FreyDaytona støvler - dvs nogle få modeller. Den model
jeg gerne ville have bliver ikke importeret (så dem købte jeg også fra
..de) På mine Travelstar er der en flap der beskytter lynlåsene - det er
der ikke på de Roadstar der sælges herhjemme. I en gang vintersøle er
det ikke ligemeget.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



TheHobbit (14-09-2004)
Kommentar
Fra : TheHobbit


Dato : 14-09-04 22:47

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4146ab32$0$211$14726298@news.sunsite.dk...
> Som skrevet herinde før opdagede jeg i den våde forsommer at min Rukka
> bukser ikke længere var vandtætte. En sygning i skridtet havde opgivet
> og det gav våde nosser ... Det er jo uholdbart ...
>
> Men Rukka giver jo 5 års garanti så jeg sendte dem til loius.de hvor de
> var købt (18/6). De sendte dem så videre til Rukka i Finland og
> undskyldte undervejs den lange sagsbehandling. Idag kom så en pakke fra
> louis.de indeholdende et par nye bukser.
>
> (Bukserne var 4 år gamle og jeg har nok kørt noget over 50000km i dem)
>
> Nogengange får man virkelig fuld valuta for pengene ved at ofre det en
> mærkevare koster.

Rukka længe leve - hurra!

/Stephan - iført Honda CBR 600 F3 '97 + Hein G. læder eller Rukka



Torben Scheel (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-09-04 08:50

TheHobbit wrote:

> Rukka længe leve - hurra!

RukKa, RukKa, RukKa og så det lange RUUKKAAAAAAAA.



Steen Egeberg (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 15-09-04 08:26

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4147ee21$1@news.carlbro.dk...
> TheHobbit wrote:
>
> > Rukka længe leve - hurra!
>
> RukKa, RukKa, RukKa og så det lange RUUKKAAAAAAAA.
>
>

Håber at Dainese har samme service hvis det skulle komme dertil ....

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Jens Arnfast (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 15-09-04 08:40

Steen Egeberg wrote:
> Håber at Dainese har samme service hvis det skulle komme dertil ....

I Italien er "service" en by i rusland

--
-jens
RSV1000 og Dainese


Torben Scheel (15-09-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-09-04 09:49

Steen Egeberg wrote:
>> RukKa, RukKa, RukKa og så det lange RUUKKAAAAAAAA.
>>
>>
>
> Håber at Dainese har samme service hvis det skulle komme dertil ....

Navnet har bare ikke helt den samme klang i et trefoldigt DaiNeeeeSe

T



anders majland (15-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 15-09-04 08:46

> Håber at Dainese har samme service hvis det skulle komme dertil ....

Jeg kender en der har fået byttet et sæt Held da det gik i stykkere
efter kort tids brug.

Men her i landet (og i vore nabolande) er der 2års reklamtionsret og
indenfor dem er det forhandleren der hænger på forpligtelsen. Måske han
kan tørre den af på importør/fabrikant måske ikke, men det er ikke
kundens problem (før forhandleren stiller sig på tværs)

Når f.eks Rukka giver 5års garanti, stiller de selv betingelserne...

Til orientering så har jeg bestilt "styrtregn" torsdag aften så jeg lige
kan få testet det...

BTW så skriver Rukka at beskyttelsespuderne skal skiftes hver tiende
år - De har da ihvertfald tiltro til deres beklædning
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid




Tommy Fer (16-09-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 16-09-04 09:40

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4147f413$1$214$14726298@news.sunsite.dk...
>> Håber at Dainese har samme service hvis det skulle komme dertil ....
>
> Jeg kender en der har fået byttet et sæt Held da det gik i stykkere
> efter kort tids brug.
>
> Men her i landet (og i vore nabolande) er der 2års reklamtionsret og
> indenfor dem er det forhandleren der hænger på forpligtelsen. Måske han
> kan tørre den af på importør/fabrikant måske ikke, men det er ikke
> kundens problem (før forhandleren stiller sig på tværs)

Ja, men nu siger du selv ordet REKLAMATIONS RET... dvs at du skal påvise at
fejlen er en fabrikationsfejl. Derunder dækkes slid ikke!
>
> Når f.eks Rukka giver 5års garanti, stiller de selv betingelserne...

Ja og nej, når de bruger ordet garanti så garantere de dig du har et produkt
der holder i 5 år, men som du selv siger har de nok nogen betingelser, dvs
misbrug osv... men har nu ikke hørt om nogen der har haft problemer med
rukka.


> Til orientering så har jeg bestilt "styrtregn" torsdag aften så jeg lige
> kan få testet det...

LOL

mvh Tommy Fer



anders majland (16-09-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 16-09-04 10:57

> Ja, men nu siger du selv ordet REKLAMATIONS RET... dvs at du skal
> påvise at fejlen er en fabrikationsfejl. Derunder dækkes slid ikke!

Både ja og nej. Hvis et produkt ikke kan holde til almindeligt brug må
der jo være en fabrikationsfejl. Så hvis sygninger giver efter, knapper
falder af osv. må det jo være en fabrikationsfejl.

>> Når f.eks Rukka giver 5års garanti, stiller de selv betingelserne...
>
> Ja og nej, når de bruger ordet garanti så garantere de dig du har et
> produkt der holder i 5 år

Nej de garanterer mod fabrikationsfejl i 5 år. Og det er så ok at kalde
det en garanti da 5år dækninger væsenligt bedre end de 2 år loven giver)

Citat"
RUKKA GUARANTEE

Rukka gives a full guarantee for five years (two years for
underwear, accessories and AirVantage lining) from the date of purchase
against faults in material or workmanship. In such cases Rukka will
either repair the garment or replace it. The guarantee does not cover
misuse, faulty care or faults caused by normal wear and tear. Save your
sales receipt - the date of purchase and point of sale printed on it are
required to claim the guarantee
"

Efter den gamle købelov der gav et års reklamationsret var bevisburden
den samme som der nu gælder 6 til 24 måneder efter købet.
Formodningsreglern de første 6 måneder er ny. Der er bare mange butikker
der har forsøgt at forplumre billedet ved at postulere at den nye lov
giver ringere beskyttelse end den gamle. Nogen har tidligere giv et et
års garanti og henholder sig nu til købeloven. Andre har brugt det som
argumenter på at sælte dyre all-risk forsikringer.

Da nu mit køleskab efter 1 år og 10 måneder holdt op med at virke
reklamerede jeg selvfølgelig også over det. Mhs til bevisbyrden så var
den jo nem nok: "Mit køleskab køler ikke godt nok mere". Et produkt som
et køleskab har man en forventning om at det har en noget længere
levetid end 2 år. I princippet kunne sælgers servicemand så godt forsøge
at tilbagevise min reklamation hvis skabet f.eks havde synlige tegn på
"misbrug".

Men måske vi skulle fortsætte i dk.forbruger eller jura ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste