"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnckda8q.8f2.haj@enterprise-server.dk...
> Mogens Dammand wrote:
> > 2 skruer løsnede studsen til karburatoren, og vupti var plumpen ude, og
hvis
> > man så lige gav den et par extra tænder på fortandhjulet, gik den
faktisk
> > rigtig godt. Havde min egen oppe på 95 km/t.
>
> Mjaah.... der skulle nu også lige gøres noget ved svinghjulet med
> omdrejningsbegrænser...
>
> Og så vil jeg mene at det kneb noget med omdrejningerne med mindre
> man gjorde noget ved bagtandhjulet også.
>
> Min egen CD50 var oppe på ca. 80km/t, hvor den løb tør for
> omdrejninger.
>
> // Hans
> --
> Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...
Yep - omdrejningerne var begrænset på de lidt senere modeller. Et sæt
fjederbelastede svingklodser afbrød tændingen - alt for tidligt.
Men et sæt forbremse-fjedre fra en Puch Maxi passede som...nej, vi holder
Grethe udenfor denne gang...
Med et afkortet gasspjæld var der kun problemet med indsugningsstudsen, som
snævrede ind mod cylinderen. Det problem fik jeg aldrig løst.
Det var osse år før Dremel kom i butikkerne....
Men inden i får mig til at svømme helt hen i vemodige tårer over hvor fedt
det var at køre knallert skal jeg lige huske jeg på hvor p.... koldt det var
at køre om vinteren i parka og højhælede støvler. Selv regnbukserne - model
Thyborøn - hjalp ikke meget. Husker osse enkelte turer til sommerhuset, hvor
den evige sommer ikke rigtigt levede op til sit navn. I en cowboy-jakke var
det næsten lige så koldt som at køre om vinteren..
En gang havde jeg næsten ingen bagage med (kom med i fars "servicebil").
Efter at have frosset de første 50 km fik jeg den strålende ide at tage min
badekåbe på under jakken. For badetøjet - incl. kåben - havde jeg da selv
plads til. Så egentligt havde jeg allerede den gang en maskine med
kåbe....sikkert et syn
Hvem der bare havde haft nutidens MC-tøj dengang. Hvis man altså osse bare
havde haft råd
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder