Den værste coverversion I har hørt ...
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 22:03

Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan komme i
tanker om?

Lige nu er mit had rettet mod Scissor Sisters - Comfortably Numb ... det kan
ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

--

Livet er for kort til netbetjente

Med venlig hilsen
Kim Frederiksen
kim snabela the-coffeeshop punktum dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 22:07

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
>
> Lige nu er mit had rettet mod Scissor Sisters - Comfortably Numb ...
> det kan ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

Jeg læste om den her på nettet og besluttede mig så for at opspore
den...
William Shatner (Star Trek, Rescue 911) med Lucy In The Sky With
Diamonds.

DEN var sgu corny.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-04 22:30

> [...]
> den...
> William Shatner (Star Trek, Rescue 911) med Lucy In The Sky With

Den lyder GODT nok til at være grum ...

Fra : Brizz

Dato : 13-09-04 22:15

> Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan komme i
> tanker om?

Behøver vel ikke sige mere en Die Krupps med Metallica modifiseringer...
Det burde sq forbydes ved lov!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 13-09-04 23:20

> Behøver vel ikke sige mere en Die Krupps med Metallica modifiseringer...
> Det burde sq forbydes ved lov!

Den er da mægtig fed - elektronisk Enter Sandman

Mvh
Steen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 13-09-04 22:31

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop punktum dk> wrote in
news:41460aed$0$246$edfadb0f@dread14.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
>
> Lige nu er mit had rettet mod Scissor Sisters - Comfortably Numb ...
> det kan ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

Jeg kan ikke huske hvem der lavede den, men for et par år siden var der en
eller anden hæslig dance version af D:A:D's sleeping my day away. Den skulle
forbydes....

/Søren

Fra : zcully

Dato : 13-09-04 23:07

"Søren Hjelholt" <hjelholt@_nospam_mail.dk> wrote in message
> [...]
> >

> Jeg kan ikke huske hvem der lavede den, men for et par år siden var der en
> eller anden hæslig dance version af D:A:D's sleeping my day away. Den

Ja fy for den lede. Det var Me and My.

> /Søren

/Zcully

Fra : Mads Breddam

Dato : 13-09-04 22:38

> Lige nu er mit had rettet mod Scissor Sisters - Comfortably Numb ... det
kan
> ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

Den kan jeg godt tilslutte mig. Lidt inspireret er noget Mark Knofler snak
andetsteds så var der også en rap-agtig med en vistnok svensk tøs for et par
år siden, som bruge Why Worry temaet. Heller ikke rart...

Kommer der så også en "gode coverversioner" ??

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : iddqd

Dato : 13-09-04 22:54

Mads Breddam wrote:
> Den kan jeg godt tilslutte mig. Lidt inspireret er noget Mark Knofler snak
> andetsteds så var der også en rap-agtig med en vistnok svensk tøs for et par
> år siden, som bruge Why Worry temaet. Heller ikke rart...

Smag og behag - jeg foretrækker til enhver tid en interresant
nyfortolkning fremfor noget der bare er en dårlig kopi. Ikke at en
nyfortolkning nødvendigvis er noget godt.

Mit bud på en dårlig er Madonna's udgave af American Pie.

> Kommer der så også en "gode coverversioner" ??

Her er et bud:

Rammstein - Das Modell

Mvh

Bruno

Fra : Koeffe

Dato : 13-09-04 23:21

"Kim Frederiksen" <kim snabela the-coffeeshop punktum dk> skrev i en
meddelelse news:41460aed$0$246$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
kan
> ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

Alex - I Believe I Can Fly

Jeg hader generelt covernumre som er en 100 % kopi af originalen. - Så er
der ingen tvivl om hvorfor coveret er lavet ($$$). Et godt cover nummer skal
efter min mening have tilført noget nyt.

--
Koeffe

Fra : Flemming N.

