Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gider i lige se på dette tilbud..
Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 13-09-04 19:28

... og komme med jeres mening
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=3589&vare_id=292283 Kan det fåes
billigere?

Havde egentlig tænkt mig at købe et Fuji S7000, men er kommet fra det igen.
Så hellere give lidt mere, og få noget der virkelig er godt og
fremtidssikret.

Hvad koster et godt objektiv typisk til denne kamera, og nu da vi taler SLR,
kan man vel ikke snakke om X gange optisk zoom? Det er vel selve objektivet
der bestemmer zoom (længde og bredde)?

På forhånd tak!

/Thomas

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 13-09-04 19:37

Ville lige tilføje noget.

Er det fedeste et Canon EOS 300D eller et Nikon D70? Kan se de ligger meget
tæt prismæssigt. Det er måske et spml om religion, ligesom Mac VS PC?

Bukker og takker på forhånd.

/Thomas

Fra : HKJ

Dato : 13-09-04 19:46

"thomas schreiber (8200)" <NOSPAMg4@mail.dk> wrote in message
> Er det fedeste et Canon EOS 300D eller et Nikon D70? Kan se de ligger
meget
> tæt prismæssigt. Det er måske et spml om religion, ligesom Mac VS PC?

Der er en del religion i det, men du kan sige:

Canon 300D er det mindste dSLR
Nikon D70 er næste i rækken
Canon 20D kommer derefter

Canon har også et 10D som funktionemæssigt ligger meget tæt på D70.

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 13-09-04 19:48

> [...]
> Nikon D70 er næste i rækken
> Canon 20D kommer derefter
>
> Canon har også et 10D som funktionemæssigt ligger meget tæt på D70.

Hvad snakker vi af priser så?

/Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-09-04 19:49

"thomas schreiber (8200)" <NOSPAMg4@mail.dk> wrote in message

> Er det fedeste et Canon EOS 300D eller et Nikon D70?

D70.

> Det er måske et spml om religion, ligesom Mac
> VS PC?

Nej, der er et spørgsmål om, at der er en generation imellem de to kameraer.

--
-Jens B.

(sidst opdateret 11. september 2004)

Fra : Claus Hastrup

Dato : 13-09-04 20:41

> D70.

> Nej, der er et spørgsmål om, at der er en generation imellem de to
kameraer.

Men ikke en generation mellem objektiverne

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 13-09-04 20:14

"thomas schreiber (8200)" <NOSPAMg4@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
meget
> tæt prismæssigt. Det er måske et spml om religion, ligesom Mac VS PC?

Hej Thomas.

Der er lidt religion i om man har Nikon eller Canon. Begge mærker laver
nogle gode kameraer og begge har fordele og ulemper.

Lige nu vil jeg vove at påstå, at det bedste valg mellem D70 og 300D er D70,
men det er hvis man kigger på specs. Jeg har selv D70 og er helt vild med
det. Som alle andre der har stået i den situation og skal vælge mellem de
to, har jeg selvfølgelig pisket alle reviews og lignende igennem, og jeg
syntes specs på D70'eren passer bedst til mit behov. Ind i mellem kan man
dog godt savne en ISO 100 indstilling og det er lidt en skam, at D70'eren
ikke vil lysmåle med Nikkor AI-objektiverne, men de kan nu bruges alligevel.

Men en helt anden problemstilling kan være, at når du køber DSLR, så vælger
du dig et mærke og dette mærke beholder du oftest. Den store investering
ligger nemlig ikke i huset, men i den optik du køber, og den passer oftest
kun til det pågældende mærke.

Men mit råd er, se hvad der er af reviews, hvad skal kameraet bruges til, og
hvilket synes du bedst om, at have i hånden.

MVH
Thomas

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 14-09-04 06:07

> [...]
> og
> hvilket synes du bedst om, at have i hånden.

Har jeg gjort nok 1000 gangen, mindst Synes det er meget svært, og ja,
jeg tror SLR(producent) er noget man vælger for livet. Man kan få et nyt D70
hus for ca. 7700. Så kommer der optik ved siden af. Kan se på det hele at
det bliver møj' dyrt, men det er jo så noget jeg må gøre op med mig selv.
Jeg går fra et Canon A10 til et evt. SLR, hvilket må siges at være det samme
som at gå fra et løbehjul til en Mercedes Har tænkt på om jeg skal finde
en blid mellemvej, og så om jeg i det hele taget har "lidenskab" nok for
fotografi, inden jeg investerer.

Har også overvejet at købe brugt, men hvis man kigger i dba fx, så vil de
fleste sku meve mere end det et nyt koster!!!! Uden optik vel og mærke!

Og så kommer noget andet. Alt det der snakken optik er sku en endnu mere
vild jungle end bare SLR huset. Og nøj hvor det koster. Måske det ville være
en god ide hvis jeg lige læste nogle bøger om emnet. Synes nu bare det hele
virker så uoverskuelig.

Tak for hjælpen

/Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-09-04 20:18

In article <4145e999$0$203$14726298@news.sunsite.dk>, thomas schreiber (8200) wrote:
> Ville lige tilføje noget.
>
> Er det fedeste et Canon EOS 300D eller et Nikon D70? Kan se de ligger meget
> tæt prismæssigt. Det er måske et spml om religion, ligesom Mac VS PC?

Har 300D, men mangler ind imellem den større buffer i D70, men er ellers
meget glad for det. Og D70 bufferen er kun god hvis man ikke skyder i RAW.

Fra : Deaster

Dato : 14-09-04 13:36

meddelelse news:slrnckbsj8.p0.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Har 300D, men mangler ind imellem den større buffer i D70, men er ellers
> meget glad for det. Og D70 bufferen er kun god hvis man ikke skyder i RAW.

Mjaa, og så har D70'eren lige den fordel at den skriver 3-4 gange så hurtigt
til kortet.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-09-04 21:00

On Mon, 13 Sep 2004 20:28:14 +0200
> [...]

> taler SLR, kan man vel ikke snakke om X gange optisk zoom? Det er vel
> selve objektivet der bestemmer zoom (længde og bredde)?

her får du det billigere inkl. objektiv:
http://www.laptops.dk/?s=252

--
Kim Schulz | Got Freedom? Software Freedom Day 2004 - 28th of
Geek by nature | August http://www.softwarefreedomday.org/

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-09-04 21:06

[snip]

> her får du det billigere inkl. objektiv:
> http://www.laptops.dk/?s=252

hov jeg så kun den røde pris. Nå men vil stadig mene det er billigere
når man får et ok objektiv med.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 14-09-04 16:22

Hejsa
Overvejer selv D300, da jeg har canon objektiver. D70 er nok
marginalt bedre på baggrund af byggestil og et par funktioner. Dog er
Canon typisk foran med digitalkameraer, så jeg holder glad fast i
deres gear. Overvej 2 ting:
a) er kameraet europæisk (ellers skal du sende til USA for evt. rep.)
b) der er en monster fotomesse om et par uger. Her vil
kameraproducenterne fare i flæsket på hinanden med nye produkter. Jeg
håber fx at Canon besvarer D70 med en lavere pris eller en "fuldt
funktionsdygtig" D300
Mvh Ivan