Forlænget weekend i Paris
Fra : Henrik

Dato : 13-09-04 18:03

Hejsa,

Min kone og jeg vil godt til Paris til foråret. Det er planen at tage
derned med fly fra København, blive fragtet fra lufthavnen med bus ud til
hotellet .. herefter hovedsageligt klare os selv, ved at opleve paris.

Er der nogen her i gruppen der har erfaringer fra Pariser ture, og som vil
øse ud af ders erfaring?

Mvh Vejgaard

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-09-04 20:55

"Henrik" <Henrik@vejgaard.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogen her i gruppen der har erfaringer fra Pariser ture, og som vil
> øse ud af ders erfaring?

Jeg var der nede i Juli. Her er beretning og billeder fra turen:
http://www.flatcoated-retriever.dk/paris.htm

Det var en oplevelse ud over det normale!!
God tur!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 13-09-04 21:20

"Henrik" <Henrik@vejgaard.com> wrote in message
> Er der nogen her i gruppen der har erfaringer fra Pariser ture, og som vil
> øse ud af ders erfaring?

Tjah...jeg har været der masser af gange, og kommer der forhåbentlig
snart igen.

Det er svært bare at kaste nogle gode råd på bordet, men jeg prøver:

Få jer et kort til Metroen, så I ikke skal købe billetter hele tiden.
Brug metroen mest muligt, da der nok alligevel skal blive rig mulighed
for at spadsere. Glem alt om busser og taxaer, det er ikke hurtigt nok.

Planlæg i grove træk, hvad I vil se. I får IKKE set hele Paris på en
weekend, og heller ikke på en måned.

Skal det være storslået, så se Eiffeltårnet, Triumfbuen, Notre Dame,
Sacre Coeur, Fredens Ark osv osv. Det lyder måske lidt fantasiløst, men
hører alligevel med til en Paristur.

Tag en tur i Latinerkvarteret, men pas på ikke at hoppe ind i den
første, den bedste restaurant. Se stederne an - flere af dem lever ikke
op til forventningerne.

Shoppingtur på Champs Elyseé, ikke mindst hvis vejret er godt. Priserne
er dog ikke ligefrem Paris' laveste på det sted... Tag også i Les
Halles, hvor der er indendørs shoppingmuligheder.

Pompiducentret er lidt opreklameret i mine øjne, jeg har både set det
udefra og indefra. Men området, hvor det ligger, er ganske hyggeligt.

Hvis vejret tillader det, må I ikke snyde jer selv for at sætte jer på
en fortovscafe, hvor alle sidder vendt mod de forbipasserende. Og der er
ikke grænser for, hvad der passerer forbi mens man får en kop kaffe / en
fadøl / en pastice / det hele.

Museumsbesøg har aldrig været min stærke side, men der er også masser af
muligheder lige fra Louvre til vinmuseet. Rygtet siger, at man skal
sætte minimum en hel dag af til Louvre.

Tag en sejltur på Seinen. Hvis I medbringer det pæne tøj og den store
pengepung, sejler der nogle glimrende restaurationsbåde på Seinen. Om
aftenen er der levende musik ombord og mulighed for at danse.

Hvad med en aften i Moulin Rouge? Jeg har desværre endnu ikke prøvet det
selv, men det står højt på listen over de kommende Paristure.

Hjalp det lidt?

Mvh. JIB

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-09-04 06:40

> Museumsbesøg har aldrig været min stærke side, men der er også masser af
> muligheder lige fra Louvre til vinmuseet. Rygtet siger, at man skal
> sætte minimum en hel dag af til Louvre.

Ja, Louvre er koloenormt! Vi nåede desværre ikke ind, men vil klart næste
gang!
Fik fortalt hvor stort det er og fik set lidt af det ude fra!

> Tag en sejltur på Seinen. Hvis I medbringer det pæne tøj og den store
> pengepung, sejler der nogle glimrende restaurationsbåde på Seinen. Om
> aftenen er der levende musik ombord og mulighed for at danse.

Vi fik en pris på 100? pr. person, så ja, det er den store! Også noget vi
vil næste gang, min veninde og jeg!

> Hvad med en aften i Moulin Rouge? Jeg har desværre endnu ikke prøvet det
> selv, men det står højt på listen over de kommende Paristure.

Samme her!
Mener priserne der ligeledes liggerpå omkring 100? så man skal ha' en god
slat med.
Man kan også hurtigt fyre 400-500 ? af på en shopper på Champs Élysées! (JA,
jeg er kvinde!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Henrik

Dato : 14-09-04 16:02

> [...]
> hotellet .. herefter hovedsageligt klare os selv, ved at opleve paris.
>
> Er der nogen her i gruppen der har erfaringer fra Pariser ture, og som vil

Vi har som sagt planlagt at ta' fly derned .... men hvem udbyder sådan en
folænget weekend ?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-09-04 16:19

> Vi har som sagt planlagt at ta' fly derned .... men hvem udbyder sådan en
> folænget weekend ?

Jeg tro bare i skal gå ind på http://www.flybillet.dk og så finde den
billigste rejse og bestille den.

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 14-09-04 17:03

> [...]
> ********************************************************
> Vi har som sagt planlagt at ta' fly derned .... men hvem udbyder sådan en

Vi bestilte et hotelværelse/lejlighed ved
<http://bestlodging.worldres.com/script/gen_prop.asp?hotel_id=37616&MI=&FE=9
969> gennem www.danskfriferie.dk.

Flybilletten gennem www.mytravel.dk hos Gateelleven

og transport fra lufthavnen til hotellet og retur hos
http://www.bee-shuttle.com/shuttle-us.asp

Jeg kan i øvrigt anbefale http://www.le-train-bleu.com/us/page1.html

mvh
Bendt

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 14-09-04 20:23

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik" <Henrik@vejgaard.com> skrev i en meddelelse
> >

> Vi bestilte et hotelværelse/lejlighed ved

<http://bestlodging.worldres.com/script/gen_prop.asp?hotel_id=37616&MI=&FE=9
> 969> gennem www.danskfriferie.dk.

det var