Dato : 14-09-04 16:02

On Tue, 14 Sep 2004 00:21:15 +0200, "Koeffe"
<kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote:

>Alex - I Believe I Can Fly

Stadigvæk ikke så dårligt som W. Hungs version af samme

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Koeffe

Dato : 14-09-04 22:28

"Flemming N." <none@sibercity.se> skrev i en meddelelse

> Stadigvæk ikke så dårligt som W. Hungs version af samme

Er det ham asiaten der ikke kan synge? Så vil jeg da sige at jeg er mere
undeholdt af Hungs version end Alex's, hvilket stadigvæk gør Hungs version
bedre. Sørgeligt for Alex, men sandt :)

--
Koeffe

Fra : Peter Juhl

Dato : 14-09-04 00:10

Kim Frederiksen wrote:

> Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan komme i tanker om?

Gary Jules idiotiske misfortolkning af Tears For Fears "Mad World" gør
mig mægtig vred - og det triste er at det ser ud til at blive en trend
at tage fede sange og lave dem til tuderock-covers.

/Peter

Fra : I8NY

Dato : 14-09-04 00:41

> [...]
kan
> ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

Tillad mig her at lufte min lede ved Kaare Norge,der laver middelmådige
instrumentalversioner af såkaldte klassikere.Ingen speciel ekvilibrisme over
det han laver,kedelige arrangementer.
Og min mor er et perfekt offer for hans reklamer.Man ser ham sidde på en
eller anden klippeø med vinden blæsende i hans hår,mens små brudstykker af
Greensleeves og Yesterday bliver spillet,og guitaren der er lavet af
træ,virker også på min mor,og vips så får jeg en Kaare Norge-cd til min
følgende fødselsdag eller juleaften for det må jeg jo også være interesseret
i,da jeg jo spiller guitar,og min mor mener jo at da manden er uddannet på
konservatoriet,så må det jo være kvalitet.
He's fooling the world!!!!!
Og når man så får cd'en i afspilleren og hører sangene i fuld længde finder
man ud af at sangen mangler og at konceptet ikke holder.Jeg har uforskyldt
en del Kaare Norge cd'er og Kaare-ja,han har det vel fedt.

Best regards

Fra : Mads Breddam

Dato : 14-09-04 13:17

> Tillad mig her at lufte min lede ved Kaare Norge,der laver middelmådige
> instrumentalversioner af såkaldte klassikere.Ingen speciel ekvilibrisme
over
> det han laver,kedelige arrangementer.

Jeg kan kun give dig ret. Men kunne skifte ordene "Kaare Norge" og "guitar"
ud med "Richard Clayderman" og "klaver", - de passer omtrent ned i samme
skabelon.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 14-09-04 07:42

> [...]
meddelelse news:41460aed$0$246$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan komme i

Pat Boone's "In A Metal Mood". En hel CD, der stinker!

En anmeldelse:

"Unless you've spent the last few months under a rock, you probably know
that 'Mr. Clean' himself, Pat Boone recently released a new CD of hard rock
classics. Boone's long time fans aren't quite sure what to make of it. For
those of you who may not have this CD yet, it's uhh . . . well, it's
interesting. Are there really screaming guitars on the songs? Some of them,
yes. Is it really a 'metal' album? Of course not. Imagine songs by the likes
of Judas Priest, Deep Purple, AC/DC, Metallica, Guns N' Roses, and Led
Zeppelin done big-band style, with an occasional electric guitar solo thrown
in here and there, and you'll get the idea. The whole album was recorded
live to two-track in the studio.

Is it as bad as everyone has said? It depends on what you're expecting
from it. Some of it is truly entertaining (though not necessarily in a
positive way). Boone is backed by an excellent band of musicians, some of
whom played on his earliest material. Then there are the special guests.
Ritchie Blackmore and Dweezil Zappa play guitar on "Smoke on the Water."
Ronnie James Dio heard that Boone wanted to record "Holy Diver." Once Dio
found out the song was going to be recorded on his birthday, he couldn't
resist stopping by to contribute backing vocals.

