indregistrere EU45 som MC .. pris
Fra : Corty

Dato : 13-09-04 19:45

Jeg har en Suzuki Katana LC - EU45 km/t

Nogen siger at man kan lade den syne og indregistrere som MC... men
hvordan?

Idéen ville være at kyle et 70ccm kit på og en bedre udstødning - og så
ændre gearingen så den kunne køre omkring 80-90 km/t

Men hvad koster sådan en omgang.. altså ikke selve "hardwaren", men mere
syn/indregistrering/afgifter til stasi.. stat og skattefar??

/Corty

Fra : Hekto

Dato : 13-09-04 23:26

In article <Xns9563D30A9BDF2corty@212.242.40.196>, email@cNoOrStPyAM.dk
says...
> Men hvad koster sådan en omgang.. altså ikke selve "hardwaren", men mere
> syn/indregistrering/afgifter til stasi.. stat og skattefar??

Glem det!
Du kommer til at mangle alle div. papirer, typegodkendelse o.s.v.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : anders majland

Dato : 14-09-04 07:01

> Glem det!
> Du kommer til at mangle alle div. papirer, typegodkendelse o.s.v.

Løsningen er at få den godkendt som motorcykel i enten tyskland eller
england først og derefter inportere den som brugt. Det er den måde man
kan få sig en honda monkey kopi på 110ccm på danske nummerplader. En
kammerat har kigget på det indimellem, men den ville med danske plader
formodenligt kommer til at koste 40-50kkr - og så var det knap så sjovt

Prismæssigt kan det ikke forsvares. Det vil helt sikkert være billigere
at købe en 100ccm peugeot speedfight, Aprilia SR125 eller lign.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian Laursen

Dato : 14-09-04 06:50

Corty wrote:
> [...]
>
> Men hvad koster sådan en omgang.. altså ikke selve "hardwaren", men
> mere syn/indregistrering/afgifter til stasi.. stat og skattefar??

Det kan vidst ikke betale sig. køb en rigtig motorcykel istedet

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Armand

Dato : 14-09-04 19:16

Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en

> Det kan vidst ikke betale sig. køb en rigtig motorcykel istedet

Jup! Glem det :-|

Står man som indehaver af et mc-kørekort og mangler et tohjulet køretøj, er
der ingen grund til at dvæle ved 45'erne: Motorcykler er tilnærmelsesvis
lige dyre!
Hvis man vurderer prisforskellen på de 100ccms-modeller der findes som
ækvivalenter til flere 45'ere, skal man påregne at på motorcyklen er der
betalt afgift, hvilket 45'ere er fritaget for, og dét gør så at din (givne)
opborede
Katana-LC, set som afgiftsfri motorcykel, er alt for dyr at betale afgift
oveni for at få på gaden!

--
Armand.

Fra : Corty

Dato : 15-09-04 16:06

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in

> [...]
> din (givne) opborede
> Katana-LC, set som afgiftsfri motorcykel, er alt for dyr at betale

Ok, tak for svaret... Jeg har selv lidt kig på et par forskellige
125ccm'ere..

Men jeg er bare rigtig glad for min Katana LC, den kører godt - nok et
resultat af at der IKKE er pillet ved den..

Ruller, rem, tændrør og væsker er alt hvad der er skiftet på den.

Men så kan den jo altid videresælges og beløbet bruges til en MC.

/Corty

Fra : Bettenus

Dato : 29-09-04 20:41

En anden mulighed er at købe en scooter motorcykel. Den ligner godtnok en
knallert 45 men køre ok hvis man ikke er en af dem som vil køre ræs. Der
findes feks En der hedder T-REX 125 til ca 25.000.- eller en mindre 2 takst
T-REX 100 til ca 16.000.- kr.. Der findes også andre mærker.

Jeg køre selv på en T-Rex 110. Den er dog best til kun at køre i by da den
har svært ved at komme til at køre mere end max 100 km i timen. Det er end
vider meget billig i forsikring og man må stadig godt være 2 på den.

MVH Bettenus

MVH Bettenus

Fra : Bettenus

Dato : 29-09-04 20:55

Fejl i beskeden fik skrevet T-Rex 100 mente T-Rex 110