Hjælp til oksemørbrad
Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 14-09-04 06:01

Min mand har været rigtig uheldig og har fået slukket fryseren da han malede
Nu står jeg med 2 store oksemørbrader. Hvad søren kan jeg da lave af
dem, jeg lige kan fryse ned igen?? Nogle gode ideer? Jeg ved sørme da hvad
jeg skal lave i dag....

- Kristina Andreassen

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 07:10

"Kristina Søndergaard" <kristina@s-andreassen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu står jeg med 2 store oksemørbrader. Hvad søren kan jeg da lave af
> dem, jeg lige kan fryse ned igen?? Nogle gode ideer? Jeg ved sørme da hvad

Har de været længe ved stuetemp? Eller har de kun været delvist optøet? Hvis
det sidste er tilfældet, så smid dem bare i fryseren igen, det kan de
sagtens holde til. Men lad være med at have dem liggende i 2 år så.
Alternativt, kan du skære dem til bøffer og stege dem LET, så de kan tåle en
tur mere på panden uden at blive grå - det kan du selvfølgelig også gøre med
de hele mørbrad, hvis du foretrækker hel steg.

Mvh Tommy
- madglad amatør

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 14-09-04 07:31

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message

> [...]
med
> de hele mørbrad, hvis du foretrækker hel steg.

Nej de har ikke været længe ved stuetemp. men er kun lige tøet op. Tror jeg
vil prøve at fryse dem igen og så bare koge suppe af alle kyllingerne

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 14-09-04 13:11

"Kristina Søndergaard" <kristina@s-andreassen.dk> wrote in message

> Nej de har ikke været længe ved stuetemp. men er kun lige tøet op. Tror jeg
> vil prøve at fryse dem igen og så bare koge suppe af alle kyllingerne

Hvis de er delvist frosne, kan du fryse dem igen.
Hvis de er tøet helt op, bør du ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-04 19:51

"Kristina Søndergaard" <kristina@s-andreassen.dk> wrote in message

> Nogle gode ideer? Jeg ved sørme da hvad
> jeg skal lave i dag....

Hvad med verdens dyreste gang biksemad? Og jeg mener det faktisk alvorligt.
Husk også lidt medister.

--
-Jens B.

Fra : Byens Bedste Frokost~

Dato : 15-09-04 22:00

ville nok hellere lige stege dem af, smide dem i ovnen i 20 min, servere dem
med morkelcreme og sommergrønt

/thomas K