One of the most memorable tracks on the CD is Van Halen's "Panama."
The lyrics on this one were cleaned up a bit. Instead of the line where
David Lee Roth sang about how he wanted to 'reach down.. between my legs..
and ease the seat back,' Boone wants to "reach down, and put my seat belt
on." Let's say (hypothetically, of course) that you make it through
"Panama." What else is in store? How about a big band version of "Enter
Sandman"? I have to admit, the band really cooks on this one. This song is
one that's gotten the religious community up in arms. But wait--there's
more!

"Paradise City" is another 'highlight.' The band really gets a workout
on this one. If you like big band jazz, you may actually enjoy this version.
Unless, of course, you're not into screaming guitar solos. Boone slows it
down on a couple of the songs. "Love Hurts" isn't really that different from
anything else he's done over the years. He also does a cover of "The Wind
Cries Mary." When you consider that the song's a ballad to begin with, it's
not that bad. If you think about it being a Hendrix tune, that's another
story. If you've managed to make it this far, you're in for a 'reward.'
Boone saved the 'best' tracks for last.

How can you do an album of metal covers without doing an Ozzy tune?
Prepare yourself. Boone does a swinging lounge version of "Crazy
Train"--complete with backup singers going "crazy, crazy train.. choo choo!"
Tom Scott contributes an amazing solo on the track, and several others on
the CD as well. The disc winds up with Boone's orchestrated version of
"Stairway to Heaven." Just imagine Sammy Davis, Jr. crooning on these two
tunes and you'll get the idea.

© 1997 Steve Marshall"

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-09-04 08:54

> [...]
kan
> ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

Kunne ikke være mere enig, det er godt nok det værste man kan gøre imod en
sang, og især en sang der er så fed som Comfortably Numb.

I det hele taget er hele ideen med at lave danceversioner af gamle
rockklassikere jo helt til grin. Det er så billigt som noget kan være.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-09-04 14:27

> Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan
> komme i tanker om?

Bruce Sprinsteen "War".

Mark

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-09-04 15:40

Kim Frederiksen wrote:
> Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan komme i
> tanker om?

Lars H.U.G.s fortolkning af Kvinde Min.

Han formår virkelig at tage ethvert liv ud af den sangs forelskede sjæl
og lade den ligge blødende tilbage i rendestenen med et tomt, nærmest
undskyldende blik i øjnene.

Ironisk nok står Lars H.U.G. så IMHO også bag nogle af de absolut bedste
covers.

/Robert

Fra : Lars Frandsen

Dato : 14-09-04 15:46

> [...]
meddelelse news:41460aed$0$246$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan komme i

Geri Halliwell - It's Raining Men
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Dopedog

Dato : 14-09-04 20:04

Det bliver da en halv stil hvis man skal til at skrive alle dem der ikke kan
slå hinanden i elendighed :)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-09-04 21:11

Diverse Kunstnere- I kan ikke slå os ihjel

Scissor Sisters er jeg helt enig i...
Også nogle jeg ikke kan huske navnet på, men det er en dance udgave af
"Somebody to love"...
+ alle techno"musikere", der har lavet cover-numrer.

Fra : Jakob

Dato : 15-09-04 13:52

Haha, jeg er så enig! De wannabe-hippier burde slås til de bløder.

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : ulrik

Dato : 15-09-04 19:17

"Jakob" <schwa9rzenegger@tele2adsl9.dk> skrev i en meddelelse
> Haha, jeg er så enig! De wannabe-hippier burde slås til de bløder.
>
> --
> Med venlig hilsen //Jakob

Outlandish der ynkeligt klynker sig gennem 'Man binder os på hånd og mund'.
Skal titlen tages bogstaveligt har de desværre ikke bundet stramt nok

ul

Fra : Heinrich

Dato : 15-09-04 19:56

x-no-archive: yes

ulrik wrote:
> "Jakob" <schwa9rzenegger@tele2adsl9.dk> skrev i en meddelelse

> Outlandish der ynkeligt klynker sig gennem 'Man binder os på hånd og mund'.
> Skal titlen tages bogstaveligt har de desværre ikke bundet stramt nok

Hørt!

