Aaargh syn...
Fra : Jasper Norman

Dato : 13-09-04 23:18

Hej.

Så er det tid til at bilen skal til syn.

Jeg gambler lidt og lader synshallen finde evt. fejl. Men mit problem er, at
ABS advarselslyset lyser. Jeg aner ikke om det er en sensor der er røget
eller om der rent faktisk ér et problem. Det skal naturligvis laves, men jeg
når det ikke inden synet. Er det et problem? eller måler de bare om bilen
rent faktisk kan bremse?

Mvh

Jasper

Fra : Martin Bak

Dato : 13-09-04 23:32

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> når det ikke inden synet. Er det et problem? eller måler de bare om bilen

Jeg vil mene, at det er et problem. en advarselslampe der reagerer på
uregelmæssigheder i bremsesystemet skal man ikke ignorere. Og jeg tvivler
på, at synsfolkene ignorerer det...

Martin

Fra : Coach [4130]

Dato : 14-09-04 07:24

> [...]
>
> Jasper
>
> --
> Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.

Der er ingen tvivl om at synsmanden registrerer lampen, men jeg har faktisk
prøvet at stille til syn med en defekt føler og bare fået en anmærkning om
at den skulle skiftes så hurtigt som muligt.

Hvis en absføler er defekt, kobles abssystemet fra, men der er stadig fuldt
funktionsdygtigt bremsesystem på bilen.
Det checker han...bare rolig.

Check det evt. selv.
Dine bremser vil bare blokere når du belaster systemet.
Bestil evt. tid hos mekaniker og få en seddel med til synet fra mekaniker,
som bevis.

Men klart det skal laves....hurtigst muligt.

Mvh
Bri@n

Fra : Brizz

Dato : 14-09-04 10:00

> [...]
jeg
> når det ikke inden synet. Er det et problem? eller måler de bare om bilen

Hiv pæren ud til syn og få det lavet hurtigst muligt når du kommer hjem.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Coach [4130]

Dato : 14-09-04 10:31

> Hiv pæren ud til syn og få det lavet hurtigst muligt når du kommer hjem.
>
> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk

Ha.... det opdager synsmanden når han ruller bilen op på bremsestanden, og
så er jeg ikke sikker på han kan nøjes med en anmærkning længere.

Når han ser at der ikke er nogen advarselslys for abs'en, er muligheden for
at bilen slet ikke får lov at køre derfra igen, stor.

Det rangerer, hos synsfolk, på højde med bremser der blokerer på baghjul
før forhjul.
Det er dødsens farligt og gi'r tit og ofte et kørselsforbud.

mvh
Bri@n

Fra : Brizz

Dato : 14-09-04 11:14

> Ha.... det opdager synsmanden når han ruller bilen op på bremsestanden, og
> så er jeg ikke sikker på han kan nøjes med en anmærkning længere.

Hvorfor skulle ABS lampen lyse der?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Coach [4130]

Dato : 14-09-04 12:18

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle ABS lampen lyse der?
>
> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk

Fordi han nok hurtigt finder ud af at bremserne blokerer. Han ved godt at
han sidder i en bil med ABS.
Og når ABS advarselslampen ikke lyser, finder han nok også hurtigt ud af at
lampen enten er "fingéret"
eller at noget mere alvorligt må være galt.

Typisk vil han gå i tænkeboks nogle minutter og hvis han ikke kan finde ud
af hvorfor fejlen er der, risikerer man et kørselsforbud.

Bri@n

Fra : K ö n i g

Dato : 14-09-04 13:00

> [...]
at
> lampen enten er "fingéret"
> eller at noget mere alvorligt må være galt.

Fordi advarelseslampen for ABS lyser, det er ikke en indikation på at bilen
vil blokerer hjulene. En normalvirkende bil med ABS bremser blokerer feltet
i en bremseprøvestens - dvs at man på bremseprøvestenden ikke kan se om ABS
virker . .!

MVH Peter König

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-04 13:25

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> wrote in message
> [...]
feltet
> i en bremseprøvestens - dvs at man på bremseprøvestenden ikke kan se om

Hvordan ved bilen om den er på et bremsetestfelt eller på vejen ?

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Frank Hansen

Dato : 14-09-04 20:26

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Hvordan ved bilen om den er på et bremsetestfelt eller på vejen ?

