Hvilken bil skal jeg købe?
Fra : Jakob G.

Dato : 13-09-04 22:09

Hej i gruppen!

Jeg har lige fået nyt job og skal nu til at pendle mellem Århus og Haderslev
(ca. 260 km pr. dag).
P.t. er jobbet kun fast de næste 6-9 måneder, så jeg har ikke tænkt mig at
investere omkring 40.000 kr.

Har i et godt forslag til en billig driftssikker bil i ovennævnte
prisklasse? Jeg har selv tænkt på en Golf II 1,6D, men hvad kan i ellers
anbefale?

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen Gruffer

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-09-04 00:25

Jakob G. wrote:

> Har i et godt forslag til en billig driftssikker bil i ovennævnte
> prisklasse? Jeg har selv tænkt på en Golf II 1,6D, men hvad kan i
> ellers anbefale?

En peugeot diesel. 309 eller 306. Har erfaret, at de er en meget rarer bil
at køre i end en gluf. Golfen er så til gengæld noget nemmere at skrue i.
(tror jeg) og billigere i reservedele.

mvh
Henning

Fra : Jakob G.

Dato : 14-09-04 09:53

> En peugeot diesel. 309 eller 306. Har erfaret, at de er en meget rarer bil
> at køre i end en gluf. Golfen er så til gengæld noget nemmere at skrue i.
> (tror jeg) og billigere i reservedele.

Ja, det er jo det sidste jeg osse har i tankerne.
Er der andre forslag?

Hilsen Gruffer