Fra : Jakob

Dato : 16-09-04 22:56

Ja, cirka! En befrielseskamp bliver vendt om til det modsatte.

Men det vil jeg slet ikke diskutere her, er jo ikke Bo Warming.

Godt iagtaget af dig ulrik

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-09-04 19:06

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
>
> Lige nu er mit had rettet mod Scissor Sisters - Comfortably Numb ... det kan
> ikke være rigtigt man ikke bliver straffet for den slags.

Wyclef Jean - Wish You Were Here :(

/David

Fra : -V-

Dato : 15-09-04 22:24

David Rasmussen wrote:

> Scissor Sisters - Comfortably Numb
> Wyclef Jean - Wish You Were Here :(

Jeg aner et gennemgående tema i dit had...

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-09-04 12:12

-V- wrote:

> Jeg aner et gennemgående tema i dit had...

Jamen altså.... :)

Se her:

Wish You Were Here

"
Let's go
So so you think you can tell
Heaven from hell?
Blue skies from pain?
Can you tell a green field
from a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?
Did they get you to trade
your heroes for ghosts?
Hot ashes for trees?
Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?
Did you exchange
a walk on part in the war
for a lead role in a cage?

whether you listenin to hip hip-hop
or you tuning to rock
refugees on your box
we gonna take over ya blocks

let's go
How I wish, how I wish you were here
We're just two lost souls swimming in a fish bowl
year after year
Running over the same old ground
Have we found the same old fears
Wish you were here

whether you listenin to rock
or pumpin the hip hip hop
refugees on your box

Critics don't mistake this for just any cover tune
I'ma take y'all to the dark side of the moon
Kickin in my mom's room this song was just a thought
A young refugee labeled, jus' come with a passport
Dad used to tell me about the 'American Dream'
My dream was waking up the projects
a young teen listening to hip hop
my brother tune me into rock
put me up on pink floyd, a band from the british
blocks

whether you pumpin the hip hip hop
or you tuning to rock
refugees on your box
we gonna take over the blocks
from n.j to bk to the u.k
"

'nuff said!

/David

Fra : kapusta

Dato : 16-09-04 20:30

> Hvad er den mest blasfemiske maltraktering af et godt nummer I kan komme i
> tanker om?

Ak ak... All saints, under the bridge. Det er da et kedeligt cover af
en dejlig sang.

Mvh. fra Louise

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 22-09-04 20:04

Alt med Mrs. Miller. Specielt "Yellow Submarine". Alt med Helmut Lotti
og "På slaget 12". Eller hvad med Lene Siels "Favoritter"?

Puha - jeg fik lige en let kvalme :D

Thomas

On Mon, 13 Sep 2004 23:02:48 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabela

Fra : Heinrich

Dato : 22-09-04 21:16

x-no-archive: yes

Thomas Gylstorff wrote:
> Alt med Mrs. Miller. Specielt "Yellow Submarine". Alt med Helmut Lotti
> og "På slaget 12". Eller hvad med Lene Siels "Favoritter"?
>
> Puha - jeg fik lige en let kvalme :D

Ja, du er jo syg!

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-12-04 01:15

Thomas Gylstorff <gylstorff@hotmail.com> wrote in

> Alt med Mrs. Miller. Specielt "Yellow Submarine". Alt med Helmut Lotti
> og "På slaget 12". Eller hvad med Lene Siels "Favoritter"?
>
> Puha - jeg fik lige en let kvalme :D
>
> Thomas

Den værste coverversion jeg nogensinde har hørt må være Me & My's cover
af DAD klassikeren Sleeping my day away.

der findes ikke ord der er grimme nok....

