Dæmpningsmateriale til udstødninger??
Fra : M. Hoey

Dato : 14-09-04 00:55

Hej til gruppen

Jeg står og skal pakke nogle lyddæmpningspiber med dæmpningsmateriale til
udstødningerne på min GT750 (2-takt).

Skal lige siges at sådan een larmer lidt når der er fuld udblæsning :-/

Da jeg købte udstødningerne var de leveret med dampningsmateriale af
glasuld, men nu er jeg af naturlige grunde udstyret med en vis nysgerrighed,
kan man pakke dem med ståluld, eller andre former for materiale?? Gerne
noget godt fra byggemarkederne, billigst

På forhånd tak, håber på godt vejr, så vi kan få et par gode ture her i
efteråret

Mvh.

M. Hoey
Suzuki GT750A
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355

Fra : Hekto

Dato : 14-09-04 06:48

In article <ci5c04$1562$1@news.cybercity.dk>, hoeyREMOVEME@city.dk
says...
> [...]
> kan man pakke dem med ståluld, eller andre former for materiale?? Gerne
> noget godt fra byggemarkederne, billigst

Med alle de penge du har skudt i det projekt, betyder det vel ikke mere
end et sandkorn i Sahara, om du skulle bruge 100,. eller 200,- ???

Du skal nok købe rigtig dæmper-'uld'. Glasuld kan også bruges; men
holder ikke så længe. 'bændler' lavet af vævede glasfibre, er også en
mulighed.
Totakteren hiver og flår noget i dæmpermaterielet, samtidig med at
varme og olie også gør sit.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Soren Lindholt

Dato : 14-09-04 08:58

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> [...]
> mulighed.
> Totakteren hiver og flår noget i dæmpermaterielet, samtidig med at

Nemlig. Køb noget hos en crossforhandler, køb det til en 4takts crosser, det
skulle holde længere...

Søren

Fra : M. Hoey

Dato : 14-09-04 11:26

Hej Hekto

Du har jo ret, men du kender det vel, gratis mad er det bedste

Vil se hvad jeg kan hitte ud af, kan allerede se efter 5.300 km at det gamle
glasuld er godt ødelagt!

Vil prøve Masi Motor, de har forresten en del liggende til de gamle cykler,
og tilmed til fornuftige priser, har været heldig med at finde stumper
dernede, der var udgået fra produktion for over 10 år siden!

Skal det pakkes hårdt eller hur?

Fra : Hekto

Dato : 14-09-04 14:20

In article <ci6gvf$267t$1@news.cybercity.dk>, hoeyREMOVEME@city.dk
says...
> Hej Hekto
>
> Du har jo ret, men du kender det vel, gratis mad er det bedste

Ja!

Det skal ikke være for løst og ikke for fast ? !.

Pakker du det hårdt, dæmper det lidt mindre; men holder nok lidt
længere. Det forstyrerr heller ikke udstødningen så meget, når det er
pakket fast og ensartet.
Fast er nok en bedre betegnelse end hård?

Fra : ullabulla

Dato : 15-09-04 05:53

Hej, ja det er sgu lidt en skam du ik bor i nærheden af mig, jeg
arbejder nemmerlig på en fabrik i Middelfart hvor vi laver lydpotter, så
jeg fra fri adgang til div. dæmpningsmaterialer. Men thats life.

http://www.kandu.dk/

Fra : ullabulla

Dato : 15-09-04 05:53

Hej du, har skrevet en gang, men hvor faen blev det af???? Hvordan bærer
man sig ad med at svare på de her breve???

HMMMM, jeg arbejder på en fabrik der laver lydpotter, kan sagtens skaffe
det gratis, men hvor meget skal du bruge, og skal det være det der
ligner glasuld, eller en anden slags??? Tror vi har 3 slags.

KH Ulla-Bulla

http://www.kandu.dk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-04 08:48

ullabulla wrote:
> Hej du, har skrevet en gang, men hvor faen blev det af???? Hvordan
> bærer man sig ad med at svare på de her breve???

Forlad kandu i en fart og start din Newsreader op - f.eks. Outlook Express
til en start.

vh
Torben

Fra : M. Hoey

Dato : 14-09-04 15:06

Var nede hos Masi Motor idag, de havde ikke noget dæmpningsmateriale til
udstødningerne, så jeg tog over forbi Uno motor, han ville have 198 pr pose,
for noget cross dæmpningsmateriale, skal nok bruge 2 poser, syntes det er
lige pebret nok, han havde det nu heller ikke hjemme!

Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe det her i landet, skal bruge
det på fredag, så jeg kan jo altid nå at få det sendt med posten! Eller hvis
der skulle være en sjæl derude, der har noget liggende til en fornuftig
pris, så er jeg hub

Cross-dæmpningsmateriale til udstødninger søges!

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 14-09-04 19:04

> [...]
> pris, så er jeg hub
>
> Cross-dæmpningsmateriale til udstødninger søges!

Ring til VS Cross i Ringe 62 27 15 96 Han har det og det virker godt. Har
kørt med det i ca et år på min Husqvarna 610 inden det skulle skiftes.

--
Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk

Fra : M. Hoey

Dato : 14-09-04 22:07

Tak for hjælpen Ronni, det bliver hermed gjort imorgen

Fra : ullabulla

Dato : 15-09-04 05:53

"M. Hoey" skrev d. 14-09-04 00:55 dette indlæg :
> [...]
> Suzuki GT750A
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=355
>
> Hej, jeg arbejder på en fabrik dr laver lydpotter, og har derffor fri
adgang til det du snakker om, vi har vist 3 forskellige slags, så måske
kan jeg hjælpe dig, hvormeget skal du bruge, og hvad slags mere
nøjagtigt??

KH Ulla-Bulla

http://www.kandu.dk/