Ved den som sådan heller ikke. Men går ud fra, at det er fordi at ABS'en
først slår til over en given hastighed, som man ikke kommer over på et
rullefelt.

Med venlig hilsen

Frank Hansen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-09-04 07:31

"Frank Hansen" <fhansen@delete.spinner.dk> wrote in message

> Ved den som sådan heller ikke. Men går ud fra, at det er fordi at ABS'en
> først slår til over en given hastighed, som man ikke kommer over på et
> rullefelt.

OK, så blev man også klogere i dag, det tegner til at blive en god dag

Fra : phk

Dato : 15-09-04 12:26

Når man laver en fuldbremsning med en ABS-bil vil den blokere den sidste
meters penge.

--
Per, Esbjerg

Fra : bme

Dato : 14-09-04 13:27

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> feltet
> i en bremseprøvestens - dvs at man på bremseprøvestenden ikke kan se om

enig - men synsmanden vil nok opdage at lampen ikke lyser når han slukker og
tænder bilen igen. Normalt lyser abslampen jo de første par sekunder efter
start, hvor abs-systemet laver selvtest.

/bo

Fra : K ö n i g

Dato : 14-09-04 17:17

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænder bilen igen. Normalt lyser abslampen jo de første par sekunder efter
> start, hvor abs-systemet laver selvtest.

Det er der nok stor sandsynlighed for at han opdager - hvis ikke, så burde
han opdage det ved den dynamiske afprøvelse af bremserne på asfalt.

MVH Peter König

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-09-04 19:14

On Tue, 14 Sep 2004 18:16:48 +0200, K ö n i g wrote:

> Det er der nok stor sandsynlighed for at han opdager - hvis ikke, så burde
> han opdage det ved den dynamiske afprøvelse af bremserne på asfalt.

Huh? Er det et "krav" ved syn at synsmanden skal køre bilen ude på
p-pladsen også? Da jeg for 2 år siden var til syn med golfen kørte han
den kun frem fra porten, til forureningstesten og videre til
bremsestanden. Kørte den selv op på liften og ud af porten.

Jeg har flere gange hørt om synsmanden der lige tager et "spin" rundt
p-pladsen, men troede egentlig bare det var af interesse eller lign.

/Thomas

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-09-04 20:46

K ö n i g wrote:

> [...]
> blokerer feltet i en bremseprøvestens - dvs at man på
> bremseprøvestenden ikke kan se om ABS virker . .!

Langt de fleste ABS computere er først aktive ved 8-10 km/t. er derfor reelt
ikke noget man opdager på rullefeltet, medmindre computeren træder i
funktion ved en lavere hastighed.

Fejl i ABS computer giver som udgangspunkt omsyn, dog i sidste ende en
vurdering af synsmedarbejderen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : phk

Dato : 15-09-04 12:25

"Coach [4130]" <coach[fjern]@[dette]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> "Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> og

> Fordi han nok hurtigt finder ud af at bremserne blokerer. Han ved godt at
> han sidder i en bil med ABS.

ABS`en blokerer ikke på bremsestanden - det kører den for langsomt til.

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-09-04 11:55

> [...]
jeg
> når det ikke inden synet. Er det et problem? eller måler de bare om bilen

Bare læg en tusse i handskerummet :)

Mvh Thomas

Fra : Brizz

Dato : 14-09-04 12:17

> Bare læg en tusse i handskerummet :)

Det er da dyreplagerri

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-09-04 12:36

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse news:4146d341$0$210$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er da dyreplagerri

Der er forskel på en tusse og en tudse

Kvæk!

/Jakob

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-09-04 20:42

Thomas Hjort wrote:

> Bare læg en tusse i handskerummet :)

Padder er totalfredet, så du risikerer en bøde

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-09-04 12:55

> [...]
jeg
> når det ikke inden synet. Er det et problem? eller måler de bare om bilen

ABSlampen i Fiaten lyste dengang min generator sprang i luften, så jeg tror
det abshalløj kræver en del strøm.

Mvh Thomas

Fra : H.S.

Dato : 14-09-04 15:30

> [...]
jeg
> når det ikke inden synet. Er det et problem? eller måler de bare om bilen

Hvis der er ABS i bilen/Hvis bilen er født med ABS - så skal dette virke til
syn.
Skulle det virke, selvom lampen lyser, så er jeg ret sikker på du får at
vide det skal laves.

Ps. det tjekker jo om ABS virker.