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-12-04 16:13

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Gylstorff <gylstorff@hotmail.com> wrote in

> Den værste coverversion jeg nogensinde har hørt må være Me & My's cover
> af DAD klassikeren Sleeping my day away.
>
> der findes ikke ord der er grimme nok....
Tina Turners version af Proud Mary

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 17-12-04 17:14

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> enriched usenet with:

> Tina Turners version af Proud Mary

All Saints - Under The Bridge er også temmelig fæl

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-12-04 18:01

Lars Kyndi Laursen wrote:
> "Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> enriched usenet with:

> All Saints - Under The Bridge er også temmelig fæl

Jeg tror det er 'Black Crowes' der har lavet en fuldstændig overflødig
og røvkedelig coverversion af Joni Mitchell nummeret 'Big Yellow Taxi'.
Den version blev spillet ret ofte i radioen i sommers.

Hvis der er andre end mig herinde der godt kan lide det nummer (altså
med Joni Mitchell , så snyd ikke jer selv for den udgave der er på
live-albummet 'Miles Of Aisles' fra 1974, hvor hun spiller med Tom
Scott's hedengangne band L.A. Express (Robben Ford, John Guerin, Max
Bennett, Larry Nash og selvf. Tom Scott). Efter min mening den
ultimative udgave af den sang.

Iøvrigt synes jeg Miles Of Aisles er en langt bedre liveplade end
'Shadows & Light'...Dem der går på højskole eller (forskolen til)
rytmekons vil måske være uenige. Jeg synes ikke Joni Mitchell kan
'synge bandet op' på Shadows & Light, der går sgu for meget supermusiker
i den.

Hvad er forresten meningen med Andrew Strong..?? Når man kan høre Eddie
Floyd og Wilson Pickett (Knock on wood, Midnight Hour, Mustang Sally

OG hvorfor skulle Stevie Ray Vaugh overhovedet spille 'Superstition'?
Det er jo ikke funky uden mindst 3 Clavinetter!
'væææri superstitooou-oouuss-aarrrhhh!!' (med James Hetfield-endelse,
"arrrhhh" i slutningen på alle ord).

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : AB/9000

Dato : 17-12-04 19:29

Sune Salminen wrote:

> Jeg tror det er 'Black Crowes' der har lavet en fuldstændig overflødig
> og røvkedelig coverversion af Joni Mitchell nummeret 'Big Yellow Taxi'.
> Den version blev spillet ret ofte i radioen i sommers.

Helt enig, ganske overflødig og aldeles tandløs - men det er nu Counting
Crows.

Var i Paris for vist nok lige nøjagtig 10 år siden med en bekendt og vi
havde en diskussion om hvorvidt vi skulle tage til koncert med Counting
Crows eller Fred Wesley (tidl. James Brown/J.B.'s, Parliament,
Funkadelic, Maceo Parker .....) med band og jeg fik heldigvis overbevist
min følgesvend om at Fred Wesley ville være en unik oplevelse. Og det
var det.

Mht. Joni Mitchell, så er adskillige af hendes sange lavet i ganske gode
(cover-) versioner, i flere tilfælde fremført i dyb respekt af andre
sangskrivere (som f.eks. Neil Diamond). Men nu er der også et
imponerende sangkatalog at trække fra ....

Og når vi er ved at vende tråden til at handle om gode covers, så hørte
jeg for mange år siden Maceo Parker give en fantastisk version af George
Michael's Careless Whisper på sin altsax. Utroligt hvad den mand kunne
få ud af den melodi.

Mvh
Anders

Fra : Sune Salminen

Dato : 17-12-04 19:55

AB/9000 wrote:

> Helt enig, ganske overflødig og aldeles tandløs - men det er nu
> Counting Crows.

Det er det da også.

> [...]
> Parliament, Funkadelic, Maceo Parker .....) med band og jeg fik
> heldigvis overbevist min følgesvend om at Fred Wesley ville være en

jvf. Hammond-tråden fra for et par dage siden, så er det altid en
fornøjelse at se Maceo Parkers band, uden bassist, men med Larry
Goldings på Orgel OG fodbas samtidig. De har spillet på Jazzfestivalen
her i København mange gange, en enkelt så jeg dem udendørs i Kgs have
hvor bandet sammen med os fik manet regnvejret bort med en 'Rain, rain
go away, come again some other day!" rap

> [...]
> andre sangskrivere (som f.eks. Neil Diamond). Men nu er der også et
> imponerende sangkatalog at trække fra ....

Det må du nok sige. Kunne du mon overtales til at give nogle flere
eksempler på gode coverversioner af Joni Mitchell numre?

> [...]
> hørte jeg for mange år siden Maceo Parker give en fantastisk version
> af George Michael's Careless Whisper på sin altsax. Utroligt hvad den

En af de få saxofonister der ikke spiller ballader som et overpyntet
juletræ eller en Yamaha 4-gear med anderøv, cremefarvet sæde, lilla tank
og malteserkorsbaglygte fra Svinninge ser ud.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : AB/9000

Dato : 18-12-04 05:41

Sune Salminen wrote:

> [...]
> hvor bandet sammen med os fik manet regnvejret bort med en 'Rain, rain
> go away, come again some other day!" rap

Nu er det nogle år siden jeg så ham sidst, men det har været med fuld
rytmegruppe hver gang. Første gang var i øvrigt med Fred Wesley og Pee
Wee Ellis, hvor de 3 ældre herrer kørte rundt med salen med deres
ultrafunky børnerimsrap - Pass the peas, We've got a houseparty og den
slags ....

> Det må du nok sige. Kunne du mon overtales til at give nogle flere
> eksempler på gode coverversioner af Joni Mitchell numre?

Det var mest Neil Diamond's Chelsea Hotel og Both Sides Now, jeg havde i
tankerne. Også lidt Woodstock med Ian Matthews' Southern Comfort (knap
så meget med Crosby, Stills, Nash & Young).

http://www.coversproject.com/artist/Joni+Mitchell
har er alenlang liste med en bemærkelsesværdig spændvidde, der vidner om
materialets kvaliteter. Prince optræder en tre gange, btw.

> En af de få saxofonister der ikke spiller ballader som et overpyntet
> juletræ eller en Yamaha 4-gear med anderøv, cremefarvet sæde, lilla tank
> og malteserkorsbaglygte fra Svinninge ser ud.

Ja nemlig ja! Marvin Gaye's Let's get it on giver han også rigtigt godt.

Mvh
AndersB

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 18-12-04 02:01

AB/9000 wrote:

> [...]
> jeg for mange år siden Maceo Parker give en fantastisk version af George
> Michael's Careless Whisper på sin altsax. Utroligt hvad den mand kunne

Hvorfor er det utroligt?
Melodien er jo allerede ganske fremragende i originalversionen.

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-12-04 05:12

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Hvorfor er det utroligt?
> Melodien er jo allerede ganske fremragende i originalversionen.

Hvis f.eks. du lader være med at læse det Anders skriver som en
devaluering af Careless Whisper...

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : AB/9000

Dato : 18-12-04 05:47

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Hvorfor er det utroligt?
> Melodien er jo allerede ganske fremragende i originalversionen.

Hvis du havde hørt den, ville du forstå hvad jeg mener. Maceo Parker
spillede med en utrolig nerve og tilføjede melodien power og drive uden
den mistede sin følsomhed.

Mvh
AndersB

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-12-04 11:17

On Thu, 16 Dec 2004 at 00:14 GMT, Michael Petersen <mcp_dk@e-mail.dk> wrote:
> Den værste coverversion jeg nogensinde har hørt må være Me & My's cover
> af DAD klassikeren Sleeping my day away.
>
> der findes ikke ord der er grimme nok....

Jeg tror denneher kan overgå den du nævner... Avril Lavigne - Chop Suey...
Og jeg kan bevise det:

http://www.personal.psu.edu/users/m/o/mol108/Avril_Lavigne-Chop_Suey_(System_Of_A_Down_Cover).mp3

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-12-04 13:11

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Jeg tror denneher kan overgå den du nævner... Avril Lavigne - Chop Suey...

Hun har også brillieret med et cover af Metallicas Fuel.
Den blev fremført live til MTV Icon. James Hetfield havde et, skal vi
sige fascinerende, ansigtsudtryk